Direktlänk till inlägg 25 juni 2010

Vårat midsommarfirande

Av Sandra Sterner - 25 juni 2010 23:15

Vill börja med att skriva till mina läsare och hoppas även förstås att ni har haft en riktig Trevlig Midsommar! Det har iallafall både jag och Micke och nästan samtliga av mina barn haft.

 

Det är ju bara så att man vill ha vackert väder på midsommar, och idag fick vi lika vackert väder som det var igår. Så underbart det är att vara ute och njuta av sommarvärmen, och större delen av dagen har vi tillbringat utomhus.

 

Nu när jag sitter och skriver denna blogg, så kom jag och tänka på en riktig goding till sommarlåt och texten är skriven av Tomas Ledin....Sommaren är kort, det mesta regnar bort men nu är den här solen skiner kanske bara idag.....

 

Jaa, det stämmer så otroligt bra, och när han satt och skrev ner den texten som även blev en riktig sommar hit. Tycker att den texten stämmer så bra in på sommaren, och den är alldeles för på tok för kort...tycker ni inte det själva? Man får lov att passa på och njuta så länge det varar av solen och värmen.

 

  

Caroline vill så gärna krama om sin mamma innan vi skulle gå

 

Precis det som vi gjort större delen av dagen har vi njutigt av sommaren och solen som lyst från en nästan klarblå himmel. Vi firande våran midsommar tillsammans med Johan och Lizzy och så förstås med nästan alla barnen.

 

  

Hemma hos Johan och den goda midsommar maten.

 

Efter det att vi avnjutigt den goda midsommar maten, och min favorit rätt på bordet av inlagd sill och färsk potatis...mums. Det är så himla gott och det går nästan inte att sluta äta det när jag börjar, och det blev till att lasta på hela 3 omgångar med sill på min tallrik. Inte så konstigt att min mage kändes efteråt som den stod i fyra hörn, och inte ens min lilla brödbit fick jag i mig, det var total stopp i magen. En stund senare blev jag extremt törstig och det måste berott på all sill som jag stoppat i mig.

 

Det är väl ändå tur att det inte är så många högtider under året, och det känns för mig att det är rätt så bra, med tanke på hur mycket mat jag stoppar i mig. Herregud, skulle jag äta så mycket som jag gjorde idag och fortsätta äta lika mycket resten av året, och ställa mig på vågen.  Hjälp, skulle inte ens våga titta ner för att läsa av vad min vikt stod på, och sedan skulle jag inte ens trivas med mig själv om jag vägde för mycket.

 

Som tur är det ju bara några högtider om året, och dom gångerna måste man ändå få njuta av det goda som dukas upp på bordet.Visst händer det även ibland någon gång i månaden att jag köper snabbmat i form av en pizza, men det blir sällan jag orkar äta upp hela, utan blir oftast mätt efter att ha ätit halva.

 

När jag som få gångerna per år frossar i mat ( som jag kallar det för) så brukar jag tänka mycket mera på efteråt att motionera, och det i form av att gå ut och promenera i rask takt.

 

Jag blev så däst efter midsommar maten hemma hos Johan och Lizzy så efter att ha suttit och flåsat ute på hans gräsmatta.

 

Var så illa tvungen att pusta ut på gräsmattan efter maten.

 

 

 Caroline med sin storebror Henrik valde istället att sitta i skuggan

 

Bestämde vi oss för att rulla....nej, menar ta en promenad till midsommarstången som ligger en bit därifrån.

 

Jaa, ingen utav mina läsare tvivlar längre att jag är tillsammans med ett riktig galen kille, som gillar att spexa framför kameran

 

Det hade redan samlats upp en skara männsikor där, och dansen runt midsommarstången var redan i full gång.

 

 Micke äntligen lite mera allvarlig och förstår han mycket väl varför han större delen av dagen hade solbrillor på sig. Hoppas att både ögonbrynet och ögonfransarna växer ut snart igen

 

 Micke ville ta en svängom runt midsommarstången, men det kände inte alls Caroline för.

  

Micke försökte få upp Caroline till en dans, men hon total vägrade, och tyckte  det mest var småungar som dansade runt stången. Vill blev inte direkt så lång variga där, utan efter en liten stund bestämde vi oss för att gå hem til Johan och Lizzy igen.

 

När eftermiddagen kom så valde vi att bryta upp, och åka hem till oss och nu på kvällen skulle vi sätta oss på våran baksida och pusta ut efter dagen som varit. Man hoppas verkligen på att få sitta ute i lugn och ro och bara njuta av tystnaden. Men säg den tystnad som varar...min närmaste grannes ungar börja föra världens oväsen igen, och deras idiotiska morsa verkar f-n inte bry sig ett dugg. Det går bara inte att få ha det lugnt och tyst omkring sig i detta område (som jag verkligen inte längre vill bo på) så det var bara att gå in och stänga altandörren.

 

Nu börjar det sent och det är dags att börja avsluta skrivadet för idag  och det blev ändå en rätt så lång blogg, och kanske det finns något sevärt på tv:n innan det är dags att sova.

 

 

Skrivet av Sandra 25 juni 2010 klockan 23:10

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards