Alla inlägg den 1 september 2010

Av Sandra Sterner - 1 september 2010 12:15

Jag kände mig inte alls helt bra i morse när jag vaknade, tror det möjligen är en förskylning som håller på att bryta ut på mig. Den jobbiga torr hostan som jag gått med ett tag, som mera låter som "högfärdshosta" (enligt Micke) men det retar något så inne tusan i halsen. Nu har hostan tagit ny fart och nu är det inte längre "bara" torrhosta, utan nu är det sådant där äckligt slem som kommer upp, och varje gång jag hostar så river det i halsen. Det är bara att hoppas att det går över snart. Har varken tid eller lust att vara sjuk.

 

Igår hade jag en hel del tid över efter det att jag hade gjort mig i ordning, lagt make-up och även hunnit med att fixat och donat här hemma. Jag hade även hunnit med att skriva dagens inlägg i min blogg. Så jag tänkte att det skulle vara skönt att lägga sig ovanpå sängen en stund och titta lite på tv:n, men hann inte mera än att slå på tv:n innan jag hade slocknade raklång i sängen. Hade inte haft en tanke på att jag skulle somna, ( tanken var att jag bara skulle vila) men kroppen sa tydligen ifrån och ville något helt annat. Jag hade förstås inte heller tänkt på att ställa mitt alarm, utan vakande till med ett ryck och kollade på min mobil hur mycket klockan var. Ojdå, skit, klockan hade redan hunnit blivit 13.40 och vid den tiden brukar jag sitta på pendeln på väg till jobbet. Oj, oj vilken stress det blev för mig, med håret (som jag tidigare på morgonen fixat så fint) stod på ända, och ögonfransarna hade klippat ihop sig. Det blev snabbt in till badrummet igen och försöka få ordning på håret och fransarna igen.

 

Om det är något som jag inte gillar att göra så är det att STRESSA, usch vad jag avskyr det, och en mycket dålig vana som jag brukar få ibland när jag blir stressad ( och det vet både min första ex-make Johan och Micke om) det är att jag brukar börja putsa, (det är säkert) och det är någon sorts mani som jag tyvärr får när tiden inte räcker till. Vilket i sin tur gör att det tar ännu längre tid innan jag kommer iväg, men det är så jag är.

 

Tror det finns lite sorts manier i många männskor, men dom kanske märks på olika sätt, en del kanske biter på naglarna. Medans andra personer visar på stor osäkerhet allternativ rädsla, att inte våga ta steget och säga vad man tycker. ( Vilket jag däremot oftast gör jämt) Hur ska annars omvärden veta vad man tycker som är rätt eller fel?! Själv har jag märkt på jobbet, att det finns vissa personer ( inga namn nämnda) men jag har ögon i skallen. Om ni vill mig något, eller funderar över någonting! Kom fram och fråga mig istället för att bara stirra!!

 

Men så har jag även en del super gulliga och så givmilda personer på jobbet, som är mera rättframma.Vill via min blogg skicka ett stort   Tack till både Kadum och Eva-Carina, som den senaste tiden kommit med presenter till mig.

 

  

Denna lite annorlunda glittriga leopard väska fick jag av Eva-Carina ( tror det var förra måndag) Helt klart en väska med "klös"i.

 

 

  

När jag något försenat dök upp på jobbet igår. Kom Kadum fram, med denna söta Star lampa till mig.

 

 

Skrivet av Sandra 1 september 2010 klockan 12:11









Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards