Alla inlägg den 17 april 2015

Av Sandra Sterner - 17 april 2015 20:26

Det har gått och blivit fredag och nu är det dags att göra helg :) vilket alltid är mysigt. I kväll känns det dock lite annorlunda och det har att göra med att yngsta dottern Caroline ikväll är på disco på ungdomsgården.


Ja, det är bara att inse att man börjar bli äldre när ens yngsta barn nu börjar gå på disco på helgerna. Herregud, det är inte klokt vad fort tiden går.


Caroline kom idag hem från skolan och slog sig ner bredvid mig i soffan och sa: Mamma, du vet att jag ska gå på disco ikväll..? Ehh, jag behöver pengar..? Därefter så kom nästa grej med Caroline: Mamma, jag vet inte vad jag ska ta på mig..? Tycker du att jag ska ta klänning eller byxor och linne..?


Jag förklarade för Caroline att det där är helt upp till henne att bestämma. Strax efter det så försvann hon in i badrummet och därinne från hörde man hör hon höll på sjunga medans hon gjorde sig ren och fräsch inför kvällens disco. När hon var klar så kom hon ut i sin svarta morgonrock som hon fick för förra året av sin pappa Jonny och sitt långa blonda hår hade hon lindat in i en handduk.


Då var det dags att se om jag har något att sätta på sig hör jag Caroline säga.


- Ja, det har du verkligen! Hela din garderob inne i ditt rum är fullproppat med kläder.


Jag gick in till Carolines rum och såg att båda dörrarna till hennes garderob stod uppställda och på golvet nedanför låg det en hög med kläder som hon kastat ut.


- Jaha, ja, Caroline ska det se ut såhär inne på ditt rum....?


- Mamma, jag ska plocka upp kläderna sen!! Men jag hittar ju inget att sätta på mig.


Jag stod där och iakttog min dotter som stod vid sin garderob och inte kunde hitta något passande att sätta på sig inför kvällens disco. En tanke for snabbt förbi inne i min skalle och så kom jag på det. Höll inte jag exakt på såhär för bara några år sedan och det var som att se sig själv stå där vid garderoben och leta frenetiskt för att hitta något passande plagg att ha på sig. Ja, det är väl så sådan moder är väl sådan dotter.?


Jag hade igår lämnat min bil till min goa vän Tommy som är en utav dom allra bästa bilmekanikerna jag känner. Så idag nu på eftermiddagen skulle bilen vara färdig. Caroline som tack och lov efter visst letande och prövade av olika sorters klädstilar äntligen bestämde sig för att svart klänning med en liten paljett jacka till och till det svara tjocka stumpbyxor. Caroline fixade ordning sig och lade en fest make-up ( vilket fick mig att få ännu mera gråa hårstrån) och sedan undrade hon om jag visste vad hon gjort av långtången?Det kan vara lite svårt att få så långt hår som Caroline har bra lockat så jag erbjöd mig att hjälpa henne att locka håret så som hon önskade ha det.


 


 

Såhär tjusig och fin blev min vackra dotter när jag hjälpt henne med att locka håret. Däremot så fixade hon sin egen fest make-up och även till slut valet av kläder.


Jag var sedan tvungen att gå för jag hade kommit överens och bestämt tid med Tommy att jag skulle komma och hämta bilen. Alltså jag finner knappast ord att Tacka underbara snälla Tommy som nu fixat ordning min bil så att den förhoppningsvis kommer att gå igenom besiktningen nästa månad.

I kväll är det ju kvartsfinal i Let´s Dance och nu är det bara min favorit Marie, Ingmar och Jonas kvar. Redan innan Let´s Dance för denna säsong började och jag fick reda på att Marie Serneholt skulle vara en utav deltagarna så förstod jag att hon skulle vara den allra bästa. Dessvärre så råkade ju hennes danspartner Kristjan utför en hemsk sträckning förra veckan och nu får man se hur det kommer att gå för detta danspar ikväll. Jag för min del har hela tiden trott och hoppas även förstås på det att Marie ska vinna den 10:e säsongen av Let´s Dance. En annan deltagare som verkligen har utvecklas är Jonas Björkman. Från att ha spelat tennis till att gå och bli väldigt duktig på att dansa. Däremot förstår jag inte varför denna Ingemar Stenmark är kvar...?? Röstar svenska folket enbart på honom för att han en gång i tiden var duktig på hålla sig på skidor..? För ni ser väl ändå att karl varken kan dansa eller hålla takten särskilt bra. Dessvärre så var det ju förra veckan så att det blev Alex som röstades ut och tycker precis såsom jury medlemmen Tony och han har så himla rätt att det är helt vansinnet att folk inte röstar för hur deltagarna dansar utan väljer att rösta för att Ingemar en gång i tiden typ för hundra år sedan ( nää, kanske inte så länge) men typ när han var som allra kändast och det var ju på 70-80-talet. Det kanske inte är så många som kände till barnprogramledaren Alex..? Jag visste och hade inte den blekaste aning vem han var innan han var innan man fick se honom på tv-programmet Let´s Dance. Men anser att han dansar tusentals gånger så mycket bättre en gubben Ingemar och om det vore någon som förra veckan skulle röstas ut så vore det Ingemar Stenmark, men får väl hoppas och håller tummarna på att han röstas ut i kväll.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards