Alla inlägg den 18 maj 2008

Av Sandra Sterner - 18 maj 2008 23:00

Dags att avsluta söndagskvällen,med en sista blogg.

Jag värmde på en blåbärspaj. Till Micke och mig nu på kvällen, blev lite småsugen på något och äta och det var jättegott.

 

Ska upp tidigt i morgon bitti.

Så nu är det "time to go to bed"

Det blir garanterat flera bloggar i morgon, efter att jag kommit hem från jobbet.

Godnatt och sussa sött.

Skrivet av Sandra 18 maj 2008 klockan 23:00

Av Sandra Sterner - 18 maj 2008 21:15

Bra sämre och värst

 

Bra: Din make och du kommer överens om att inte skaffa flera barn.

Sämre: Du kan inte hitta dina p-piller.

Värst: Du upptäcker att din tonårsdotter har tagit dom.

Bra: Din son studerar väldigt mycket på sitt rum.med låst dörr.

Sämre: Du hittar senare i hans rum, ett flertal porrfilmer.

Värst: Du är med i några av porrfilmerna.

Bra: Din son har äntligen blivit vuxen.

Sämre: Du kommer på att han har ett förhållande med granndottern

Värst: Du har ett förhållande med grann dotterns pappa.

Bra: Du pratar med din dotter om blommor och bin.

Sämre: Hon avbryter dig hela tiden.

Värst: Hon berättar för dig, hur det går till nu för tiden.

Bra: Du och maken är på en gemensam fest.

Värst: Din make flörtar med en snygg tjej

Sämre:Du kommer på dom senare under kvällen, i ett av sovrummen.

Bra: Din make pratar inte längre med dig.

Värst: Han vill ha skilsmässa

Sämre: Han är väldigt bra skilsmässoadvokat.

 

Skrivet av Sandra 18 maj 2008 klockan 21:10
Av Sandra Sterner - 18 maj 2008 19:30

Så har det gått och blivit kväll. Det har inte blivit så många bloggar skrivna under dagen. Har pysslat om hemmet, det kan behövas ibland. Micke gjorde maten idag som bestod av fläskfile och klyftpotatis mums vad det var gott.

 

Caroline är ju hemma igen, och är nybadad och ren.

Just nu sitter hon och spelar på sitt Game Cube och hon är så inne i sitt spelande. Då passar jag på att skriva lite mera i min blogg.

 

I morgon börjar vardagen igen....jobba. Jag minns både förra måndagen och även tisdagen då allt bara gick fel. Jag hoppas den här veckan blir bättre. På fredag är det ju utbetalning av lön ( Jippi)

På återseende!!!!

 

 

Skrivet av Sandra 18 maj 2008 klockan 19:30

Av Sandra Sterner - 18 maj 2008 16:45

Så har hon äntligen kommit hem min  dotter Caroline. Efter att ha varit och hälsat släktingar.Vilket puss och kram kalas det blev.


Skrivet av Sandra 18 maj 2008 klockan 16:39

Av Sandra Sterner - 18 maj 2008 16:15

                          I am
Nu har jag kommit tillbaka hem igen !!
Det har faktiskt hänt mig en del saker idag, både positiva och negativa.
                       Börjar med dom roliga först....
 
Idag då, jag satt på pendeltåget, min MP-3 spelare hade precis slutat fungera, (det var, ju inte specillet roligt...)
Istället för att lyssna på musik, så bestämde mig för att, börja läsa dagens gratis tidning Metro,och jag blev glatt överraskad, då det stod en liten artikel, om en del personer som både, jag och Micke känner till.
Efter ett alldeles, för långt uppehåll, så kommer vi snart, att träffa, en del av personerna igen, och det ser både Micke och jag fram emot.
 
 
                                  Is not funny
 
Då jag kom hem trött efter jobbet nu på eftermiddagen.
Hade så svårt, att somna igår, så min sömn blev bara 3½ timme, och jag var så trött i morse.
Efter att ha suttit, och pratat med Caroline, coh frågat hur hon haft, det efter sin första dag i skolan.
Så bestämde jag mig för, att gå igenom min e-mail på datorn.
Vi bor, som säkert många vet,som läser min blogg i hus, och i datarummet är det en yttervägg, och så när jag satte mig ner, så börjar det låta."dunk, dunk" utefter våran husvägg..
 
- Nej, nu har dom där jävla ungarna, börjat sparka boll, mot vårat hus igen.
 
- Sandra, det är bättre att jag, går ut,och pratar med dom.
 
- Varför då, jag kan snacka med dom också
 
- Det är bättre, att jag går ut..
 
Micke gick ut, och började snacka, med killarna, men fast han står därute, och snackar, med killarna, så hörs det ändå att dom fortsätter, sparka boll på våran husvägg.
Det måste visst, vara riktiga, idioter, som håller på därute. Till slut, tryter mitt tålamot,och till slut, går även jag ut,  för att snacka med killarna.
 
- Fattar ni, jävligt trögt, stick härifrån...SLUTA SPARKA BOLL EMOT VÅRAT HUS.......
 
Dom måste, ha hört på mig, att jag var bra förbannad på dom, för som stack därifrån.
                           Läggdags för dom små

 

Nu ska jag snart lägga Caroline, för hon ska upp lika tidigt i morgon, skoltaxin väntar inte.

Jag hoppas, det inte blir lika sent, för mig som det blev igår, måste försöka komma i säng innan midnatt.

Av Sandra Sterner - 18 maj 2008 15:30

 

                                     OBS!

 

                Inte att läsa för den finkänsliga

 

Regler för sovrumsgolf

 

* Spelare ska ha egen utrustning, en klubba och två bollar.

 

* Spel på planen måste godkännas av ägaren till hålet.

 

* Till skillnad från utomhusgolf, ska man försöka få klubban i hålet och bollarna utanför.

 

* För ett så effektivt spel som möjligt bör klubban ha ett styft skaft.Banägaren förbehåller sig rätten att undersöka klubbans, styvhet innan spelet kan börja.

 

* Banägaren har rätt att begära klubbans längd för att unvika skador i hålet.

 

* Spelet går ut på att klubban stöts så många gånger som möjligt. Till dess att banägaren är nöjd och spelet är fullbordat.

 

* Misslyckas man med detta kan man nekas tillstånd till banan.

 

* Det anses som dåligt uppförande att spela hålet direkt, närman kommit till banan. De mer rutinerade spelarna tar tid på sig att beundra banan. Speciell uppmärksamhet brukar riktas mot välformade bunkrar.

 

* Spelarna varnas för att nämna för ägaren till den aktuella banan.Om andra banor de spelat på eller regelbundet spelar på.Tidigare uppretade banägare har av denna anledning, skadat spelarens rustning.

 

* Spelare bör försäkra sig om deras match är ordentligt inbokad.Speciellt när en bana spelas för första gången.

 

* Spelare bör inte förutse att banan alltid är tillgänglig.

 

* Vissa spelare känner sig besvärade när det upptäcker att banan är under reperation. Mer avancerade spelare finner då alternativa spelsätt när så är fallet.

 

* Långsamt spel uppmuntras, men spelare bör vara beredda på att fortsätta i en snabbare takt, åtminstonde temporät. Om så banägaren önskar

 

* Det uppfattas som enastående prestation att spela, på samma hål flera gånger under samma match.

 

 

 

Skrivet av Sandra 18 maj 2008 klockan 15:25

Av Sandra Sterner - 18 maj 2008 12:00

Har ni sett den nya 50-lappen!! Då Jenny Lind visar lite för "mycket" av sig själv

 

 

 

Skrivet av Sandra 18 maj 2008 klockan 11:53

Av Sandra Sterner - 18 maj 2008 11:45


Alla Söndags bloggare !!!

En dag kvar på ledigheten innan vardagen börjar igen.

Vaknade vid kl:9.30 idag så utvilat och pigg.
Micke hade vaknat redan vid kl:6 tiden, och satt på tv i sovrummet för att titta på tecknat.

 Han älskar att se på tecknat.

Själv tittar jag gärna på Timon och Pumba.

Vilka idioter dom är !!

 

                  

      

 

Micke hade gjort ordning frukosten som bestod av kaffe och rostatbröd!

 

 

 



                         

                               

 

Jag tror inte det blir lika många skrivna bloggar som det blev igår. Jag han skriva hela 7 stycken inlägg...oj oj vad mycket det blev.

Men ett par stycken ska jag försöka hinna med under dagen.Som ni säkert har märkt gillar jag att skriva bloggar.

Caroline kommer ju hem under dagen, idag, saknar henne jättemycket.

 

 

Skrivet av Sandra 18 maj 2008 klockan 11:38

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards