Alla inlägg den 14 november 2010

Av Sandra Sterner - 14 november 2010 22:45

Vet ni vad jag gjorde efter det att jag skrev min förra blogg....?

Jo, jag hoppade iväg, nej, kanske inte direkt hoppade, utan gick ut till vardagsrummet. Av ren nyfikenhet, så kunde jag inte hålla mig ifrån att leta redan på dom där bilderna, som Micke hade pratat om ( när han  jobbade i växthuset)

 

Jag hade förstås innan frågat Micke om det var okej för honom att jag kollade igenom hans gamla fotoalbum. Det var en massa bilder att gå igenom, och jag hade förstås inte den blekaste aning var någonstans dom bilderna, som han hade snackat om låg.

 

Som ni säkert redan vet så är jag inte en sån som ger upp i första taget, och det är nästan så med allting. Har alltid varit vädligt envis och trägen. Som sagt efter att suttit och letat ett tag bland gamla foton på Micke från det att han var barn, ungdom, till hans släktingar, när han gjorde lumpen, hans döttrar och bland hans ex flickvänner så hittade jag till slut det jag var ute efter.

 

Jag höll nästan inte först på att känna igen Micke. Herregud, så mager och smal han var på den tiden. Det verkar inte som han åt lika mycket då, som han däremot gör idag.

 

Om man nu ska gå in på temat det här med KLÄDSTIL....! Jag undrar vad sjutton är det karl har på sig...? Hjälp, kolla in dom hemskt smutsiga byxorna!! Något som jag direkt observerade var att han även på den tiden var väldigt förtjust att bära.....just det huvudbonad, och det har han en idag på var och varannan bild.



 

 "Ferdinand bland alla sina blommor"

 

Enligt Micke så är den här bilden tagen omkring åren 1992-1993 och det är ju bara att räkna ut det själva det har alltså gått 17-18 år sedan.

 

Skrivet av Sandra 14 november 2010 klockan 22:43

Av Sandra Sterner - 14 november 2010 19:45


   

Idag blir det premiär för mig att blogga från min nya mobil för första gången, och det kommer garanterat bli vid flera tillfällen. Det är nämligen så att det är skitkul, att sms/mms blogga nu.

 

Idag söndag började vi dagen med att relaxa. Sedan fick vi ett utav våra många spontana ryck. Vi stack iväg ut till Barkarby. Samtidigt så ville Micke visa mig var någonstans han jobbade för många herrans år sedan. Jag brukar själv aldrig vara i trakterna "norr" om stor Stockholm.

 

Mycket riktigt så visade det sig att "rucklet" stod kvar och det kan faktikst vara svårt att tro att Micke en gång i tiden har jobbat med att skörda blommor och binda buketter! Hmm, han kanske finns en "Ferdinand" innerst inne i Micke...vem vet.

 

Fick nyss höra av Micke att det tydligen ska finnas någon gammal bild på honom i någon utav dom alla fotoalbum, som ligger uppställda i travar i bokhyllan. Om jag nu finner någon bild, så kommer jag garanterat lägga upp den i bloggen.

 

Skrivet av Sandra 14 november 2010 klockan 19:48

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards