Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Sandra Sterner - 5 februari 2011 22:45

Jaha, så var den första deltävlingen av årets melodifestival över, och måste faktiskt skriva att det inte alls var specillet bra denna gång.

Till att börja med så tyckte jag båda programledarna gjorde en väldig dålig presentation av årets melodifestival. ( Inte alls lika bra som den var i fjol )

Den såkallade utfrågning som utrikesministern Carl Bildt tydligen hade beordrat till samtliga artister. Det räckte för mig att se någon minut utav den lilla utfrågning sketschen, och det fick mig efter en stund att börja gäspa och lämna vardagsrummet. Det var rent utsagt fruktandsvärt skitdåligt och dessutom väldigt tråkigt. Dom urusla skådespelarna som försökte ge sig på att spela förhörspoliser var rena rama katastofen i dålig skådespeleri.

 

Nu över till kvällen tävlingsbidrag, och flertalet utav kvällens tävlingbidrag ger jag tummen ner för.  Alltså utav åtta låtar var det egentligen bara en melodi som jag fastnade för och det var Jenny Silver och hennes melodi "Something in your eyes" men tyvärr så tog hon sig inte direkt vidare till finalen i Globen, utan får lov att tävla en gång till i "andra chansen" och jag hoppas verkligen att hon kommer vidare till finalen i den tävlingen. 

Det hör inte direkt till vanligheterna i melodifestival sammanhang att Micke gillar samma musik som mig. Men ikväll var det visst lite annorlunda, och även Micke gillade bäst denna låt.

 

Skrivet av Sandra 5 februari 2011 klockan 22:48

Av Sandra Sterner - 5 februari 2011 18:45

Det var egentligen inte alls tänkt att jag skulle börja skriva så här sent, men nu är igång med skrivandet igen och lite nya uppdateringar sedan sist. 


Denna helg är vi barnlediga från Caroline, och visst saknar man sin unge, men samtidigt är det ( för mig) väligt viktigt att få lite egen tid.Jag ser det inte som något fel med att dom senaste fredags kvällarna ( bortsett från när jag jobbar) att sitta hemma framför tv:n och ha fredagsmys tillsammans med familjen, men även av det sköna, mysiga fredags kvällarna kan det bli lite för mycket av ibland.  

Så istället bestämde vi oss för att gå ut denna fredags kväll och ha lite roligt. Vi valde faktiskt att gå på Engelen, som ligger i Gamla Stan.     

 

 

 Me in the corner

  

Micke med en polare (som jag glömt bort namnet på)  

 

Det är alltid Live Band som spelar där och igår var det våra goda super trevliga vänner i bandet Time Machine som spelade. Och som alltid är det lika underbart och dessutom lite roligt (dom bjuder en hel del på sig själva) att båda höra och se dom killarna igen.

Time Machine i full action på scen  

Den enda stora nackdelen, med Engelen, det är att det är så fruktandsvärt trångt och alltid väldigt mycket folk, och fruktandsvärt trångt på den lilla golvytan. Det är likadant med scenen, den är också i mini format och det är knappt killarna får plats på scenen.

Spelningen slutade omkring midnatt och varken jag eller Micke kände efteråt att vi ville stanna kvar för att gå ner en våning till Kollingen och stuffa runt som två gummibollar på discot. Nej, det känns som vi båda har vuxit ifrån det.  

Nu lämnar vi ämnet om våran utekväll, med Time Machine på Engelen igår kväll. Vi tackar killarna i bandet för ett väldigt bra gig och rolig underhålling.  

Nu över till någonting helt annat och det handlar också förstås om musik...(vad annars) och dessutom är det inte så att: Musik ska byggas utav glädje och utav glädje bygger man musik. Musik, det får ni ändå medge gör glädjen ännu mera gläjderik.... Och det är det som drar igång, med full spektakel om ca: 1 timme är inget mindre än  Melodifestivalen 2011 via länken kan man tjuvlyssna lite på kvällen bidrag. Jag har själv ingen direkt favorit inför kvällen första deltävlingen, och ibland kan man behöva lyssna på en melodi flera gånger innan den liksom fastnar helt.

 

Skrivet av Sandra 5 februari 2011 klockan 18:43

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards