Alla inlägg den 16 april 2015

Av Sandra Sterner - 16 april 2015 12:14

Tänka sig att vi redan är inne i mitten av april och i slutet av denna månad är det underbara Valborg. Det är då väldigt många beger sig  hemifrån för att antagligen gå eller sätta sig i bilen och åka till någon utav alla dom brasorna som tänds. Ibland i alla fall för förra året i Nynäshamn så var det en kör som sjung väldigt vackert: Välkommen sköna maj, och Vintern rasat ut från våra fjällar. Förra året blev det ju inte så att vi åkte till Nynäshamn, utan var höll oss på hemmaplan, och det var inte alls lika trevligt och mysigt som året innan i Nynäshamn. I år har vi bestämt att vi åker ner till Lövhagen i Nynäshamn och firar Valborg och det är något speciellt med firandet där nere alldeles bredvid vattnet inne i skogen och det kn faktiskt inte bli mera mysigare att stå med dessa andra glada och trevligare människorna som bor där nere.


Nog märks det att det är det vår ute nu. Det blommar för fullt ute, och vädret är i det närmaste på 10-topp och solen skiner från en blå himmel, man hör fåglarna kvittra. En annan sak jag nu börjar känna av och det är min pollenallergi, och det gör att ögonen svider och rinner, och likaså rinner näsan och man går liksom och snörvlar hela tiden. Det lite märkliga är att när jag var yngre så hade jag inga som helst besvär av pollen, men det började komma med åldern.


I slutet av nästa månad ska bilen min in på sin årliga besiktning och vill inte göra samma tabbe som förra gången, då jag fick nedslag och var illa tvungen att göra ombesiktning. Så idag var jag och lämnade in bilen till min goa vän Tommy som är superduktig på bilar och han skulle gå igenom och kolla bilen så det inte blir några som helst nedslag nästa månad då bilen ska in på besiktning.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards