Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Sandra Sterner - 14 juni 2010 23:00

Så förbaskat typiskt hade precis skrivit klart ett inlägg och skulle publicera det, och så går det och blir fel på Metrobloggen!!

 

Blir både förbannad och irriterad då jag nu måste skriva om allltihopa igen.

 

Är jättetrött och vill helst utav allt bara gå och lägga mig, men känner samtidigt att jag vill uppdatera på min blogg.

 

Som många utav mina läsare redan vet så är tidiga mornar bland det värsta jag vet. Hade ställt mitt alarm så att det skulle ringa vid 6.30-tiden i morse, men måste av sovit så djupt att jag inte ens kommer ihåg att jag stängde av det hemska oljudet. Det blir den gamla vanliga visan och det är att armen åker ut automatsikt och stänger av klockan. Är ju så fruktandsvärd trött och det ända jag vill är att sova.

 

Blir väckt drygt 30 min senare av Micke som också gått och försovit sig. Han skakar mig fram och tillbaka som om det vore en drink han höll på blanda i en shaker. Till slut kommer jag upp ur den sköna sängen.

 

Det kändes faktiskt inte helt rätt att gå in för att väcka Caroline som nyss fått sommarlov. Men hon är fortfarande alldeles för liten för att kunna ta hand om sig själv när vi två jobbar, och  därför måste hon åka iväg till fritids till dess vi är lediga i sommar. Jocke som vanligvis hämtar Caroline berättade i fredags att han skulle ha semester. Så försäkerhet skull så ringde Micke i morse till taxibolaget för att kolla så att det skulle komma en vikarie. Men fick veta att det inte var någon betällning idag p.g.a planeringdag på fritids idag.

 

Jag som fortfarande inte hade vaknat helt och hållet, och tankarna for fram och tillbaka. Oj då nu har vi missat en utav lapparna från skolan /fritids. Började leta bland dom alldeles för många lapparna som sitter uppsatta med magneter på kylskåpet, och under ett papper som av misstag hade hamnat ovanpå hittade vi lappen från fritids där det stod att det var stängt idag för planeringdag för personalen.

 

När jag ringer min arbetsgivare och begär ledigt med kort varsel så drabbas jag oftast av dåligt samvete. Likaså var det för Micke, som annars brukar ta vård av barn eller ta ut kompledighet, men det gick inte för han heller att ta ledigt idag.

 

Vem utav oss skulle vara hemma från jobbet för att ta Lillskruttan....? Kom på att min äldsta som Jimmy för en gång sov hemma natten tills idag. Hoppades att storebrosan Jimmy kunde ställa upp och passa sin lillasyster idag, och gick mot hans rum för att knacka på dörren. 

 

Det visade sig visst att Jimmy kunde ställa upp som barnvakt till sin lillasyster under ett par timmar idag, så att mamma och Micke kunde åka iväg och jobba. Jaa, det är en stor fördel med att ha så många underbara barn, som ställer upp för varandra.

Nej, nu måste jag börja tänka på att avsluta mitt skrivade. Ska pröva på att göra ett nytt tappert försök, att komma upp tidigt i morgon. Även om det känns i det närmaste omöjligt.

 

                                    To all my readers

                                          Goodnight

 

 

Skrivet av Sandra 14 juni 2010 klockan 22:59

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards