Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Sandra Sterner - 10 juni 2011 22:27

Jag måste skriva och berätta att jag tycker att denna dag kännts otroligt lång och seg. Antagligen har det att göra med att det inte varit så värst mycket att göra på jobbet, men jag antar att det kommer att börja rulla på lite mera med den "nya" produktionen under nästa vecka. Jag fick idag frågan på jobbet om hur jag tyckte dom nya lokarna var och svarade: Det är nästan som att jämnföra det med Grand Hotell, det är så himla fräscht och snyggt. Det går absolut inte alls att jämnföra med dom gamla stället jag jobbade på tidigare., där jag tycket det var betyldigt mera slitet och det hårda betonggolvet.  Jag är som jag är uppriktig och rak på sak och både skriver och oftast även säger vad jag tycker.

En annan hemsk upplevelse som hände mig i morse. Jag satt som vanligt på pendeltåget och var på väg till mitt jobb och det är som sagt mitt i rusningstid när jag åker. Jag hade trots att det var mycket folk i vagnen lyckats hitta en ledig plats vid ett 3 sitsigt säte. LängSt in mot fönstret satt en ung tjej som hade lagt upp sin handväska på det lediga mittensätet. Jag slog mig ner på det lediga sätet som var längst ut. När pendeltåget kom till Trångsundstation, så klev det på ett väldigt omaka par ( ursäkta, men det såg så roligt ut nämligen) killen var smal som en sticka och hans sällskap ja, det var mig verkligen en STOR en. Jag  tänkte bara: Snälla säg nu bara inte att den där strandsatta valen kommer och tränger ner sin stora häck i mittensätet,....det kommer nämligen inte att gå och få ner det där stora arslet mitt i mellan mig och den andra tjejen som satt närmast fönstret.  Jodå, mycket riktigt så kom den stora kvinnan gående och flåsades och svettig och prompt trängde sig igenom för att "försöka " pressa ner sina STORA skinkor mellan oss. Jag tänkte att "Herregud, det kommer inte att fungera.  Nej, det kommer inte, att gå... men hon skulle ända pressa sig ner sin stora röv och det gjorde  såklart  att tjejen som satt närmast fönstret trycktes in mot väggen och jag som satte längst ut åkte i det närmaste ner på golvet. Jag  kände den stora feta kvinnans sittades och flåsades brevid mig och själv kunde jag bara använda halva min sittplats då den stora kolossen brevid mig hade gjort att jag inte längre fick plats på min sittplats. Jag kände att det inte längre gick att sitta brevid "tjockisen" som minst behövde 1 ½ säte eller mer därtill för att riktigt kunna bre ut sig riktigt ordentligt. Usch, jag kan inte riktigt förstå att det finns dom som gillar att ha riktigt med ordentlig och väga närmare 110-120 kg och trivas med sig själva. Ja, en sak är ändå helt säker att denna kvinna jag (usch, tvi vale)   för det som jag fick se idag. Hon måste äta mer per/dag en vad en normal person äter på en hel vecka. Jag kunde givetvis inte längre sitta kvar brevid denna "matglada tjockis" utan bestämde mig därför att gå så långt fram i vagnen som möjligt.


I morgon är det lördag och då ska jag både träfffa min lillebror Micke som skulle hjälpa mig med lite små fix på bilen och så minstingen lillasyrran Cilla, och så kommer mina läsare få se lite bilder på mig bakom ratten.


Nu får ni som följer min blogg ha en fortsatt trevlig fredagkväll och helg.

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards