Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Sandra Sterner - 13 augusti 2009 22:30

Nu var det färdig jobbet för ikväll, och nu är man tillbaka hemma igen. Ikväll längtade jag faktiskt efter att få skriva ett litet kvällsinlägg.

 

Vilket "hejdundrade" väder det varit ute idag på eftermiddagen, satt ute tillsammans med några utav mina arbetskollegor idag, då det började åska/blixtra, och jag min stackare, som är så lättskrämd, varje gång den kom en åskknall, flög jag mer eller mindre upp från stolen.

 

Det var alldeles svart på himmeln, och det tog inte lång stund innan regnet kom, och det vräkte verkligen ner.

Men som tur var så hade regnovädret slutat ner vi skulle gå hem, men det var ju fortfarande jätteblött på marken, och det hjälpte ju inte mina fossingar, som genast blev blöta.

 

Provade att ta tunnelbanan idag, till Farsta Strand, för att där byta till Pendeltåget, och jag hade några minuter till godo, för att gå den korta sträcken, som är mellan tunnelbanan och pendeltågstationen. Men när jag kommit halvvägs till pendeltågstationen, hör jag hur det "plingar" till på pendeltågstationen, och jag inser att tåget är på väg in.

 

Börjar att springa lite smått, ( vilket jag inte borde ha gjort)  för att kanske ha en chans att komma på ett tidigare tåg hem. Men skorna som jag för dagen hade på mig, är ju inte direkt några skor, som man spinger i....och det som händer är att skorna håller på flyga av mig, och det resulterar till, att det bara var att ge upp försöket att komma med ett tidigare tåg.

 

När jag kom hem stod som vanligt Micke, utanför pendeltågstationen och väntade.

 

Jag berättade, att det var tänkt att jag skulle komma hem med ett tidigare tåg, men skorna jag hade på mig var ju inte direkt några gympadojor, och skorna höll nästan på flyga av mig.

 

Micke började som vanligt att skratta, och så sa han: Är det dina skor som är för stora eller är det dina fötter, som  har krympt av regnovädret?

 

Jag orkade bara inte kommentera honom, och frågade istället hur det var hemma.

 

När vi kommer hem, visar det sig att Micke har fixat en överraskning till mig. Som vanligt när jag  kommer hem ifrån jobbet, så hoppar jag  in i duschen, men när jag öppnar dörren till badrummet, och ska kolla mig i spegeln.

 

Soptippen, nästa blir det för detta skåp, direkt i morgon.

 

Så upptäcker jag till min glädje, att det mitt gamla rostiga lilla badrumsskåp, numera är utbytt till ett jättegulligt dubbelskåp i trä (som är så fint)

 

Mitt nya badrummskåp, som jag kommer få plats med mycket i.

Jag blev förstås jätteglad, och det var mycket uppskattat....tackar sååå mycket igen.

 

Skrivet av Sandra 13 augusti 2009 klockan 22:34

Av Sandra Sterner - 13 augusti 2009 10:15

Idag blir det ändå ett inlägg här på bloggen.

Nu har vi gjort morgon här hemma, och hunnit med att få i oss lite frukost.

 

Micke, som är inne på sin sista semestervecka, har dragit in till stan på ett ärende, och nu är det så tyst här hemma. När Micke är hemma, är det sällan tyst, han håller låda hela tiden, och är det inte det så går han och nynnar på någon låt.

 

Mickes "look like"

 

Sent igår kväll kom mina äldsta söner Jimmy och Henrik hem, efter att ha varit i London, helt själva i 3 dagar.

Om ett par timmar är det dags för mig att åka, och jobba kväll igen. Men först behöver jag lite mera kaffe.

 

 

Skrivet av Sandra 13 augusti 2009 klockan 10:19

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards