Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Sandra Sterner - 8 augusti 2009 23:30

I morse fick vi lov att ställa klockan, då vi tidigt skulle iväg ut till landstället som ligger på Gålö. Som det varit under hela min semester vecka, så var det även i morse väcker väder.

 

Vi packade ner badkläder och maten vi skulle ha med oss, och gav oss av till bussen, som går ifrån Västerhaninge.

 

I väntan på bussen ut till Gålö.

 

Det är så otroligt vackert ute på Gålö, och ifrån stugan är det sjöutsikt, och badplatsen ligger bara några 100 meter ifrån huset. Att ha naturen och sjön så nära inpå knuten, är alldeles underbart.

 

Både jag och dom övriga har skrattat så mycket åt Micke idag, och jag har  fortfarande ont i magen. Visst har jag träffat, och stött på en hel del männsikor under mitt liv. Men Micke måste bara vara unik i sitt slag, på att få folk att skratta, och jag får stå ut med det nästan dagligen!! Det blir inte bland det lättaste för mig att lägga in en del utav alla dom bilderna jag har tagit idag. Jag kan garantera er ett gott skratt.

 

Här är den fina stugan.

 

Jag älskar att gå barfota på landet.

 

Kolla in vilken sjöutsikt

 

Caroline, som har sysselsatt sig med en boll

 

Vi har har haft det jättetrevligt ute på landstället, och umgåtts med mina föräldrar, och grillat kött och badat, och fikat.

 

Jag tillsammans med min kära far strax innan vi ska till att börja äta

 

Så här glada är vi över att träffas igen

 

Micke, som strax ska sätta igång med grillningen, men först ville han visst ge mig en puss.

 

Micke i full action med att grilla köttet.

 

Mums, vad gott det var

 

Här säger Micke, något utav alla sina skämt, och det får mig att börja gapflabba.

 

Det är inte likt Micke, att se så här allvarlig ut på bilder.

 

Men det var bara tillfälligt, han blev snabbt lika glad igen.

 

Eftersom det var Micke, som stod för grillningen, så ville han gärna efter att ha ätit lägga sig en den sköna hängmattan, och låta maten smälta lite grann.

 

Micke som ska till att lägga sig i hängmattan efter maten.

 

Verkar vara lite försiktig av sig, men det verkar ändå som det kommer att gå bra.

 

Micke såg så glad ut, över att det verkade vara "lätt som en plätt" att ta sig upp på hängmattan.

 

Men det var bara tillfällig, strax efter dunsade, han med ett brak rakt ner i marken.

 

Alla som såg Micke klumpiga fall ifrån hängmattan började skratta. Men det avskräckte inte Micke, som genast skulle sätta sig igen.

 

Micke försöker att få Caroline att komma, och hålla i hängmattan, medans han lägger sig ner. Men hon skrattar så mycket att hon inte klarar av det.

 

Envis som Micke är så prövar han återigen att få lägga sig ner, och vila en stund efter maten.

 

Så var det dags för 2:a försöket, och snart är han upp igen.

 

Jätteglad över att få ligga kvar i hängmattan. Håller han hårt i kanterna för att inte trilla ut.

 

Caroline som länge har stått och skrattat åt Micke, kommer och ger honom lite fart.

 

Micke, ser ut som en "jättebaby" där han ligger och blir vyssad

 

Caroline, som är en riktig tuff liten tjej, ( med 4 äldre bröder) ger högre och högre fart. Micke ligger bara och skrattar.

 

Nu går det riktigt fort, och Micke fortsätter bara att gapskratta.

 

Här utbrister Caroline: Mamma, Micke är inte längre kvar i hängmattan.

 

Jag börjar skratta,och säger till Caroline att lyfta upp hängmattan, och därunder ligger Micke för andra gången.

 

Efter det att Micke borstat av sig lite av gräset, som han fick på sig, gav han till slut upp försöket, att få någon form att vila i hängmattan. I stället blev så att vi gick ner och badade.

 

Caroline på väg ner till badet.

 

Hon har fått låna sin kusins uppblåsta båt.

 

Måste kolla efter hur varmt det är i vattnet först.

 

Full fart ifrån bryggan, och rakt ut i vattnet.

 

Micke däremot, han blev kvar i på land i den lilla plastbåten.

 

Som alltid när man har småbarn, så vill dom nästan alltid att man hittar på saker med dom, och efter badet blev det lekparken.

 


Micke och Caroline på gungbrädan.
 

Micke ville tydligen också pröva på att rida.

 

Caroline, som gärna ville mata kossorna.

 

En helt underbar och trevlig dag har vi  haft ute på Gålö, och det är ett ställe som man verkligen kan kalla för...." Heaven is a place on earth"

 

Skrivet av Sandra 8 augusti 2009 klockan 23:29
























































































Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards