Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Gårdagens Melodifestival

Av Sandra Sterner - 28 februari 2010 22:00

Nu blir det lite fortsättning ifrån början av mitt tidigare skrivna blogginlägg. Som jag skrev igår så kom vi ju hem på kvällskvisten, och det som vi gjorde var att slänga av oss reskläderna och i myspys byxorna och t-shirt.

 

För att sedan krypa upp i mitt soffhörn med en liten pläd om mina kalla fossingar, och tända stearinljus för att titta på den 4:e och sista deltävlingen i Melodifestivalen som hölls i Malmö.

  

Denna gång tyckte jag att det var riktigt svårt att bara välja 1-2 utav dom alla 8 bidragen. Själv fastande jag för flera utav låtarna. Den låten som gjorde starkast intryck på mig, kom dock inte till finalen utan fick nöja sig med att komma till andra chansen, och det var även bra framträdande. ( För mig är det även viktigt att en artist framför sin låt med lite show över det hela) och det tyckte jag att artisten Neo gjorde med sin låt "Human Froniter"och hans ljusa röst fick mig att tänka tillbaka på det gamla 70-tals bandet Bee Gees och scenkläderna var lite 1800-tals inspirerade. Jag blev helt fast vid den låten, och den har spelats flitigt på min dator idag kan jag lova.

  

Den andra låten som både jag och Micke fastnade för och det konstiga med det är att det händer ytterst sällan att vi fastnar för samma sorts musik, men som sagt den gillade vi båda två.

 

Jag personligen brukar jag inte direkt fastna för svenska schlagertexter, och, det ska mycket till om en svensk låt ska fastna. Men melodin "Jag vill om du vågar" som framfördes av Pernilla den kunde man ju i bara inte stå emot....en riktig bra schlagerlåt.

 

Spelade upp den för Caroline tidigare idag på datorn, och direkt början min lilla tjej sjunga med i refrängen..." Jag vill om du vågar"

Sedan gillade jag även den duktiga sångerskan Sibel låt "Stop" och även hennes framträdande och dansare var duktiga, man blev liksom glad över att höra låten " Stop". Men det finns inget som går upp mot att höra när Sibel sjunga ballader.....det blir så man får gåshud.

 

Tror inte jag sett någon utav årets tidigare vinnare i Melodifestivalens tävling bli så otroligt glad som lilla söta Anna blev när det visade sig att hon hade fått flest antal röster och gick direkt vidare till finalen i Globen. Men Annas låt "This is my life" var inte någon utav mina favoriter. Det var inte så att låten var dålig, men det fanns så pass många bra låtar med i den sista deltävlingen att hennes låt för mig liksom försvann.

 

Den andra finalisten som tog sig direkt till finalen i Globen.Var ju nästan väntat, men tyckte ändå att Peter Jöbacks låt " Hallow" var en svår låt, och det kanske är så att man ibland måste lyssna på en låt fler än 1-2 gånger innan den liksom fastnar helt och hållet.

Gårdagens sämsta låt och framträdande måste ju ändå Py Bäckman ha stått för. Det var en utav dom sämsta låtarna jag någosin hört, och som Micke sa: "Varför vill hon likna, och se ut som Ozzy Osbourne"....?

 

Jag tyckte inte denna gång, att det var rätt sorts låtar som vidare till finalen i Globen. Jag hade hellre velat sett att Neo med låten "Human Froniter" eller Pernilla med låten " Jag vill om du vågar" eller Sibel med låten "Stop", men som sagt 2 utav dom kom ju ändå till andra chansen. Det kan ju inte alltid bli som man själv vill, och det är ju som att alla har olika sorts musiksmak (det är bara att titta på mig och Micke). Själv kommer jag att hoppas och får väl försöka att hålla tummarna på mina egna favoriter som får tävla nu på lördag i Örebro.

 

Nej, nu lämnar vi Melodifestvalen, och övergår till lite annat. Som t.ex denna dag. Som nästan helt och hållet har varit ägnat till slappardag, ( bortsett från att vi fått tvättat upp lite kläder och gjort middag) Men det är så skönt att strosa runt i mysbyxor, raggsockor och t-shirt och bara ta det lugn och skönt....det är livet det!!  Niclas min 15-åriga son, som snart fyller år ville så gärna byta hårfärg...igen.

 

Han har haft alla möjliga sorts hårfärger, och det har varit allt ifrån mörkt till ljusbrunt till ett tappert försök att ge sig på att bli blond. Men då hans hår sedan tidigare var så pass mörkt färgat, och han dessutom skulle pröva att färga håret själv!! Det slutade med att det blev samma sorts resultat som det blev för Micke som försökte sig på att bli blond för några år sedan.

 

Jaa, ni som kanske redan känner till vet ju att mörkt hår måste färgas ner i flera omgångar innan det kan bli riktigt blond. Annars blir resultatet som sagt....morotsrött eller kycklinggult och i värsta fall kan det ju sluta i alla möjliga färger.

 

Snäll mamma som jag försöker vara till alla mina underbara barn, så gick jag med på att hjälpa Niclas med att färga hans hår på nytt.


Ville absolut INTE att han själv skulle ge sig på att färga sitt år själv. Det blev till för Niclas att ge sig av till vårat lilla centrum, och välja ny hårfärg, och denna gång blev det i denna färg....


Det blev först lite gnäll och protester från Niclas, men det sägs ju....att den som vill fin får ju lida lite pin.

 

Det färdiga resultatet blev så här

 

Skrivet av Sandra 28 februari 2010 klockan 22:05

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards