Alla inlägg den 4 juni 2011

Av Sandra Sterner - 4 juni 2011 21:02

Åh, så underbart vackert och varmt väder vi fått. Jag riktigt njuter utav värmen som kommit ( och hoppas verkligen för att stanna.) Jag som vanligtvis brukar vara en sån som gillar att ta långa sovmornar och ligga och dra mig lite extra länge i sängen, men nu så har det blivit lite nya förändringar i mitt liv och i morse var både jag och Caroline uppe hyfsat tidigt.Vi började som alltid på lördagarna med att gå upp till våran loppis som håller till uppe i vårat centrum. Vi morse på våra goa och rara grannar. Jaa, ni vet kanske vi det här laget att jag menar gumman och gubben. Vi hittade ingenting som föll någon utav oss i smaken idag och tyvärr verkar det inte som min lilla dotter Caroline delar min passion för loppis grejer så som hennes mamma gör. Däremot är hon väldigt förtjust när det sånt väder som det varit idag och det är att bada. Caroline har ända sedan hon var liten gillat att bada och hon kom med förslaget att vi skulle gå förbi utomhusbadet, ( som inte alls ligger speciellt långt ifrån vårat centrum) där vi läste på skylten att dom inte öppnar badet förrens den 11:e juni, alltså nästa lördag och om vädret då är lika underbart varmt som det var  idag, så vet jag vem som kommer vilja gå dit och bada. Just det när Caroline bestämt sig för en sak, då brukar det oftast bli som hon vill. Jag som mamma har alltid haft svårt till alla mina barn att säga nej. Caroline ville så gärna idag åka och bada utomhus. Jag för min del tycker fortfarande att det egentligen är alldeles för kallt i vattnet för att ännu bada utomhus. Däremot älskar jag att sitta ute i solskenet och sola, men jag tillhör tyvärr inte den gruppen utav personer som har turen att bli brun när jag solar, men det är ju inget som man kan rå för utan det handlar ju utav arvsanlag och gener. En del blir bruna som pepparkakor efter att bara sitta ute i solen några timmar, medans andra förblir blekfisar.


Vi gick hem och packade en väska med lite badkläder och åkte ner till Nynäshamn. Väl framme styrde vi stegen till Nicksta badet, och det var en hel som hade samma tanke som oss idag. Det låg en hel del folk och solade på gräsmatten, en del ungdomar höll på kasta freesbee, och några mindre barn satt och höll  på och leka i sanden alldels intill stranden. Det fanns även dom som tyckte det var så varmt att dom ville svalka av sig med att doppa sig i sjön. Likaså var det med Caroline, som bytte om till sin nyinköpta turkos/blommiga bikini och för första gången för i år ta sitt allra första premiär bad, men när hon väl stegade ut i vattnet och fick känna att temeraturen inte alls ännu inte blivit så uppvärmt så kom hon upp som en oljad blixt. Det räckte för den unga fröken att bara toppa fossingarna denna gång.


   



Nu över till någonting helt annat.  Jag hade egentligen trott att det var idag, som jag och Caroline skulle åka hem till min lillebror Micke och hans familj i Enköping. Jag vet att både min bror och hans fästmö Anette läser min blogg som nästan dagligen och när min brosa hade läst att jag hade skrivit att det var på lördag som  vi skulle åka till Enköpng, så blev han    illa tvungen att ringa och berätta att det visst hade blivit ett missförstånd om tiden och att det först var i morgon söndag.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards