Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Sandra Sterner - 10 augusti 2010 23:45

Det börjar bli lite sent nu, men hade tänkt jag skulle uppdatera lite nytt på bloggen, innan det är dags att göra sig ordning för lite sömn.

 

Hade som jag haft så många gånger tidigare svårt att komma till ro igår kväll och tröttheten och somna var i det närmaste omöjligt. Sömntuta och sjusovare som vi samtliga är i familjen sov vi som vanligt alldlels för länge och tror inte det var någon som klev ur sin säng förän efter klockan. 9.30

 

Jag måste erkänna att det bra länge sedan, jag var ute på en utav mina långa promenader, och nu är det så pass länge sedan att jag  måste till att kolla tillbaka i min blogg för att komma ihåg när det var. Hmm, det är nästan så jag skäms med att inte längre hålla mig i form.... vill ju inte gå och bli en tjockis!!

 

Helt ärligt så har jag helt enkelt inte tänkt på träning överhuvudet i sommar och att sätta på mig träningsbyxorna och gympaskorna och ge mig ut på en lång skön rask powerwalk. Nej, det har helt enklet fallit i glömska och det är nästan så att jag skäms över hur jag behandlat min kropp under sommaren.

 

Micke föreslog att vi skulle ta en promenad upp till Haninge Centrum, och om man går man hemifrån oss i hyfsat snabbt tempo, så tar det ungefär 20-25 minuter att gå den sträckan. Tyckte det var en bra ide och följde gärna med för att bränna lite utav fettet och kalorierna.

 

Som alltid när jag är i närheten utav Haninge Centrum, så kan jag förstås inte bara gå förbi utanför, utan måste bara gå in och kolla runt bland dom olika butikerna. För min egen del så fann jag ingenting till mig själv, som föll mig i smaken idag, men däremot hittade jag en snygg svart/vit randig skjorta till Micke.

 

-Wow, kolla in den där snygga svarta skjortan som hänger på ställningen. Det vore någonting för dig?

 

Micke börjarde förstås knorra, och protestera....

 

- Ehh, du vet ju att jag inte direkt brukar använda skjortor.

 

- Ja, ja jag vet!! Du ska jämt och städningt gå i dina t-shirtar.Vore det inte på tiden att du börjar inskaffa dig på lite fräscha snygga skjortor också?

 

Nu till det roliga som hände idag. Jag stod på mig och gav mig inte utan tyckte Micke skulle köpa denna skjorta. En  manlig expedit som säkert måste stått och tjuvlyssnat på våran diskussion kom fram till oss.

 

Jag kom av mig helt i min mening och undarade vad sjutton den manliga expedtiden ville oss. Han kollade på oss båda och så frågar han: Är ni gifta.

 

Varpå Micke svarar: Ja, hurså...?

 

Expediten fortsätter: Jo, visste du inte att när du står där framme och ska till att gifta dig och svarar JA att du avsäger dig alla ni egna beslut att få välja vilka kläder som du vill köpa. Tycker hon att ett plagg är snyggt så brukar det oftast sluta med att hon det blir som hon vill.

 

Både Micke och jag stirrade storögd på expediten, och sedan började vi skratta. Det stämde faktiskt mycket i det han sa...och fruar ska bara rätt...iallafall då det gäller kläder!! Hur det gick med inköpet av skjortan och vem som fick rätt...se själva

 

Den nyinköpta snygga skjortan

 

Vilket fick mig att tänka på dom gångerna Micke varit och köpt nya kläder och haft med mig som smakråd och jag är helt ärlig och säger rakt ut om det är något jag inte tycker han klär i. Det har även hänt att jag vid något tillfälle fått något utav alla mina ryck och gjort en storstädning på alla hans uttvättade ( fula enligt mig) t-shirtar och jeans och tryckt när allt detta i stor svart plastsäck och kånkat/släpat ut säcken till vårat förråd.

 

Jag som tidigare på förmiddagen hade känt mig lite nere och tänkt på att jag misskött min kropp så mycket under sommaren. Kände mig plötsligt på så mycket bättre humör och tänk ibland att vad lite ord från en annan främmande människa kan göra så mycket. ( Det är precis som på samma sätt man får ibland,när man läser andras bloggar, och ibland kan man kanske känna sig glad över att få läsa något roligt, men såklart kan man säkert även ibland känna med någon annan om någon är ledsen eller nere)

 

Det blev inte någon lång rask promenad hem, utan istället tog vi pendeltåget en station. På vägen började jag känna ett sug i magen, och kände att jag började bli ordentlig hungrig. Det kändes inte lustigt att ställa sig direkt vid spisen, när man kom hem och börja lag mat. Så istället gick vi förbi våran snabbmatställe och köpte oss en calzone till mig en hamburgare till Caroline och till Micke en kebabrulle.

 

Farligt , men så himla gott, men ibland måste man få synda.

Nu var det i och för sig väldigt länge sedan vi åt just pizza eller då kebabrulle, men kände ändå att jag tidigare på dagen gjorde ett tappert försök, med att ge mig ut på en rask promenad och så slutade det med att vi käkade snabbmat, det absolut värsta man kan tänka sig...men ack så gott.

 

Jag njöt för fulla munnar av den goda ( feta) pizzan och äta lite mera nyttigt det får bli vid ett annat tillfälle.

 

Micke ser mera jäst ut än mig och det kanske beror på att han käkade både sin kebabrulle och hälften utav min pizza.

 

Efter middagen blev det till att sitta och jäsa i soffan, men inte specillet länge då mitt lilla yrväder Caroline ville spela fotboll ute på våran lilla tomt. Plastpappa Micke gav sig mer än gärna in i fotbolls matchen, medans jag stod på för att kolla hur det gick för dom båda fotbollsentusiaterna.

 

När jag såg den här bilden på datorn, brast jag ut i gapskratt.

Vilken stil Micke har och frågade honom!

 

1.Ska det likna någon form av passning

eller?

 

2. Är det så att du tränar och har hittat nya danssteg till nästa gång vi ska ut.

 

Eller.. det mest troliga..

 

3. Är du kissnödig...det ser så ut iallafall...

 

Åh, här har vi Caroline och är det inte nya Zlatan..måntro!

 

Skrivet av Sandra 10 augusti 2010 klockan 23:45

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards