Alla inlägg den 7 juni 2014

Av Sandra Sterner - 7 juni 2014 15:59

Ja, tänk att det är mindre än 2 veckor kvar tills det är midsommar och nästa fredag är det fredag den 13:e och fredagen efter det så är det midsommar. Det är då som kvällen och natten är som allra längst ljusas, och efter det så börjar det sakta men säkert gå mot mörkare tider...igen.   

Vi får se vad vi här hemma hittar på för skoj inför midsommarfirande och man får väl hoppas att det blir vackert och fint väder med solsken, så man kan vistas och sitta utomhus och äta utav den goda midsommarmaten. Mmm, längtar redan nu att få mumsa i mig av den goda sillen och färskpotatisen och till efterrätt mina egen odlade jordgubbarna.


Idag så åkte vi ner till Nynäshamn, och det är som en dragningskraft lockar än att åka ner dit emellanåt på helgerna. Det är helt klart något magiskt och mysigt med att besöka den lilla staden. Nu på sommaren så lockar ju extra mycket hamnen att besöka och gå omkring vid dom små röda fiskebodarna och sedan promenare ut på en långa bryggan, och ha havet på båda sidorna och så hör man vågorna skvalpa mot stenarna och bryggan.

 


 


Se bara hur lång denna brygga är och ändå så har vi gått en bit ut på bryggan när jag tog denna bild. Allra längst ut satte vi oss på en bänk och njut av det sköna vädret.


 

En bild säger mera än 1000 ord och det är bara att se själv hur glad Caroline är som visar upp sitt allra bästa spralliga och glada humör   



 


Detta är utsikten vi hade från bänken


 


Titta så nära svanfamiljen kom simmandes mot oss.

 




Dagen avslutades i Nynäshamn med en glasstrut

  

 




























































Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards