Alla inlägg den 24 november 2010

Av Sandra Sterner - 24 november 2010 21:45

Usch, vilket vidrigt kallt väder vi har fått. Nu märks det tydligt att vintern är här! Brrr, och hutter säger jag om den här kalla årstiden. Jag behöver bara tänka tanken och kolla ut genom fönstret för att se snön yra, så börjar jag mer eller mindre att "hacka tänder" och frysa. Jag har svårt att anpassa mig till det här kalla i klimatet och för att jag inte ska behöva frysa allför mycket, så byltar jag på mig massor med varma kläder, och det får mig att känna mig mer eller mindre som en stoppad korv.

 

Som att ta i morse som exempel. Jag hade byltat på mig ordenligt med kläder, och så på med mina vinterstövlar ( som dessutom har en liten smal klack) Jag ger mig ut i det kalla vinterlandet, och det var bara att öppna ytterdörren så kände man hur snön yrde och blåste mot ansiktet. Jag kämpade iväg på trippade klackar mot pendeln och dp inte plogbilarna hade hummit med att ploga och sanda gångvägen, så var det ju förstås väldigt halt. Jag var väldigt nära på att "drutta" omkull vid några tillfällen, men lycklades i sista sekunden att parera fallet.

 

Strax innan jag skulle stämpla ut så kom en manlig kollega från det andra skiftet fram till mig.- Du ser lite rund ut om magen! Är det så att du är gravid..?

 

Jag såg nästan rött och fräste ifrån: - Nej, jag är inte gravid, och har heller inga planer på att bli det. Det är bara så att jag byltat på mig massor av tjocka kläder för att slippa frysa när jag ska ge mig ut i detta kalla väder.

 

Direkt efter det att jag jobbat klar så stack jag iväg till Coop Forum. Det var dags för den sedvanliga vecko handlingen, och denna gång kände jag att nu är det faktiskt min tur att veckohandla. Dom senaste gångerna ( bortsett från förra gången, då åkte vi båda två) men dom tidigare gångerna så har det enbart varit Micke som tagit på sig att storhandlat, och det har att göra med att dom haft en omfattande ombyggnad och renovering och det har gjort att det knappt gått och hittat dom varor man är ute efter.

 

Jag måste snart börja tänka på att börja avrunda kvällen, om det är så att jag ska komma upp i morgon, men det är lättare sagt en gjort. Nu blir det lite varmt te och en stund framför tv:n.

 

Skrivet av Sandra 24 november 2010 klockan 21:53

Av Sandra Sterner - 24 november 2010 09:15

Nu är jag på väg till jobbet, men nu är det så att det visade sig att både pendeltåget och bussen var försenade idag..suck. Vilket innebär att jag kommer ännu senare än vanligt idag, och är det något jag ogillar så är det att komma försent till jobbet.

 

Jag avskyr den här årstiden, och kan påstå att jag inte känner någon som helst längtan ut på morgonen, när man ser hur snön yr utanför fönstret.

 

Det finns ju inte så många andra alternativ och det gäller bara att plocka fram vinterkläderna och på med vinterjackan, mössa, halsduk och vantar och ge sig ut i kylan.

 

Jag tror sjäv att det kommer att bli en riktig kall vinter i år. Minns så väl hur det var förra vintern och SL drabbades utav så stora förseningar att dom t.o.m erbjöd reducerat pris då man skulle köpa månadskort. Tyvärr är det ju bara början på vintern än så länge, men hoppas att det bara  inte blir lika katastrof artat som detvar i fjol, med den kommunala trafik transporten.

 

Skrivet av Sandra 24 november 2010 klockan 09:11

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards