Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Sandra Sterner - 13 augusti 2010 21:00

Tillbaka igen, med min andra blogg för idag. Nu är jag mitt gamla jag igen, och nu ska det bli både lite av allvar och skämt!!

 

Ibland känner jag att det måste till lite av dom både i min blogg, för att få min make att vakna upp.

 

Okej, kan väl förstå att han kan tycka det är gott att klämma i sig 2-3 bärs en fredagskväll.

 

Tyckte det var så likt Micke, men vänta bara tills ni ser bilden som finns lite längre ner på sidan....

 

Men skärpning nu Micke är det inte dags att dra ner lite på alla giftpinnar du suger i dig titt som tätt. Den otäcka, läskiga hostan som du nu haft ett bra tag och som inte tycks ge med sig. Själv skyller du på att du är förskyld och har snart länsat affären på allt var halstabletter heter, och hostmedcinen som nu tycks ha tagit slut, tycker du är för dyr och onödig att köpa!

 

Hallå, vaddå, för dyrt med hostmedicin som kostar drygt en 100:-!! Men inte att köpa ett nytt paket cigaretter var och varannan dag. Hmm, det får jag inte riktigt att gå ihop. Inte nog med att dom som röker mycket försämrar sin hälsa till den sämre, tänk även på att ni förkortar livet på er själva, och att röken sätter sig både i kläderna, andedräkten, håret, och att tändera blir alldleles gula.

 

Och vem är det man inte finner här då....

 

En hemsk tanke slog upp för mitt inre och det skulle vara om någon av dom som jag håller nära och kära både inom familj och mina vänner gick bort tack vare att rökningen. Vet inte då vad jag skulle ta mig till, och skulle med stor sannolikhet gråta oceaner. Även om man nu inte slutar upp med att röka helt och hållet ( kan förstå att det är svårt) men man kan ju försöka dra lite grann på det. Jag tänker på både min make och mina vänner hälsa. 

 

Jag ska inte sticka under stol, och erkänner att om någon gör mig något, som att tro sig vara någon översittare av något slag! Det får mig att explodera av ilska. Detta hände mig för för drygt 1 vecka sedan. Då hon som tror sig vara någon form av lillchef på jobbet kom och delade ut tidrapporterna, och inte nog med att detta inte är hennes uppgift. Nej, hon skulle tydligen granska mina tider och timmar innan den lämnades över till till mig!!

 

Nyfiken på att jag sköter mina tider och jobbar mina timmar som jag ska ...eller vadå??

 

Enligt mig för jävligt att andra anställda ska kunna få ta sig rätt att granska dom andras anställdas tidrapporter. Detta ska enligt mig skötas och delas ut av den ansvariga chefen som jobbar antagligen dag/kväll eller möjligen delas ut av traffic ledarna.

 

Jag var så himla upprörd och nästintill rasande, och tog mig närmare 1 timme innan jag lugnat ner mig någorlunda. Hade det inte varit för mina andra kollegor som lugnade ner mig och bjöd mig på cigg, den kvällen. Är ju egentligen ingen rökare, men vad f-n detta var ett undantag!! Efter att stått ute och bolmat på parkeringen gick jag in och satte mig en stund inne hos Vera och mycket tack vare henne blev jag någorlunda glad igen.

 

 

Skrivet av Sandra 13 augusti 2010 klockan 21:08

Av Sandra Sterner - 13 augusti 2010 15:15

 

 

Just, det idag är det ju fredag den 13:e och för många som är skrockfulla och tror att något ska hända dem någonting, förknippas den dagen som otursdag.

 

För min egen del så bryr jag mig inte specillet mycket om att en fredag råkar inträffa just den 13:e.

 

Jag tar dagen som den kommer, och tar inte gamla skrock datum som nu fredag den 13:e tydligen ska vara på något större allvar.

 

Vakande upp i morse och kände att jag vaknat upp på helt fel sida av sängen. Kände mig allmänt irriterad och småsur över allting.

 

Det är inte min grej att vara irriterad och sur över saker, men även jag är mänsklig och kan reagera med taggarna utåt ibland, och precis det gjorde jag i förmiddags.

 

Kände dock att jag behövde komma hemifrån en stund, och bestämde mig för att själv gå ut en stund och se om det kanske skulle hjälpa, och nu är jag tillbaka hemma och mitt humör är åter tillbaka till det gamla glada humöret.

 

 

Skrivet av Sandra 13 augusti 2010 klockan 15:20

 

 

 

 

 

 

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards