Alla inlägg under februari 2012

Av Sandra Sterner - 16 februari 2012 21:08

  


Just det i morgon har jag varit på mitt nya jobb en vecka och det känns så fantastikt underbar och roligt att få syssla med något sådant som man verkligen brinner för att göra varenda dag.


Till helgen blir det en hel del att göra och vad det blir för något får ni som vanligt läsa om i bloggen...när det blir dags.

  


 

Nu blir det 1 timmes tv-tittade. Hade tänkt kolla in realityserien  "Beauty and The Geek", som visas på TLC.

 

Av Sandra Sterner - 14 februari 2012 21:09


 


En riktig trevlig Alla Hjärtans dag önskar jag er alla, och till mina nära och kära skickar jag en massa bamse kramar och kärlek.  


Idag var det andra dan på nya jobbet, och det går bara alltmer bara bättre och bättre, för varje dag som går. Det är så otroligt stimulerande och roligt att syssla med det som jag numera gör på dagarna. Det tar lite på kraftera att ta in så mycket nytt på en gång och ska försöka att inte vara uppe alltför länge ikväll och komma någorlunda tidigt i sängen.


Nu återstår det inte så mycket mera att skriva än att säga Godnatt!

Av Sandra Sterner - 13 februari 2012 21:00

 

I morse var det då dags att åka iväg och pröva-på-ett-nytt jobb, och nu efter en hel lång dag på det nya jobbet, så kan jag nu tala om för er alla att jag älskar mitt nya arbete och stormtrivs ( som fisken i vattnet) med både dom nya kollegorna, chefen, kunderna och mina nya arbetsuppgifter. Det känns som en dröm som gått i uppfyllelse och tänk att ha möjligheten att ha en utav mina största hobbyn, som arbetsplats numera!!  Då det idag var första dagen, så var det mycket nytt att lära och dessutom ta in en hel del nya intryck och det blev till att lära sig många nya saker, men är en är sådan person som har otroligt lätt och dessutom lär mig väldigt snabbt och redan vid lunchtid, så var jag inne i mina nya arbetsuppgifter och fick även en del beröm utav den trevliga chefen. Jag tyckte att dagen bara swissade iväg och timmarna bara flög iväg och snart blev det dags för mig att åka hem. Jag känner mig så otroligt glad över att dagen idag har gått så bra och även om jag nu har kommit hem och börjat slappna av, så känns det så härligt inombords, och det är ju verkligen det här som jag vill syssla med om dagarna och längtar redan tills i morgon då det är dags att åka och jobba igen.  

  

 

Nu över till någonting helt annat och det var ju så att jag igår egentligen skulle ha skrivit och kommenterat lördagens Melodifestival. Men av den anledningen att världsnyheten att Whitney Houston hade dött, så tyckte jag att det inte lämpade sig att skriva och ge min version, som jag från början hade tänkt blanda lite alltefter vad jag tyckte om tävlingsbidraget och scenframträdandet. Ni som känner mig (och även har läst mina kommentarer från den 1:a deltävlingen vet ju vad som stod.) Det blev den gången en enda stora blandning, av skämt, ironi, sarkasam. Det finns ingen artist i hela Sverige, som ens kan komma i närheten av Whitney och henne enorma röstresureser och karisma. Både på väg och hem från jobbet idag, så hörde jag flera olika vackra låtar spelas upp i radion och det gick rysningar i min kropp när jag hörde denna duktiga kvinna sjunga så otroligt vackert. Det är inte många sångare/sångerskor som kan ta sig så höga tonerna, och nu fortsätter denna världsstjärna att sjunga för änglarna.


Av Sandra Sterner - 12 februari 2012 09:52



 

Jag fick mig en chock nyligen när jag fick höra om det fruktandsvärda nyheten att Whitney Houston är död.

Jag blev i det närmaste paralyserad och kall inombords när jag fick höra  nyheten på Sky News.Det gick liksom inte bara in i skallen på mig på en gång att Whitney Houston hade dött. När det började klarna lite mera i skallen på mig så blev jag sittandes i sängen med vidöppen mun och bara gapade och när jag följde nyhetstemat och såg när dom bar ut en bår från Beverly Hilton hotellet, då kunde jag inte längre hålla tillbaka tårarna och började grina.

Jag svappade mellan Sky News och CNN, men valde till slut att fortsätta att kolla på Sky News, där journalisterna  rapporteradeom en märklig, tryckt stämning utanför hotellet Beverly Hilton - där stjärnan Whitney Houston hade hittats död. Den 48-åriga Whitney Houston hittades livlös på hotellet i Beverly Hills, bara något dygn före den 54:e Grammygalan i Los Angeles. Enligt uppgifter till cnn.com var det popstjärnans egen livvakt som fann henne. När poliser och räddningspersonal anlände låg hon på golvet i sitt rum, och återupplivningsförsöken var utan resultat. Whitney Houston kämpade tidvis med drogproblem, som inverkade negativt på hälsan och karriären. Men under storhetstiden på 1980- och 1990-talen var hon en av världens mest hyllade sångerskor. ”Popdrottningen” eller bara ”rösten”, som hon ofta kallades då, har kammat hem fler musikpriser än någon annan kvinnlig sångartist. 170 miljoner sålda album, singlar och videor vittnar om framgångarna, liksom sju raka listettor under 80-talet på den amerikanska Billboardlistan.


- I nuläget finns inga uppenbara tecken på något brottsligt uppsåt, och dödsfallet utreds av polisen i Beverly Hills, berättar polistalesmannen Mark Rosen.


I Will Always Love You, som skrevs av countrydrottningen Dolly Parton, är kanske den sång som förknippas mest med Whitney Houston. Den smäktande popballaden sjöngs in av henne och var även ledmotiv i filmen Bodyguard, där Houston också spelade den kvinnliga huvudrollen mot Kevin Costner.



R.I.P


  




 


Av Sandra Sterner - 11 februari 2012 17:30

Ja, vad passar inte bättre med att komma igång med att skriva på dagens inlägg, nu när Nina och Nova har gått till lekplatsen. Nina, undrade ifall jag ville följa ut till lekplatsen, men jag avstod, vill helst vistas så lite som möjligt utomhus när det är minusgrader. Så under tiden Nina och Nova är ute och härjar i snön ( brrr) och leker, så uppdaterar jag min blogg.


Det är så himla typiskt bara för att det just idag råkar vara lördag och man är ledigt. Så vaknade jag typ strax efter klockan 8 i morse och var pigg och alldels klarvaken,och kunde inte alls somna om. Jag som i vanliga fall oftast brukar vara så fruktandsvärt morgontrött och just när det är helg så brukar jag vara den som sällan vaknar och stiger upp ur den varma, sköna sängen förrän vid 10-10.30 I morse så blev det inte så, utan det blev tidigt frukost och sedan göra sig i ordning för att köra ner Caroline till Henrik i Nynäshamn.


 

 

Skyndar mig ut i kylan till bilen.

   

Framme i Nynäshamn. Där Henrik stod och väntade utanför sin port på sin lillasyster.



Jag hann även en snabbis förbi centrum och gå in Pernillas Secondhand och... 

 

 


 köpte denna svart/glittrade stickande tröja.



 

Även detta svart/lila glittrande/ paljett linne, som var helt i min smak.


Jag är så otroligt förtjust i allting som har att göra med  lite udda kläder, skor och väskor att göra.Fann även denna lite annorlunda väska, men det var tyvärr inte alls till salu :( utan var bara något slags visningsexemplar....tråkigt tyckte jag, som starkt gillade denna lite udda och roliga väska.



 

Som t.ex denna svarta väska  som är formad som en kropp.


Det finns inte speciellt många butiker i Nynäshamn, men dom fåtal som secondhand butiker som finns brukar det för det mesta finns något plagg, som faller mig i smaken. Då jag visste att Nina och Nova skulle komma över till mig under dagen, så var det efter en liten snabb genomgång av butikerna, dags för mig att sätta mig i bilen och åka hemåt igen. När jag kommer körande och har pendeltågstationen jämsides med mig, så ser jag att pendeltåget just kommer inrullade på stationen, vilket flyt jag hade och bromsade och stannade i höjd vid pressbyrån och väntade på att Nina och Nova skulle komma och efter en liten stund så kommer Nina och Nova gående hand i hand. Väl hemma, så gör Nina "tabben" att hon råkar snubbla över huvudet på tigermattan, som jag har liggande precis innanför dörren och vi båda börjar skratta och Nina uttrycker sig: Jag känner mig som betjänten, som varje Nyårsafton snubblar över en liknade matta. Nu höll samma sak på att hända igen, när Nina och Nova skulle gå ut och leka, men då kom hon ihåg att det var lika bra att kliva eller hoppa över tigerhuvudet och måste få tillägga att det ser faktiskt rätt så lustigt och roligt ut när dom som kommer på besök hemma hos mig. Så fort dom kliver innanför ytterdörren så mötts dom av min tigermatta och det uppstickadet huvudet, men man måste vara lite försiktig så att man ser sig för så att man inte snubblar över tigerhuvudet.



 

Gulliga Nina och Nova har tagit plats bland kuddarna i skinnsoffan



 

Se bara så glada mina sötnosar är när vi är tillsammans.


Nu lämnar vi detta ämne och ger oss istället in på temat musik, och är det inte så att: Musik ska byggas utav glädje av glädje bygger man musik, Musik det får ni ändå medge och gör glädjen ännu mera glädjerik.

Just det nu är Melodifestivalen inne på sin 2:a vecka och nu har dessa deltagare som listas nedan landat i staden Göteborg.

Här är här kvällens bidrag:

01. Ulrik Munther – "Soldiers"

02. Top Cats – "Baby Doll"

03. Sonja Aldén – "I din himmel"

04. Andreas Lundstedt – "Aldrig aldrig"

05. Timoteij – "Stormande hav"

06. David Lindgren – "Shout It Out"

07. Mimi Oh – "Det går för långsamt"

08. Thomas Di Leva – "Ge aldrig upp"


Precis som jag skrev igår så ska det bli lika underhållande och roligt att se denna veckans artister och höra och se deras tävlingbidrag och se deras scenframträdande. I morgon kommer jag att skriva och lista upp samtliga utav kvällen artister och deras framträdande i min blogg, och ge min version om vad jag tyckte...missa inte det.

Av Sandra Sterner - 10 februari 2012 20:22

Tjoho, så var då den efterlängtande fredagen här och nu blir det några dagars ledighet.


Jag har lite småplaner inför helgen och under morgondagen blir det en sväng med bilen ner till Nynäshamn och så hade jag även tänkt att träffa min stora tjej Nina och hennes familj. Vi får se om det blir så att dom orkar masa sig hem till mig någon gång under morgondagen.Senare på kvällen är det dags för den 2:a deltävlingen i Melodifestivalen, som denna gång sänds ifrån staden Göteborg. Ska bli roligt och särkert lika underhållande att titta på som förra veckan.Dagen efter så kommer jag likt förra veckans deltävling lista samtliga utav artisterna och ge min version om vad jag tyckte om tävlingbidragen och alla dom olika scenframträderna…det ska bli riktigt skojigt att få skriva om det i bloggen.


Under söndagen blir det en till sväng ner till Nynäshamn och denna gång för att hämta hem Caroline. Jag kan tänka mig att det kommer att börja att det kommer börja ”pirra” en del i magen på mig under söndagen och kanske ännu mera på måndag morgon, men kan garanterat lova att jag kommer att åka med ett stort smile på läpparna till det nya stället där jag ska börja arbeta ett tag framöver.


 

Av Sandra Sterner - 9 februari 2012 18:24

Denna vecka tycker jag har gått väldigt snabbt och i morgon är det redan fredag och helgen börjar.

Jag är en sådan person som inte alltid gillar att gå ut med precis alla detaljer i bloggen och att vara lite hemlighetfull, det är just en utav min sidor.


Nu till saken är att jag är så himla glad :) upprymd, förväntansfull och lite ivrig, med att komma igång att jobba igen. Jag arbetar forfarande kvar inom samma företag, men ska  nu och arbeta med någonting helt annorlunda arbetsuppgifter och det ska bli både så spännade och lärorikt. Som det ser ut nu så kommer jag att börja jobba med det som jag verkligen brinner för att göra på dagarna och kontraktet kommer att skrivas under morgondagen, och nu efter helgen så börjar jag alltså jobba igen...ååå om ni bara visste vad jag längtade efter morgondagen, men ännu mera fram tills på måndag då jag börjar på det nya stället. :)


Igår när jag var i Skärholmen, så gick jag in på BR och överraskade min son Henrik, som jobbar som försäljare där inne. Nu på lördag är det bestämt att Caroline, ska åka ner till sina bröder Henrik och Jimmy i Nynäshamn och stanna fram tills på söndag och bortsett från det att Carolines pappa Jonny hade sin dotter några timmar i söndags, då dom var och tittade på bio och käkade på McDonalds, så blir det nu en hel dag ledighet från min överaktiva, stolliga yrväder.


Igår kväll när jag ringde för att Gratulera Nina, så blev jag glatt överraskad när hon berättade att hon och Nova kommer ner med tåget från Västerås nu till helgen. Det är ju helt fantastikst underbart att få besök utav Nina och Nova. Denna gång kunde visst inte Ninas make Janne följa med vilket jag tyckte var tråkigt, men han var upptagen med annat att  göra. Men att få besök utav min stora tjej Nina, som jag inte allför ofta träffar numera och Nova det gör mig så otroligt glad. :)


Alltså kortfattat om denna vecka som hitills gått: Börja nytt jobb på måndag och till helgen få kärt besök av Nina och Nova...det blir alltmer bättre och bättre dag för dag bara glädje hjärtat rymmer och numera struntar jag i sorgerna och bekymmern  och ser nu bara positivt och glatt framåt och in i framtiden..and i love it.

Av Sandra Sterner - 8 februari 2012 10:32

    


Ett fyrfaldigt leve och ett STORT GRATTIS till min stora prinsessa Nina, som idag fyller år...hipp hipp hurra  på din födelsedag som är just idag! :D

 

 



Mamma önskar så att jag idag kunde närvara på din födelsedag, men då vi inte direkt bor i närheten av varandra, så får det bli så att mamma och lillasyster kommer upp till Västerås, någon helg framöver. Jag hoppas ändå verkligen att du idag får en fantastisk fin och vacker dag.



    

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards