Alla inlägg den 28 november 2010

Av Sandra Sterner - 28 november 2010 23:30

I morgon börjar kvällsveckan, och efter det att Caroline åkt iväg till skolan, så blir det säkert så att jag kommer tassa tillbaka in till sovrummet.

  

Nu på kvällen har jag haft lite tankar och funderingar kring min blogg, och om det är så att jag som förra året ska köra på med en adventskalender. Förra året gjorde jag min egen, och mina läsare fick varje dag öppna en ny lucka. Mestadels så var det omgjorda roliga bilder på familjemedlemmarna.

 

Jag bestämmde mig för att köra på med en ännu mera underhållande och roligt (hoppas jag) adventskalender även detta år, och vad som kommer döljas bakom luckorna denna gång. Det får ni allt vänta med och se! Vi ska inte tjuvstara, men att öppna någon lucka förrän det är den 1:a december och det är det först nu på onsdag, och den som orkar vänta får också se vad det är för bild som kommer döljas bakom luckorna fram till julafton. Men ska ändå bjuda på en förhandsvisning, över hur själva adventskalendern kommer att se ut, men som sagt ännu går det inte att öppna någon av luckorna.

 

 

 


 Skrivet av Sandra 28 november 2010 klockan 23:24

Av Sandra Sterner - 28 november 2010 18:15

Nu är det nästan i princip färdigt julpyntat här hemma, om man nu bortser ifrån våran plast julgran, men den tar vi inte fram och klär förän dan-före-dan.

 

Jag började nästan med en gång efter det att jag hade skrivit det förra inlägget, men att plocka ut julsakerna ur kartongen, som Micke hade hämtat in från förrådet.

 

Även gardinerna skulle bytas i vissa rum, och Micke erbjöd sig att vara schysst att plocka ner dom gamla, och medans Micke sysselsatte sig med att plocka ner dom gamla gardinerna, så fortsatte jag med att julpynta i Carolines rum.

 

Jag hade innan lagt upp dom röda julgardinerna över stolsryggen i köket, och det var tänkt att jag även skulle styrka dom.

 

Micke ropar på mig ifrån köket och jag går ut från Carolines rum för att se vad det var han ville ha hjälp med.

 

Jag möts av en mycket glad karl ute i köket, som visade mig att han tydligen varit så duktig och hängt upp julgardinerna alldeles själv.

 

Men det var bara det att han helt missat en sak och det var att gardinerna var ju ännu inte strykna och dom hängde där i köksfönstret alldeles skrykliga.

 

Min första spontana tanke som även blev till ord: Åh, nej!! Gardinerna måste genast plockas ner igen. Ser du inte att dom är alldeles skrynkliga, och dom måste strykas först innan dom kan hängas upp i fönstret.

 

Frågade istället Micke om han inte kunde ta på sig att hänga upp stjärnorna i dom andra fönstren och så Caroline tomte ( som även den lyser) istället för att ge sig på att hålla på med att sätta upp skrynkliga gardiner. När jag  hade strykigt samtliga gardniner  så var det dags att hänga upp dom i respektive fönster, men det var bara så att jag inte kunde finna två utav omtagen till köksgardninerna. Jag rev ut samtliga utav mina gardiner ur linneskåpet, men dom fanns inte att finna någonstans.

 

Det var så himla typiskt, jag vet att förra året så fanns det omtag till alla fyra gardnin längder, men nu stod jag med bara två stycken omtag!  Jag hade heller inga andra gardin omtag i den röda färgen! Jag hade inte stått ut med att sett ett halvfärdigt resultat och på den ena sidan av fönstret så hängde gardinerna så fint upphängda, och på den andra sidan saknades det helt och hållet gardin omtag.

 

Istället blev det att klä på sig massor utav varma, tjocka kläder och ge sig ut i det kalla vinterlandet. Tyvärr så var inte gångvägarna upp till pendeln plogade så det blev till att pölsa i snön, och allt detta bara för att inskaffa sig på röda gardin omtag, men som alltid då det gäller mig och butiker ( särskit såna med kläder) då blir det svårt för mig att inte motstå att gå in. Men det egentliga orsaken till att jag åkte till Haninge Centrum för var ju köpa röda gardin omtag, och til slut så hamande jag i rätt butik som sålde såna.

 

Nu ska ni få se lite utav det färdiga resultatet utav vårat julpyntade.

 

 

   Köket


 

 Carolines rum

 

    Vardagsrummet

 

 

Skrivet av Sandra 28 november 2010 klockan 18:11

Av Sandra Sterner - 28 november 2010 11:15


   

Tänk att ett litet ljus kan göra så mycket för våran själ, och den lilla ljusa lågan symboliser ett varmt skönt sken. Nu det första ljuset brinner och julens dörr har öppnats lite grann på glänt och många glädjs över att fira första advent.

 

Detta var en liten dikt som jag tänkte dela med mig till mina läsare. Däremot så har vi ännu inte hunnit med att fira någon första advent. Om ni tror att det är en dålig ursäkt från mig eller om det är så att någon tror sig att jag glömt denna dag.

 

Jag har varken någon ursäkt ( det skulle i sån fall vara att jag jobbat dag hela denna vecka och varit flr trött på kvällarana för att tänka tanken på att julpynta, och igår var vi inne istan i flera timmar) Jag har Åh, nej!! inte heller glömt bort denna dag, och alldeles strax ska vi sätta igång med att julpynta.

 

Det är bara så att våran kartong, med julsaker står ute i vårat förråd, och i morse upptäckte jag att det kommit ännu mera snö under natten.

   

Så här såg det ut på våran baksida och för att komma åt våran kartong, med julsaker.

 

Nu blir det till för maken att ge sig ut och skotta fram en gångväg till vårat förråd, så att vi kan komma åt kartongen, med att våra julsaker. För under dagen idag ska det sättas upp röda  julgardiner, stjärnor, adventsljusstaken och en krans på dörren, m.m


 Så var Micke tvungen att ge sig ut och skotta fram en liten gångväg

 


Skrivet av Sandra 28 november 2010 klockan 11:16

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards