Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Olika citat och uttryck

Av Sandra Sterner - 31 oktober 2010 19:45

Ja, kör vidare med blogg nummer 2 med en gång, ( men denna kommer det dock ta lite tid att skriva...puh)

 

Vill inte ta med detta i mitt förra blogginlägg , då jag tycker att det handlar om så olika saker.

 

Ni har säkert alla hört talas om olika sortes citat, ordspråk och uttryck, som vi alla människor använder oss av ibland här i livet. Vissa utav citaten och uttrycken kan ibland stämma i väldigt bra både på en själv och andra personer i ens närhet.

 

Jag är säker på att ni inte alls har hört tals om alla dom här citaten och uttrycken, vissa tror jag säkert ni både läst och hört, men dock inte alla. Några utav dom hittade jag på nätet, och några har jag ändrat lite grann på och vissa har jag skrivet själv.

Jag hoppas att ni nu orkar med att läsa dom alla 100 olika citaten och uttrycken, och visst stämmer några in väldigt bra.

 

Varsågoda då kör vi......

 

1."Det viktigaste beståndsdelarna i ett lyckligt liv är att ha något att göra,någon att älska och något att hoppas på."

 

2."Det är roligt att leva, för då får en se hur det går för en i framtiden"

 

3."Vi är alla Guds barn,och lever alla under samma himmel."

 

4."Du är unik!Finn dig själv och Var dig själv,och strunta i vad andra tycker om dig.Det handlar oftast bara om avundsjuka och störda misslyckade människor!"

 

5."Det är inte det att jag är rädd för att dö. Jag vill bara inte vara där när det sker."

 

6."Man väljer inte sin tid,lika lite som man väljer sina föräldrar,men man kan försöka handskas med den på ett så meningsfullt sätt som möjligt."

 

7."Livet är kort.Låt oss skynda att vara vänliga emot varandra."

 

8."Livet ger oss åter det vi ger åt andra."

 

9."Vi lär oss ingenting av livet,utan att genomgå smärta i både hjärtat och själen."

 

10."Det stora nöjet i livet är att göra det som folk säger att man inte kan göra."

 

11."Det vackraste i livet är illusionerna om livet."

 

12."Jag har gjort många dumheter och det tänker jag fortsätta med.Det är det som är kryddan i livet."

 

13."Jag är stolt över mina rynkor.Det är livet i mitt ansikte."

 

14."Döden tar oss alla men visst kan vi göra våra namn odödliga."

 

15."Intelligens kännetecknas av en naturlig förmåga."

 

16."Tiden är som en stor läromästare,men tyvärr så dödar den alla sina elever."

 

17."I ensamheten kan man skaffa sig allt utom karaktär."

 

18."Ensamheten är ett trevligt ställe att besöka, men ett dåligt ställe att stanna på."

 

19."Män är som tändstickor, flammar plötsligt upp och tappar sedan huvudet"

 

20 "Skjut inte upp till morgondagen,det kan du göra nästa vecka."

 

21."Skjut inte upp till morgon,vad du kan ha nöje av idag."

 

22."Ju längre man lever,desto mindre framtid finns det att oroa sig för."

 

23."Barn lever i nuet eftersom de inte är medvetna om det förflutna och framtiden."

 

24."De som använder tiden sämst,är de första att klaga över dess korthet."

 

25."Livet är som ett gott vin, man vill njuta länge utav det."

 

26."Erfarenheten är den bästa läraren, men det är en dyr skola."

 

27."Man lever inte förgäves om det finns någon i denna värld som verkligen förstår en."

 

28."Livet kan vara både tragiskt och komiskt."

 

29."Ålderdomen är inte så illa om man tänker på alternativet."

 

30."Man känner inte igen de riktigt viktiga ögonblicken i sitt liv förrän det är för sent."

 

31."Ingen är så gammal att hon/han inte tror att han kan leva ett år

till."

 

32."Man ser inte förändringen i det man alltid har framför sig."

 

33."Livet är som en dans på rosor,men taggarna gör ont att trampa på."

 

34."Det finns ingen fruktan i livet.Bara att förstå."

 

35."Att leva är så häpnadsväckande att det lämnar mycket litet utrymme för andra sysselsättningar."

 

36."Om jag fick leva om mitt liv skulle jag begå samma mistag som första gången.Bara en smula tidigare så att jag fick ut mera av dem."

 

37."Livet är inte de dagar som gått utan de dagar man minns."

 

38."Livet är för kort för att vara litet."

 

39."Man måste ha gått igenom åtskilligt för att ha barnasinnet kvar."

 

40."Man hinner nästan hur mycket som helst om man bara gör det i brådskan."

 

41."Större delen av livet går åt till att säga först "Det är för tidigt" och sedan "Det är försent"."

 

42."Varje ålder måste man ha sina leksaker."

 

43."Liver består av en hel sekvenser av erfarenheter.Var och en av dessa får oss att växa,även om det kan vara svårt att inse det ibland."

 

44."Livet är inte en fotbollsplan,som man ska rusa fram över,utan en trädgård,som skall skötas."

 

45."Jag tänker inte på allt elände som har varit utan på allt det underbara som skall komma."

 

46."Alla vill leva längre,men ingen vill bli gammal."

 

47."Livet är något man dör av."

 

48."Jag kan sammanfatta allt jag lärt mig om livet i tre ord. Det går vidare."

 

49."Vi föds gråtande,lever klagande och dör besvikna."

 

50."Lär som om du skulle leva för evigt. Lev som om du skulle dö i morgon."

 

51."Vi tillbringar halva vårat liv med att göra oss fria de dumheter våra föräldrar lärde oss och den andra hälften med att lära våra barn våra egna dumheter.

 

52."Det är bättre att ha föredettingar, än att att aldrig haft någon".

 

53."Klandra inte på dagens ungdomar. Du var själv ung en gång i tiden.

 

54."Det underligaste med framtiden är väl att man då kommer kalla vår tid den gamla goda"

 

55. "Du vet att du håller på bli gammal när ljusen kostar mer än födelsedagstårtan"

 

56."Livets viktigaste mål är inte kunskap,utan handling."

 

57."Att börja ett nytt liv är inte svårt,det krångliga är att ändra det gamla."

 

58."Vi lever en sekund i taget,och sekunden är just nu."

 

59."Det är framtiden jag är intresserad av,eftersom jag ska tillbringa av mitt liv där."

 

60."Ingenting gör en fortare gammal än att alltid sysselsätta sig med tanken på att man blir äldre."

 

61."Rädd för döden? Du var död innan du föddes."

 

62."Man får sno sig på som bara den om man skall få tid att slippa jäkta."

 

63."Livet är en vacker såpbubbla."

 

64."Vad är livet? En låga så länge oljan räcker."

 

65."Allt som föds skall också dö."

 

66."Den som springer efter sin egen ungdom,kommer aldrig hinna ifatt den."

 

67."Livet är inte de dagar som gått utan de dagar man minns."

 

68."Vad som inte är idag,kan bli imorgon,det är livets gång."

 

69."Varje ålder bär sina frukter,det gäller att kunna anrätta dom."

 

70."När man är ung längtar man ut.När man är gammal längtar man hem."

 

71."Ungdomen har hemlängtan efter framtiden."

 

72."Det är bara det förflutna som är odödligt."

 

73."Levnadskonst i få ord lev sunt och ta det lugnt."

 

74."Rätt använt är livet långt nog."

 

75."Man skall njuta av livet så länge det varar."

 

76."Ungdomen skulle vara ett idealiskt tillstånd om den kom lite senare i livet."

 

77."När dina vänner börja smickra dig med att du ser så ung ut,är det ett säkert tecken på att du börjar bli gammal."

 

78."Ett gott omdöme beror på erfarenhet och erfarenhet får man av dåligt omdöme."

 

79."Den som inte kan hata kan inte heller älska."

 

80."Vi är morgondagens förflutna."

 

81."Att stanna upp ett ögonblick emellanåt kan vara den enda möjligheten att orka gå vidare."

 

82."De gamla tror allt,de medelsålders misstror allt,de unga vet allt."

 

83."Fick man sin ungdom åter skulle man bara göra om sina misstag".

 

84."Alla vill leva länge och ingen vill kallas gammal."

 

85."Det måste vara något fel när det är finare att vara en gammal möbel än en gammal människa."

 

86."Livet är bara en period man skall överleva.."

 

87."Lev i din känsla och inte i din ålder."

 

88."Lev som en bumerang,kom tillbaka,gör det du glömt,det är aldrig för sent."

 

89."Tag vara på ditt liv,det går inte i repris."

 

90."Livet är som en tärning,och allting går inte bara ut för att få sex."

 

91."Bakom varje framgångsrik kvinna stå en förbluffad man."

 

92."Med evighetens mått är livet bara en sekund,så sträva efter skönheten i varje enskild stund."

 

93."Fyll inte livet med dagar,fyll dagarna med liv!!"

 

94."En gång ingen gång,två gånger är en gång för mycket."

 

95."En av hemligheterna med livet är att kunna förvandla stötestenar till rosenblad att kliva på."

 

96."Livet är som en tom påse  innehållslöst om man inte fyller det med något."

 

97."Tänk på att njuta av livet,det går inte i repris."

 

98."Inget är för evigt."

 

99."Underbart är alldeles för kort."

 

100."Tillfällen kommer som en snigel, men försvinner lika snabbt som en blixten."

 

Skrivet av Sandra 31 oktober 2010 klockan 19:40
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards