Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Sandra Sterner - 5 juni 2011 21:29

Nu så kom äntligen den här dagen, då jag och Caroline skulle åka till Enköping för att hälsa på min lillebror Micke och hans familj, vilka består utav hans fästmö Anette och deras dotter Alexandra. Förutom oss som jag redan skrivit om så kom våran mamma och så den yngsta utav oss alla min lillasyster Cilla och hennes kille och deras lilla son. Vi hade vädergudarna med oss även idag och hade riktigt tur med vädret och vi vuxna satte oss ute på Micke och Anettes stora altan som var på baksidan.


   Micke och Anette stora och tjusiga altan


Caroline fick snabbt syn på den stora studsmattan och poolen som fanns på baksidan och innan jag visste ordet av så stod Caroline och hoppade upp-och-ner på studsmattan och tjoade av gläjde.


    Caroline i action på stundsmattan


- Mamma, mamma ropade Caroline kom upp och hoppa tillsammans med mig.

 

- Nja, Caroline jag tror inte riktigt det är mamma grej att stå och hoppa på en studsmatta.

 

- Snäääälllla mamma, för min skull.


Jag tvekade några sekunder och tänkte att jag aldrig någonsin tidgare aldrig varken har stått eller ännu mindre hoppat på någon stundsmatta förut, men ville samtidigt inte göra min dotter besviken eller få henne att tycka: " Att mamma varför vågar du inte...fegis" och det vill man ju inte framställa sig för sina barn.

Jag reser mig ifrån den sköna och bekväma stolen och innan jag kliver upp på  studsmattan och tänkte: Shit, detta kommer verkligen att bli lite läskigt, men vill samtidigt inte framstå som någon tönt.


Jaa, det var bara att återstår att se om jag nu har några krafter i benmusklerna och orkar sätta igång med att hoppa. Var först lite osäker hur det skulle gå för mig allra första gången på en studsmatta och måste erkänna att det i början kändes lite vingligt, men sen gick det utav bara farten.  Jag fick nog redan efter en liten stunds hoppade, men däremot Caroline hon fortsatte med sitt hoppade som en studsboll for hon upp-och-ner i studsmattan och tyckte det var skitkul. Min brosa hade även skaffat sig en pool och efter det att Caroline hade hoppat sig svettig, så bytte hon om till bikini och till skilland från igår i Nynäshamn då hon bara kunde doppa sina fossingar så fick hon nu äntligen bada utomhus.


   Dags för Caroline att ta ett svalkade dopp i poolen



Besöket hos min bror idag var bl.a för att gratulera och fira både min brorsdotter Alexandra som egentligen fyller  i morgon på självaste nationaldagen och min bror som fyller bara 1 vecka senare. Micke och Anette hade lagat sådan god mat bestånde utav olika kötträtter, pasta sallader, räkor, ägg, ostar, bröd m.m



   Den god maten


   Min brosa Micke och med ryggen emot hans fästmö Anette



Det hör egentligen inte till vanligheterna att mina yngre systrar vil vara med på bild i storsysters blogg, men om jag tog bilden bakifrån så sa Cilla att det var"Okej"

 




   Deras hundar


Efteråt bjöds det på kaffe för dom vuxna och jucie/läsk till dom yngre och bullar, kakor och en jordgubbstårta.  Jag som nu börjat fått tillbaka min aptit tog backning på maten, men däremot var jag lite mera försiktig då det gäller bullarna och kakorna, men en liten tårtbit slank ner i magen och den var så fruktansvärd god...mums.


Ja, tiden gick verkligen alldeles för fort idag och när man har så här trevligt som jag och Caroline haft det idag. blev det till slut kväll och dags för mig Caroline och åka den långa vägen hem igen.


Vill gärna ännnu en gång skicka ett   hjärligt tack till både Micke, Anette och Alexandra för en helt underbar trevlig dag hemma hos er idag.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards