Alla inlägg den 20 november 2010

Av Sandra Sterner - 20 november 2010 21:30

Jag måste bara skriva om detta! För ett par dagar sedan gick Micke med på att byta plats med mig inne i vårat datarum. Det var verkligen schysst utav honom att gå med på detta. Men redan efter bara någon dag började en knorra och klaga över att han inte får plats på det lilla utrymmet.

 

Nähä, men jag har tydligen fått tränga in mig under flera år på detta lilla utrymme. Hmm, är det inte dags på tiden att även "herrn" får lov att sitta lite trångt ett tag.

 

Till saken hör att Micke är vänsterhänt och jag vet inte varför han från början ställde sin skräm på fel sida av bordet. Det blev nämligen väldigt svårt för honom att föra musen, med den högra handen. Det hela fick det att se väldigt roligt ut, och det var inte lätt för honom att sikta rätt och träffa dom olika ikonerna.

 

Till slut så insåg t.o.m han att det inte gick att sitta och föra musen med fel hand, och gjorde en liten snabb ommöbleringen och flyttade hurtsen, skrivaren och skärmen till den andra sidan.





Tidigare idag när vi var uppe i Haninge Centrum, så ville Caroline gärna äta på McDonalds. För min egen del så väljer jag att avstå från den sortens mat. Men Caroline ville så gärna ha en "Happy Meal" och såklart att jag inte kan säga nej att ge henne en barn meny. 


Lite senare på kvällen, så började jag göra ordning det vi skulle äta inför lördagskvällen, och det blev inget mindre en hemmagjorda räksmörgåsar...mums och till det blev det ett glas vitt vin.


   

 
Skrivet av Sandra 20 november 2010 klockan 21:23

Av Sandra Sterner - 20 november 2010 17:30

Jag kände i morse när jag vaknade att jag hade vaknat upp på helt fel sida av sängen. Anledningen till det var att jag hade blivit väckt av att Simba hade hoppat upp i sängen och satt och nosade på mig. Det var inte specillet skönt att bli väckt av en katts morrhår som kittlade mig i ansiktet.  Micke som däremot jämt är morgonpigg och satte igång att leka med den "röda saken"  ( som han numera kallar Simba för)

 

Jag var trött och ville sova och schade iväg Simba, som hoppade ner på golvet och in under sängen. Micke som visade sig vara på sitt allra bästa morgon humör klev hur sängen och gick runt till min sida och ställde sig i någon form av "krypställning" på golvet och försökte locka ut Simba, som inte alls kände för att komma fram

 

- Herregud, kan du gå iväg ut till något annat ställe utav huset och leka med katten. Jag är trött och vill försöka att somna om....snälla!

 

Jag trodde mig hade sett allt då det gäller Micke, men tydligen inte. Det är helt klart att man aldrig ska någonson ska sluta förvåna sig över det han gör och ibland ställer till med. Oftast handlar det att han bara vill spexa och vilja vara rolig, men detta som han gjorde i morse. Det visade sig att han inte lyckades få tag i katten, och istället försöker karln ge sig på att krypa in under sängen ( vilket förstås visade sig vara en omöjlighet) Jag trodde mig hade sett allt vad det gäller min crazy make, men detta var bara för mycket.

 

Jag stod inte ut att stanna kvar i sängen, och gick istället upp och satte igång med att göra frukost, och samtidigt som jag fikade så skrev jag mitt förra inlägg från mobilen.

 

Vid lunch tid gick ut, men det var verkligen ett riktigt ruggigt och småkallt väder ute. Precis som så många tidigare lördagar så började vi med att gå upp till vårat centrum och kolla igenom loppisen. Men idag var det färre bord en någonsin, men det hindrade förstås inte våra grannar "gumman" och "gubben" som satt på sin vanliga plats med ordentigt med kläder dig.

 

Nix, pix vi fann inget som föll oss i smaken denna lördag, men det fanns inte heller specillt många som stod och sålde idag.

 

Vi valde istället att åka vidare med pendeln upp till Haninge Centrum.

 

 

   På väg till pendeln

 

Är det inte så man säger: Sådan mor och sådan dotter i likadana nya svarta glitter mössor.

 

För att kolla runt lite bland dom olika butikera. Både Caroline och jag kände oss extra uppåt idag för att kolla in den nya vinter kollektionen.

 

 
Jag köpte denna lilla söta svarta aftonväska med en stor silver rosett på, till Caroline.

 

Skrivet av Sandra 20 november 2010 klockan 17:34

Av Sandra Sterner - 20 november 2010 08:30

Usch, vilket otrevligt uppvaknande som jag fick i morse. Jag som fõredrar att få sova ut länge på helgerna. Men det fick jag inte alls gõra idag. Då jag blev vãckt av den  "rôda saken" som tydligen tyckte att matte skulle vakna och gå upp.

 

Inte blev saken bättre bättre av att morgonpigga Micke bõrjade fara omkring som ett "jehu" och busa med den. Det var i primcip helt omöjligt för mig att försöka somna om igen. Det gjorde mig så irriterad och det känns tyvärr nu som min morgon har startat helt fel idag:-(

 

Skrivet av Sandra 20 november 2010 klockan 08:36

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards