Direktlänk till inlägg 21 april 2015

En trevlig dag tillsammans med min väninna :)

Av Sandra Sterner - 21 april 2015 23:10

Då så var veckan i gång och idag är det tisdag, och veckan är nu i rullning. Tänk att redan i morgon är det "lillördag" och halvvägs på veckan. Ja, tiden den bara tycks flyga iväg och likaså veckorna och månaderna. Det återstår ju inte så värst många dagar kvar på april månad nu och redan nästa torsdag är det Valborg och många ger sig iväg för att gå och kolla på alla dessa brasor som tänds lite varstans. En annan som för mig också förknippas med just Valborg närmare bestämt år 2008 då denna blogg startades upp utav mig, nu har det snart gått 7 år sedan jag började skriva i denna blogg.


Just på tisdagar har Caroline alltid sin tjejgrupp och umgås då med sina tjejkompisar och ledarna som är helt otroligt gulliga och snälla mot ungdomarna. Idag var det inte heller så att dom skulle hålla till på Friskis & Svettis och dansa. Nej, då istället blev det så att dom spelade bowling.


Jag för del fick lite egen tid och åkte ner till min söta väninna Elin. Det blir alldeles för sällan som vi träffas och förra gången var bara som hastigast när jag sprang på henne, en utav alla dom gångerna jag åker ner till Nynäshamn. Däremot idag hade vi planerat att träffas igen och det var verkligen något som jag såg fram emot och tänkte att vi måste ses lite oftare än vad vi gjort tidigare, åtminstående någon gång i månaden. Tror i och för sig att vi skulle ses betydligt mera om det vore så att vi bodde i samma kommun, men nu är så inte fallet och vi bor ett par mil ifrån varandra.


Jag har som ni vet inget alls emot att åka ner till Nynäshamn. Nej, absolut inte, utan snarare är det tvärtom, älskar ju den lilla charmiga småstaden, som är så lugn och vacker. På vägen ner så fick jag en tanke på en melodi med en utav världens största countrysångerskor Dolly Parton: " Here you come again" och visst känns det så när man kommer ner till lilla Nynäs. Det lite lustiga är att Elin bor bara ett par hus ifrån min och Jonny första lägenhet, men i den lägenheten bodde vi inte så länge, utan flyttade sedan till en större lägenhet. Jag  var fullt upptagen med att gå och spana in lägenheterna med uteplats på bottenvåningen så jag såg inte på håll att Elin kom gående emot mig. Jag hör att någon lite längre bort ropar: Hej!


Jag kollar upp från mitt spaningsuppdrag efter "jakt" efter vart jag nu denna gång ska "tapetsera" om mina lappar om lägenhetsbyte i Nynäshamn. Hmm, det fanns en hel del fräscha och fina bottenvåningslägenheter i mitt för förra boende i Nynäshamn. Däremot verkar det vara i det närmaste omöjligt att få någon med markplanslägenhet att vilja byta med mig. Men skam den som ger sig så lätt och ska ännu inte ge upp. Jag förstod att det var Elin som hade kommit ut för att möta mig och vinkade glatt mot mig.


Det var verkligen på tiden att vi träffades igen och vi skyndande oss fram till varandra och omfamnade varandra i en kompis kram. Så otroligt skojigt att vi kunde träffas igen efter så långt uppehåll. Det kändes som vi hade jättemycket att bra med varandra om. Det är ju så att har man som vi inte träffats och satt oss ner och snackat på evigheter så har man ju tusentals saker ( kändes det som ) att prata med varandra om. Timmarna swichade  förbi och när man som vi hade så mycket att prata om så försvann hela eftermiddagen i ett ögonblick. Snacka om att timmarna idag kändes som minuter!! Och innan jag visste ordet av så var klockan så pass mycket att det var dags att åka hemåt igen. Men dagen idag var en utav dom allra bästa jag upplevt på mycket länge och fick verkligen prata av mig till min väninna och även såklart lyssna på henne. Vi pratade gamla minnen och kunde inte hålla mig för skratt när Elin berättade en utav händelserna när hon vid något tillfälle cyklat förbi min gamla lägenhet som låg på markplan och jag stod och var fullt upptagen med att hänga tvätt att jag inte såg henne. - Ja, du sa jag till henne. Vi får ta och fixa fram en tidsmaskin och åka tillbaka till den gamla goda tiden    och så brast vi båda ut i ett stort gapflabb igen.   Alltså bara så ni förstår så måste man förstå och ha en massa humor för att förstå oss på vi två.


  

Jag ville först inte vara med på bild när Elin fotade med sin mobil....men.....


 



....efter lite övertalningsförsök så kikade jag fram

 


 


Okej, keep smiling

   

Ja, vi kan om vi skärper till oss vara allvarliga också, men varför ska man vara det när det är så mycket roligare är att le.   





  


Denna skylt såg jag inne på butiken In & Finn och det som står stämmer kanske till en viss del: Du kommer aldrig bli fullt påklädd utan ett leende!! So keep smiling   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards