Alla inlägg den 25 november 2010

Av Sandra Sterner - 25 november 2010 22:00

Jag känner mig på väldigt gott humör ikväll, och det är av en mycket speciell anledning, och det är knappt jag kan beskriva med ord hur himla glad jag är.

 

Det är nämligen så att jag har blivit sams och är nu vän med min äldsta dotter igen.Vi hade tidigare kommit lite osams med varandra och båda är vi lika tjurskalliga och dessutom väldigt envisa. Dagarna blev till veckor och veckorna blev till slut till månader och ingenting hände. Jag älskar alla mina underbara 6 barn av hela mitt hjärta  och dom betyder allt för mig. Tidigare idag slog mig tanken att det är mindre än 1 månad kvar till julafton. Det är en stor högtid på året, då jag mer än gärna ser mina barn samlade omkring mig. Vi proppar oss fulla med julmat ( och blir alldeles för feta) och dricker glögg ( och blir lite fulla) och lägger ut massor av pengar på julklappar.

 

Men det viktigaste för mig och det allra finaste som jag kan få i julklapp av alla mina barn, och det är att vi träffas alla här hemma och kan fira en fridfull jul tillsammans, utan någon som helst osämja. Jag prövade därför nu påkvällen att sträcka ut min hand mot Nina och skrev ett brev till henne på Facebook och frågade samtidigt om vi inte kunde bli vänner igen.

 

Jag hoppades så innerligt och hoppades förstås på att hon skulle svara.Vilket inte alls tog lång stund, hon svarade på mitt brev och nu är vi efter flera månder tystnad blev vi sams igen. Då vi inte hade pratat med varandra på väldigt länge så hade vi förstås vädligt mycket att prata med varandra om och fick veta att dom kommer ner på juldagen ( det är då vi firar jul) och jag är så glad och lycklig.


Mina stora fina dotter Nina   

 

En annan stor högtid som firas i USA idag, och som infaller den sista torsdagen i november. Nu önskar jag alla mina vänner och släktingar en riktig trevlig.  

 

 


När jag kom hem från jobbet så väntade en överraskning i form av en present från Micke och att dömma av påsen och etiketten på paketet så var det ifrån Guld Fynd.Den stora storleken på paketet fick mig genast att utesluta att det skulle vara något armband, ring, örhängen ( såna brukar jag bara använda till fester)

 

Stirrade storögd på Micke och funderade över vad det var för något som han hade varit och köpt till mig. Till slut så tog min nyfikenhet överhand och jag öppnade min present. När jag fick se vad det var för som döljdes under pappert utbrast jag: - Åhh, tack snälla! Det var ju den här jag stod och kollade på inne i butiken Guld Fynd, när vi sist var uppe i Haninge Centrum.

 

Jag hade tänkt köpa den sist vi var uppe i Haninge Centrum, men det blev inte så, och så går Micke och överraskar mig med att köpa den till mig  Allt detta som har hänt mig under dagen och nu på kvällen har gjort att jag känner mig på sånt strålande gott humör.

                         

 

Tusen tack, för den fina presenten, och den här fina krubban kommer jag att låta stå framme året runt.

           

Skrivet av Sandra 25 november 2010 klockan 21:57

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards