Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Sandra Sterner - 13 maj 2008 22:45

    

                        


Skrivet av Sandra 13 maj 2008 klockan 22:42
Av Sandra Sterner - 13 maj 2008 20:30

 

Över allt som har hänt känner jag mig lite retlig idag.

 

Skrivet av Sandra 13 maj 2008 klockan 20:23

Av Sandra Sterner - 13 maj 2008 20:15

Faktiskt gick det riktigt bra att vakna idag.

När klockan ringde på 6.30, var det betydligt lättare att gå upp än vad det gjorde igår.

Har kanske med att göra att jag gick och lade mig före midnatt.

Kände mig på riktigt bra morgon humör.

Satte på realy player på datorn och sjung med lite på låtarna, medan jag gjorde mig i ordning, och fixade frukost.

Äntligen i tid till jobbet....trodde jag.

När jag kom upp till pendeltåget, stod det inte en människa på perrongen trots att klockan var 7.55, konstigt tänkte jag.

Sedan ropade dom upp i högtalaren samtliga pendeltåg mellan Västerhaninge och Skogås är inställda p.ga en olycka, ersättningsbuss ersätter.

Traskar iväg till ersättningsbussarna.

Jag som undrade vad alla människor var....just det vid busshållplatsen! Där stod det en stor klunga med folk på ca 150 pers.

Jag höll på smälla av (jag som tyckte måndag var jobbig)

När väl den första ersättningsbussen kommer,så kör den bara förbi och där står alla bara och gapar.

Nästa ersättningsbuss kommer efter några minuter, och stannar.

Det blir nästan hysterisk trängsel för att komma på bussen.

Folk tränger sig in som sardiner i en konservburk.

Dom står t.o.m på nedersta trappsteget ,då chauffören ropar ut att han måste kunna stänga dörrarna.

En äldre dam fastnar med sin kjol i dörren, då hon med nöd och näpe lyckas pressa sig in i den smockfulla bussen.

Det ser faktiskt lite roligt ut då dörrarna stängdes och hennes kjol hängde utanför dörren.

"Skam den som ger sig tänkte jag."

Den tredje ersättningsbussen kom jag äntligen med på.

Med att få sitta var bara att glömma.Det var ståplats som gällde, rätt så långt fram.

Byta buss i Haninge Centrum till 830 till Farsta Centrum, sedan byte igen i Farsta till buss 181.

Som jag ser precis gå då, jag kommer in med min buss.

Likadant varje dag, fast i går vad det med pendeln.

Det tog mig 1 timme och 40 minuter till jobbet idag, i vanliga fall brukar det ta ca 40 min.

Jag som var på så gott humör på morgonen, och trodde jag skulle komma i tid till jobbet.

Undrar vad Onsdag har att bjuda på.

 Väntar med spänning......

 

Skrivet av Sandra 13 maj 2008 klockan 20:09

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards