Alla inlägg den 3 februari 2012

Av Sandra Sterner - 3 februari 2012 22:42

Jag hörde nu på kvällen när jag satt och kollade in en tv-program, som handlade om den numera nerlagda pop-tidningen: Okej, som var väldigt populär på 80-talet. I slutet av programmet, så spelades det upp en melodi, som gick rakt in i mitt hjärta och det var så otroligt vacker och fantastik fin att lyssna på. Denna låt berörde mig på väldigt många sätt och denna låt hamnar absolut bland mina 10-i-topp favoriter genom tiderna.


 

 


Denna låt kommer att spelas flitigt hemma hos mig under en tid framöver nu. Om ni själva känner för att lyssna eller kanske beröras av denna vackra melodi så är det bara för er att lyssna....varsågoda!


Trevlig helg!



Av Sandra Sterner - 3 februari 2012 17:07

Det är var bland det värsta jag varit med om, iallafall när det gäller att vara ute och köra med bilen. Fy fan, det är riktigt läskigt halt ute nu på vägarna...må jag lova. Ända fast jag har schyssta dubbdäck på bilen, så var det otäckt att köra ute på dom snöiga och isiga vägarna. Körde som alltid ut via den Gamla Nynäsvägen och blev snart varse över att det var sådan lång bilkö och även om man som bilförare i sånt här väderlek ska ta det extremt försiktigt när man är ute och kör, men framför mig stod bilarna mer eller mindre stilla och när framför varande börja köra så var det bara typ några meter och sedan var det..tvärstopp igen.

Jag tänkte och funderade över om det kanske var så att det var någon bilist som nu igen hade krockat i Jordbrorondellen. Brevid mig i passagerarsätet har jag min 11-åriga dotter, som har kortare tålamod...än någon annan på denna planet!


- Mamma, varför står vi stilla!? Varför kan du inte köra..?


Jaa, det undrade jag faktiskt också, och förklarde för min unga fröken att det antagligen hade hänt någonting längre fram. Det gick att köra några meter åt gången och sedan var det total stopp igen. Till slut när man på man håll kunde se Jordbrorondellen, så var det som jag misstänkte från början. Det visade sig vara en antal bilar ( nu igen) som hade krockat med varandra inne i rondellen.Tänkte tillbaka ett par månader i tiden och minns när jag blev vittne till en kollistion och det var riktigt otäckt att se. Det som däremot gjorde mig riktigt förbannad det var att ingen utav dom andra två bilisterna som låg framför mig i bilkön, den gången stannade och erbjöd sig hjälpa till, utan istället körde dom bara vidare. Vilket däremot inte jag gjorde, utan jag stannade och hjälpte till så mycket och gott jag kunde och larmade 112! Denna gång så hade redan olyckan hänt och polis, brandkåren och bilbärgare var redan på plats.



Plockade fram min mobil och tog en bild på snö eländet som särkert var det som orsakade olyckorna idag.

Bilturen som i vanliga fall upp till centrum, som bara brukar gå på 10-12 minuter att köra, tog idag närmare 40-45 minuter.

 



Det blev en del besök bland dom olika butikeran och inne på en utav Sko-butikerna hittade jag dessa snygga skor med en klack höjd på 10 cm. Från att ha i vanliga fall i strumplästen vara 174, så blir jag nu 184...WIII va, lång jag blir med dom skorna på mig, och som alltid när jag hittar något jag gillar så vill jag genast sätta på mig skorna, och det var likadant idag.

 


    


Innan det var dags att åka hem, så blev det även en sväng förbi Coop Forum. Nu när det har blivit så mycket snö, så börjar man snart överväga om man inte ska göra som björnarna gör och gå i ide :) eller åtminstående hålla sig inomhus när det blir vinter, som innebär snö, is och kyla. Nu blev det också veckohandlat och både kyl/frys och skafferi är välfyllda.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards