Alla inlägg den 11 juni 2011

Av Sandra Sterner - 11 juni 2011 20:03

Idag var jag hos min syster och hämtade bilen. Då bilen hade stått stilla väldigt länge så visade det sig att bilbatteriet hade laddat ut...suck! Som tur var så ställde min lillebror Micke upp, han som bor ända i Enköping,  körde ner ända till Stockholm för att hjälpa sin syster. Micke  hade köpt med sig ett sprillans nytt batteri, som han hjälpte mig att montera. Jag kan inte direkt påstå att jag är speciellt duktig på att mecka med bilar. Jag känner en otrolig tacksamhet och skuld till min brorsa som ställe upp och hjälpte mig med bilbatteriet. Tusen Tack Micke.Sedan var det bara att sätta sig bakom ratten och vrida om tändningen och bilen startade på en gång. Jag trodde först att det skulle kännas ovant att sätta sig bakom ratten igen då jag inte kört någon  bil under 3-4 år, men det var inga som helst problem att köra igen, det sitter liksom i ryggmärgen att köra och har man en gång tagit körkoret så sitter det där. Väl hemma städade och dammsug jag ut bilen och torkade instrumentbräadan och sedan bar det av till bitvätten uppe i Handen och tvättade bilen, den var rätt så ordentligt smutsig, men efter både tvätt, vaxning och tork, så sken lacken på bilen igen.


  

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards