Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Sandra Sterner - 8 januari 2011 23:45

Detta måste jag bara skriva om.Efter det att jag skrivit klart mitt förra inlägg,som handlade om "Mickes födelsedagsfirande." Så surfade jag in på min facebook sida, för att se om det hade hänt något nytt.

 

Det visade sig att min älskade stora prinsessa Nina hade skrivit ett inlägg, och det var så fint skrivet att jag väljer att publicera det på min blogg. Det var så här hon hade skrivit: Älskar mina föräldrar Sandra Sterner och Johan Ljungdahl. Tack för att ni förgyller min vardag.Ni betyder så mycket för mig.

 

  

Nina

 

Till dig Nina! Det var verkligen ett vackert och fint skrivet inlägg. Mamma blev alldeles rörd över att läsa, det som du hade skrivit.

 

Du och alla dina syskon, ska bara veta hur mycket mamma älskar er.   Jag tänker på alla mina barn jämt och ständigt och ni finns alltid i mina tankar, även om ni befinner er långt borta. Det är du Nina, tillsammans med dina bröder och lillasyster som betyder allt för mig. Det är Ni som förgyller mina dagar, och jag Älskar Er alla så otroligt mycket.    

 

 

Skrivet av Sandra 8 januari 2011 klockan 23:41 

 

 

Av Sandra Sterner - 8 januari 2011 22:00

Nu har vi grattat och firat Mickes födelesdags, och det gjorde vi här hemma. Det är ju så att det är födelesdagsbarnet, åh, nej, vad skrev jag nu för något..! Jag menar förstås födelsedagsgubben, ( som han snart börjar bli) som får lov att bestämma ( 1 gång per/år iallafall) får jag väl lov, att låta Micke bestämma över något, och vad passar då inte bättre än hans egna födelsedag.....nej, skämt åsido. Men enligt Micke,önskemål, så ville han fira sin födelsedag här hemma, med dom allra närmaste, och inte slå på med någon stor fest. Men jag kan lova att nästa år, då Micke fyller 40 jämt, då kommer det att bli en storslagen fest och party till tusen.

 

 Då det varit Mickes födelesdag idag, så tog jag på mig ( för en gång skull) att göra maten. Det blev min hemmagjorda potatisgratäng och till det utskuren biff.

 

Micke, ska precis till att hugga in på middagen


I mitt tidigare inlägg, så skrev jag att Micke hade fått en förskott födelesdagspresent av mig i torsdags.

 

   

 

Åh, nej, nu blev det visst fel bild upplagd.... men varför inte. Men såna här skor hade dom inte inne på skobutiken Deichmann

 

Utan istället blev det dom här svarta bootsen, som han valde ut.

 Okej, man väljer inte storleken på sina fötter eller fossingar, som jag brukar säga. Men Mickes nya boots har storlek 45. Vilka pråmar!! Det fick mig att komma på en melodi: "Vem kan segla för utan, vind vem kan ro, utan åror, och Micke verkar rätt så nöjd med sina nya pråmar.

 

När vi skulle till att äta av tårtan, så fick Micke lite mera presenter, såsom, dom här en Mötley Crue t-shirt, underkläderna, med döskalle tryck och några trisslotter ( som det förstås var nit på)

 


Det är inte ofta, man har svärmor på besök i huvudstaden, men i morgon kommer hon tillsammans med sin karl Gunnar och hans son Patrik. Dom kommer nerrullade ifrån Gävle, för att hälsa på oss i huvudstaden, och dom beräknade att vara framme omkring 10.30-11.00-tiden Jag kommer förstås att föreviga detta besök, med att ta en hel del bilder med kameran. Vid senare tillfälle, antagligen under eftermiddagen/kvällen, så kommer jag att uppdatera bloggen, och bjuda mina läsare på lite bilder från dagen.

 

 

Skrivet av Sandra 8 januari 2011 klockan 22:04

Av Sandra Sterner - 8 januari 2011 11:15

Ett stort Grattis, till min make Micke som idag fyller 39 år.

 

 

 

 

Ett år går ju så fort, och nästa gång blir han 40 år  

 

I torsdags när vi skulle iväg för att storhandla, var vi först förbi Haninge Centrum. Och då passade jag samtidigt på att köpa en födelsdagspresent till honom, ( och det blev som en förskottpresent) för han var liksom tvungen att vara med och pröva sig till rätt sorts storlek. Senare idag kommer vi förstås att fira Micke med tårta och lite flera presenter och jag kommer att fota och lägga upp bilder, vid ett senare tillfälle på bloggen.

 

Skrivet av Sandra 8 januari 2011 klockan 11:08

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards