Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Sandra Sterner - 9 januari 2010 19:30

Nu har jag tagit mig lite tid över och tänkte egna mig en liten stund till att uppdatera lite på bloggen.

 

Ja, man brukar säga att den som fyller år får bestämma, och igår hade Micke sin egna privata födelsdagsfirande här hemma. ( Allt enligt hans önskemål) Idag hade vi däremot några flera här, och det har varit.....som man säger "fullt hus" här hemma. Nästan samtliga av alla mina barn var här ( förutom Nina som bor alldeles för långt bort) 

 

Vi har ätit en god middag, och efteråt blev det kaffe/läsk och tårtätande för dom som nu ville ha det.

 

Micke på väg att skära upp tårta, och mina barn sitter förväntansfullt, och väntar på att få varsin bit.

 

Niclas helt inne i tv-programmet

 

Likadant var det med Tobias och Johan

 

Mina stora pojkar Jimmy och Henrik

 

En tanke slog mig, och jag har funderat på en sak, och tänkte ta upp det på bloggen. Nu när vi har den här årstiden ute, det är bitande kall vinter, och det blir även väldigt fort becksvart ute, och man längtar inte direkt ut.

 

Utan istället går man omkring hemma med mysbyxor och raggsockor, och det värsta av allt är att man går till kylen och skafferiet, och småäter, och gör det fast man kanske inte heller är direkt hungrig. Utan istället gör man det för att man inte har något att göra!

 

Kan bara prata för mig själv! Men en sak som är garanterat säker är att för mig är extra kilon = KATASTROF!! och jag som är livrädd för att gå upp i vikt!!  Åh, nu känns det som det är på väg att hända. Hjälp, jag vill absolut inte gå och bli en "tjockis" 

 

Det känns ju som det ända man har gjort sedan jul och framåt är att äta och äta. Men nu får det lov attt vara stopp på all onyttig mat och framför allt godsaker.

 

Som jag skrev i ett utav mina tidigare inlägg så brydde jag mig inte om vilken sorts väder det är ute. Likaså var det i kväll, dags att ge sig ut i det kalla vädret för att powerwalka, och det kommer jag göra så ofta jag kan och det oavsett väderlek. Men denna gång klädde jag på mig riktigt ordentligt med kläder, och det var nästan så jag kände mig sig som en eskimå! 

 

På väg ut i vinterkylan, och även mössan är på, även om den inte syns så bra på bilden.

 

Konstigt nog så behövde jag inte tjata denna gång för att få med "knubbsälen" Micke. Han verkade vara på bra humör för att komma ut på en promenad.

 

 

Skrivet av Sandra 9 januari 2010 klockan 19:32



















Av Sandra Sterner - 9 januari 2010 13:45

Sitter nu med en kopp kaffe brevid mig, och tänkte jag skulle knåpa ihop dagens första inlägg.

 

Om några timmar kommer nästan alla mina ungar och även Johan över på en bit mat. Vi hade även idag tänkt fira Micke lite grann.

Men denna gång kommer jag att avstå ifrån tårtan...( vill ju inte äta mera av det goda och onyttiga nu.

 

Risken blir stor att jag snart annars börjar rullar fram, och det vill jag inte riskera)

Nu måste jag snart sätta igång med förberedelserna inför matlagningen.

 

Skrivet av Sandra 9 januari 2010 klockan 13:39

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards