Alla inlägg den 29 februari 2012

Av Sandra Sterner - 29 februari 2012 21:13

Jag vet att jag varit lite dålig med att uppdatera, men det har att göra att bilen pajat..nu igen! Ja, ja, jag vet att jag borde gjort mig av med bilen för länge sedan, men så fort jag fixat ett fel så känns det som det bara tar ett tag innan nästa fel uppstår och det har bara blivit så att när jag haft bilen på reperation, så har det av "gammal vana" bara blivit att jag tutat och kört vidare. Detta var i måndags som detta hände, men trots det klonkade oljudet från höger framdäck så körde jag vidare hemåt. Där tog jag kontakt med min granne som är en sån som står dagarna i ända och fixar och lagar bilar och han berättade att han hade så mycket att göra så han kunde först kolla på bilen som idag onsdag och igår kväll fick jag veta att han inte kunde fixa bilen förrän till helgen!! Fan,så irriterade att få ett sånt besked och det går sig inte alls för sig att vänta ända fram till helgen innan jag får bilen fixat.


 



Jag måste bara snarast få bilen fixad och lagad igen. Det blev istället för mig att ta bilen och köra till industri området i bit bort därifrån där jag bor och visst att därinne fanns det en del bilverkstäder. Den första som jag stannande till vid var det en utlänsk kille som ( tack och lov) kunde ta emot bilen på en gång och han skulle kolla redan under dagen och fick sedan ett telefonsamtal där jag fick veta att det var drivknuten som var något sliten ( men konstigt nog fick den ingen anmärkning på den i senaste besiktning) men den behövdes nu  iallafall bytas ut.

Då det är en lång resväg till och från jobbet varje dag, och bilverkstadan stängde vid 17-tiden, så hann jag tyvärr inte med att hämta bilen idag. Utan det får lov att bli direkt i morgon och det ska bli så underbart skönt att få börja köra bil till och från jobbet igen. Nu när jag tänker efter så fattar jag inte att jag bara har stått ut med att åka kommunalt under en massa herrans år och både igår och idag har jag fått lov att åka kommunalt och fatta vad det suger och är tråkigt att åka kommunalt, och dessutom tar det så mycket extra lång tid. Sedan jag tog eller ärvde bilen efter pappa så har jag förutom sparat in en massa dyrbar tid, även blivit väldigt lat och rör inte alls på mig lika mycket som förut exempelvis: Powerwalk = What is this....? och börjar alltmer känna mig "Tjock som en gris" appropå det häromdagen, så hörde jag just den låten spelas på jobbet, och det är den forna ABBA, medlemmen Agnetha Fältskog som valde att sedan sadla om till solo artist och det var denna melodi som hon sjung: Har försökt med snask men jag blev tjock som en gris, och även om det inte direkt är godis som fått mig att lägga på några extra kilo så är det ändå att jag blivit en latmask då det iallafall gäller att röra på sig. Nu fick jag mig en hemsk tanke förutom att min bil i morgon rullar igen...hmm, snart är det även en till...me!!


Jag är nu inne på min 3:e vecka på jobbet och trivs alldeles förträffligt bra, och skulle faktiskt inte vilja jobba med någonting annat än det jag just nu gör idag.  Fick en liten gåva utav han som är chef på stället och dessa 2 stycken Barbie magneter som nu fått tagit plats på mitt kylskåp.


 

 

Just namnet Barbie har jag blivit kallad av många utav min f.d kollegor och nu senast när jag hade klätt en provdocka, som sitter i ett utav dom större skyltfönsterna så fick jag mig höra: Det ser ut som du som sitter där borta i skyltfönstret.


Jag tackar och ler och tar tacksamt emot varma och fina komplimanger.

 

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards