Alla inlägg den 1 juni 2014

Av Sandra Sterner - 1 juni 2014 16:08

Det är så för både mig och Caroline att vi unnar oss sovmorgon när vi är lediga på helgerna. Både igår och i morse sov vi ut tills vi själva vaknade och finns det något bättre för kroppen och själen och känna sig ordentligt utvilad och pigg.

Jag såg genom mina persienner att solen sken ute och genast hoppade jag glatt upp ur sängen. Åh, så ljuvligt att för en gång skull vakna upp när man är ledig till solsken. Istället som det varit tidigare i veckan till regn med övermulen himmel. Nu hade istället vädergudarna bestämt sig för att istället göra så att det var sol och himlens tidigare trista gråa färg var numera utbytt till blått.


Ni skulle bara veta vad vi gjorde igår.....?


Det är nämligen så att varje år så kommer det i närheten av där vi bor ett tivoli, och lite varstans, såsom på väg upp till vårat centrum och vid pendeltåget och busshållplatsen så sätter dom upp reklamblad att dom denna helg kommer att vara på ett visst ställe. Då Caroline åker varje dag till skolan kommunalt så har hon ju sett dessa skyltar att det ska komma ett tivoli i närheten av där vi bor. Så hon och frågade och tittade sådär bedjande som hon gör när hon vill ha eller göra något.


- Mamma, snälla kan vi inte gå på tivoli nu på lördag...?


- Caroline, räcker det inte med att vi var på Gröna Lund för 2 veckor sedan och förra lördagen var vi nere på Ösmo marknaden.


Det blev återigen som Caroline ville och för 3:e helgen i rad så var vi även denna gång på tivoli. Konstigt nog så var vi i det närmast helt själva på tivoliet, bortsett från någon enstaka barnfamilj med något mindre barn än Caroline. Så det blev för Caroline att åka alla åkattraktioner helt ensam.



 



 


 



       


Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards