Alla inlägg under december 2009

Av Sandra Sterner - 14 december 2009 10:45

Oj, vad förvånad och paff jag blev i morse när jag vakande och tittade ut genom fönstret och såg att det under natten hade snöat riktigt ordentligt. Jag väckte Caroline och berättade för henne att det hade kommit en hel del snö. Hon kollar sömingt ut ifrån sitt sovrumsfönster och ivrig som hon lätt blir när hon blir glad. Utbrister hon och säger:

 

- Mamma, snälla kan jag inte få gå ut och åka pulka idag?

- Javisst, det går bra, men först ska du iväg och äta frukost och sedan skolan.

 

Det är så underbart att se Caroline så glad över snö, och jag tror eller snarare jag är övertygad om att det är många barn runt om i landet som gillar att vara ute i snön och åka pulka, kälke, bygga snögubbar och så förstås kasta snöbollar.

 

Idag hade jag tänkt åka iväg och påbörja min första kvällsarbetsvecka, och det blir nu 2 veckor på raken, ända fram till jul.

 

Nu tror jag det har blivit dags för mig att plocka fram advetskalendern igen, och ni som vill se vad det är för något som idag gömmer sig bakom lucka nummer 14.....(Ni vet hur man gör vid det här laget)

 

 

Skrivet av Sandra 14 december 2009 klockan 10:42

Av Sandra Sterner - 13 december 2009 20:30

Usch, vilket flängade och farande det varit idag inte mycket till ledig stund. Men efter flera timmar runt om i Haninge är jag nu hemma igen, och nu har det börjat lugna ner sig igen.

 

Jag tar det från början istället, så att även mina läsare hänger med. Micke och jag åkte upp till Haninge Centrum i jakt efter våran drömjulgran. Efter att ha finkammat varenda möjliga affär som möjligen kunde ha en gran med fiboroptik utav något resultat så gav vi till slut upp,och gick vidare ner till Coop Forum för att storhandla.

 

Inne på Coop Forum hade dom förstås plastjulgranar, men dom var för enkla och vanliga och jag tyckte inte alls att dom dög. Efter det att vi handlat klart så tog "stackars" Micke själv alla dom 4 kassarna till bussen för att åka hem. Jag bestämde mig för att åka upp till Länna och se om det kanske fanns någon affär där som möjligen hade någon fiberoptik gran.

 

Men det var samma resultat som det var i dom tidigare butikerna. Jag som även hade lovat Caroline som skulle komma hem under eftermiddagen att vi skulle ha fixat en ny gran. Då det omöjligt gick att hitta en gran med fiborptik, och visst lockade dom rosa granarna,(som även är min favoritfärg.) 

 

Men ROSA kan man ju inte ha på en julgran!! Nej, den ska vara grön! Det fanns tyvärr inte så många alternativ att välja mellan och till slut fick det bli en vanlig enkel plastgran på 180 cm.

 

Det var inte bland det lättaste att bära med sig det uttympliga långsmala paketet till bussen. Väl hemma hjälper Micke till med ta över "åbäket" till kartong. När han sedan ska börja sätta ihop granen så upptäcker vi båda att granen inte alls är 180 cm utan bara 150 cm  Det stod ju på utsidan av kartongen att granen var 180 cm och så visar det sig att det ligger en kortare gran i lådan.

 

Som om man inte haft att göra under hela dagen, och så händer detta också. Det var bara åka iväg upp till Länna igen, och förklara att det låg FEL storlek i kartongen, och att jag  hade betalat för en gran som skulle vara 180 cm  men hade fått en som bara var 150 cm.

 

Nåväl hemma igen hade Micke gjort ordning en smarrig Lucia tallrik bestående av potatis, sill, gräddfil, skinka, rödbetssallad och ägg.

 

En försmak på lite av julmaten

 

Min mage kurrade ordentligt efter allt farande fram och tillbaka, och det var riktigt gott att få i sig lite julmat.

 

Efter middagen var det dags att plocka upp den ny granen, och denna gång blev det iallafall rätt!!

 

Det var en hel del grenar att sätta fast, och som sedan skulle böjas tillrätta.

 

Nu är den nya långa fina granen klädd, och Caroline har kommit hem igen, och lussat för sin mamma och plastpappa.

 

Här kommer min lilla Sankta Lucia

 

 

Jag har en längre tid försökt få Micke att dra ner på cigarett intaget. Men även för den "tuffaste Rambo" är det kanske inte alltid det lättaste. Som idag, då han fick ett släng av abstinensbesvär...igen

 

Skrivet av Sandra 13 december 2009 klockan 20:26






















Av Sandra Sterner - 13 december 2009 11:45

Samtidigt som vi det tredje ljuset tänder firar vi även i år Lucia. 

 

 

Precis som igår så är jag även idag på språng, och idag är det en ny plast julgran och en ordentlig storhandling av mat som gäller.

Men innan jag avslutar skrivandet, så är det återigen dags att plocka fram adventskalendern, och vad det är för bild som idag gömmer sig bakom lucka nummer 13....(Klicka på bilden)

 

 

Skrivet av Sandra 13 december 2009 klockan 11:39

Av Sandra Sterner - 12 december 2009 20:45

Oj oj vad jag idag har farit runt efter julklappar, men nu har jag iallfall börjat, men är långt ifrån klar. Få se nu vilka är det som är klara...det är: Nina, Jimmy,Henrik, Niclas och Tobias,och nu återstår det att flänga några varv till inne i stan efter julklappar till Caroline, Nova, Janne och Micke...pust vad det inga flera!

 

Var även idag och kollade efter en ny plastjulgran. Den gamla plastgranen kastade vi förra året, och den var så pass sliten och utnött att Micke var tvungen att knyta fast granen med ett snöre i väggen för att den inte skulle falla platt ner!! Var inne på en affär i stan som sålde julgranar i alla möjliga färger! Dom fanns bl.a  i rosa, ljusblått, vitt och visst var dom snygga att titta på.

 

 

 

 

Men jag tycker ändå att än julgran ska vara grön. I morgon ska vi båda iväg och kolla in vad för gran vi ska köpa, och helst skulle jag vilja ha en gran med fiberoptik som lyser och glittar i alla möjliga färger.

 

 

 

Skrivet av Sandra 12 december 2009 klockan 20:44






Av Sandra Sterner - 12 december 2009 11:30

Är på språng men först ett litet snabbt inlägg ifrån mig. Idag ska jag äntligen få arslet....( ursäkta språket) ur vagnen att börja med inköpet av julklapparna. Har ju så många att handla till, och tror inte att jag kommer bli klar med allihopa idag.

 

Men måste ju som sagt börja någon gång. I morgon är det ju lucia och egentligen är jag inte en person som dricker alkohol på söndagar och vardagar, men lite varm lättvinsglögg vill man ju ändå ha att smutta på i morgon.

 

Kollade även en stund igår kväll på finalen av Idol, men svappade snart över till en annan kanal. Jag står fortfarande fast att jag inte alls gillar någon utav artisterna Erik eller Calle, och då menar jag både deras sångröst och deras framträdade på scenen.

 

Själv tycker jag att det tidigare år varit betydligt bättre deltagare som har vunnit. Se bara på duktiga Agnes som jag tror har fått en skivkontrakt med ett bolag i USA och som håller på att slå igenom i det stora landet over there.

 

Det har också blivit dags att plocka fram adventskalendern igen, och vad som gömms idag under lucka nummer 12, det få ni som om ni klickar på bilden.

 

 

Skrivet av Sandra 12 december 2009 klockan 11:32

Av Sandra Sterner - 11 december 2009 17:30

Så har det äntligen gått och blivit fredag, och helgen är på ingående. Det är min första lediga fredags kväll på 2 veckor och denna vecka har det varit min dagvecka, men har varit hemma från jobbet sedan i onsdags.

 

När Caroline kom hem ifrån skolan idag, kom hon inrusande till mig i köket och var väldigt ivrig...

 

- Mamma, mamma vet du vad?

 

- Nää, vad då lilla gumman!

 

- Det har börjat snöa ute. Snälla mamma kan jag få vara ute och leka i snön.

 

Kollade ut genom fönstret, men inte tyckte jag att det såg ut som det snöade. Caroline stod och drog mig i armen och ville att jag skulle följa med henne ut och vad gör man inte för sitt barn. Caroline sprang före och slängde upp ytterdörren, och skyndade sig ut, och när jag väl var ute och såg det lilla pudersnön som hade kommit kunde jag inte annat än att dra på smilet.

 

- Men Caroline det här kan du väl ändå inte kalla för snö...det är ju ingenting.

 

Var bara tvungen att gå in och hämta kameran, och fånga upp ögonblicket när Caroline leker ute i första "snön"

 

Läste tidigare att det visst ska vara final i kvällens program av Idol.  Själv har jag inte alls följt med i denna omgång och i början när jag kollade på dom första programmen tyckte jag inte alls att det var någon som var specillet bra att lyssna på.

 

Vet ändå att det är 2 killar vid namn Erik och Calle som möts i kvällens final, och enligt Micke som kollat mera på Idol än vad jag har gjort! Så tycker han Calle är den som sjunger bäst, och som han även tycker liknar en ung Benny Andersson!! Får se om det blir så att jag kommer att kolla på finalen av Idol och se vem det är som jag tycker är bäst.

 

Nu har det blivit dags att ta fram adventskalenderna igen, och vad som gömmer sig bakom lucka nummer 11 det får ni se om ni trycker på bilden.

 

 

 
Skrivet av Sandra 11 december 2009 klockan 17:23











Av Sandra Sterner - 10 december 2009 17:15

Det blev så att jag även idag stannade hemma, och kommer säkert göra det i morgon också. Var uppe en snabbis idag i Haninge Centrum, för att leta reda på ett nytt lucialinne till Caroline, och redan inne på första affären hittade jag det som jag var ute efter...skönt!

 

Caroline som gillar att uppträda och sjunga kommer att vara våran egna Lucia här hemma på söndag. Först på onsdag på morgon kommer dom att ha luciauppträdande i skolan, och självklart kommer jag att närvara och ta bilder.

 

Precis som igår och dagen innan det så har det även idag blivit dags att se vad det är för bild som idag har blivit omgjord i ett dataprogram, och hoppas förstås att mina läsare är lite nyfikna av sig och kikar in och ser vad det är som gömmer sig bakom lucka nummer 10.

Precis som igår är det bara att klicka på bilden.

 

 
Skrivet av Sandra 10 december 2009 klockan 17:19

Av Sandra Sterner - 9 december 2009 19:30

I landet over there där händer det saker må jag säga. Någon som vet vem jag syftar på om jag skriver namnet Kendra W...? Okej, det finns säkert en hel del som vet vem hon är och kanske någon enstaka som inte heller känner till vid namnet vem hon är.

 

Jag kände till att det sedan länge att det är slut mellan henne och Hugh och även att hon har gått och gift sig med en fotbollstjärna vid namn Hank Baskett. 

 

Men  hade ingen aning om att hon gravid och är dessutom beräknad att föda nu på lördag.....this went quickly.

 

 

 

 

Skrivet av Sandra 9 december 2009 klockan 19:26





Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards