Alla inlägg den 24 september 2010

Av Sandra Sterner - 24 september 2010 23:45

En riktig mysig och trevlig hemmakväll har vi haft. Vi har både ätit lite gott och smått och när det ändå var fredagsmys i kväll så smuttade jag på ett glas cider.

 

Vi kollade även in vilka utav deltagarna som gick vidare til Idol och själv så har jag fått några favoriter och hoppas förstås att det kommer att gå bra för dom i tävligen. Snart så sätter det tävligen igång på allvar, och då kan även tv-tittarna rösta på just sin egen persoliga favorit.

 

Efter programmet Idol så ville Caroline gå och lägga sig och nu ligger hon och sussar så sött inne i sin säng. Hon ser mycket fram emot morgondagen då hon ska få åka till Tungesta för att gratta sin storebror som fyller år.

 

Jag har alltmer börjat känna att mitt glada och skämtsamma humör är på väg tillbaka, och det tänkte jag nu dela med mig utav till mina läsare.

 

Trots att vi har tv-box och egentligen massor utav olika kanaler att titta på, men det fanns tyvärr inget som helst sevärt för varken mig eller Micke. Utan istället var det tänkt att vi skulle gå och sätta oss framför våra datorer.

 

På vägen in till vårat datarum, så kom jag att tänka på ett tv-program som jag tidigare under dagen sett  på TV3 och det var "Extreme Home Makeover"

 

Kände mig glad och uppåt och kanske det berodde på att jag druckit lite cider. ( Kan väl behövas för mig att äntligen nu börja känna mig glad och uppåt igen)

 

Nu var det så att jag fick mig en ide utav programmet som jag tidigare idag såg på tv:n, men det var inte att göra någon Extreme Home makeover. Nej, nej snarare att göra en liten mindre "Mini Makeover " på Micke.

 

Japp, sagt och gjort så började jag att leta i både Micke och Jimmys garderober efter kläder som jag trodde mig passa för hans nya look, och efter en stunds letade så fann jag till slut något som jag trodde skulle passa Micke perfekt för hans nya look. Ville även att Micke skulle ha en slips till den vita skjortan som var knäppt till den allra översta knappen. Men Micke har aldrig varit någon slips kille och äger inte heller därför ingen slips. Likaså är det med min son Jimmy som inte heller är mycket för slipsar. Det blev till att börja leta igen, och denna gång efter något slags tyg som man kunde göra om till något slips liknade, men hade inget tyg i svart hemma. Det blev till att fundera lite till och efter en stund kom jag på att det och det fick lov att duga med ett svart skärp. Som ett extra plus så fick Micke sätta på sig ett par gamla läsglasögon, och det blev verkligen pricken över i:et

 

 

 

 

Av det som vi hade hemma, så var Mini Makeovern av Micke klar och den vanligvis tuffa hårdrocks killen blev en liten nörd.

 

När jag skulle ta korten var det svårt för oss båda att hålla oss för skratt, och inte nog med att Micke såg så rolig ut han skulle även hålla på att spexa på bilderna. Både Jimmy och Niclas kom ut ifrån sina rum och undrade vad det var vi skrattade så gott åt och det räckte med att dom fick syn på Micke för att själva skulle börja skratta.

 

Jaa, vad är det man säger...Ett gott skratt förlänger livet och det är även bra för ansiktes muskler att skratta.

 

Det dröjde dock inte speciellt lång stund innan Micke bytte om till sin vanliga stil igen, och det är såhär man egentligen är van att se honom.

 

 

 

Skrivet av Sandra 24 september 2010 klockan 23:42

Av Sandra Sterner - 24 september 2010 14:00

I morse flöt allting på betydligt bättre än vad det gjorde under gårdagen.

 

Jag var hemma igår och Caroline kom i säng redan strax efter 8-tiden.  I morse när jag väckte henne den vanliga tiden som brukar vara omkring 7-tiden var hon som vanligt, lite morgontrött, men inte lika mycket som hennes morgon trötta mamma brukar vara.

Som tur var det bara 1-dag som hennes ordinare taxi chafför Jocke hade tagit ledigt och honom man kan nästan ställa klockan efter och honom, då han varje morgon står ute vid våran parkering omkring 7.30-7.35

 

Börjar allmer känna att det börjar bli ett akut läge att fixa mitt hår. Det går inte att göra någonting med håret längre och måste ha det uppsatt i svans eller i knut. Jag trivs inte alls längre med att gå omkring och ha "bad hairday"  Utan hade hoppats att redan nu till helgen att få hjälp att fixa mitt hår så att det blir fräscht och snyggt igen.

 

I morgon fyller min son Tobias 15 år ( och herrejösses) vad tiden går fort, om bara 3 år så är även han myndig. Hjälp, vad ska man göra med all den tiden man får över när samtliga utav alla mina barn är vuxna och utflygna ur boet. Hmm, sitta i en gungstol (nää, det är inte min grej direkt) och vänta på barnbarn ( inte mig emot älskar barn!  Det är bara att se själv hur många barn jag har, men för egen del är det slut på barnafödadet)

 

Sedan nästa söndag den 3:e oktober då är det dags för Caroline att fylla 10 år.

 

Skrivet av Sandra 24 september 2010 klockan 14:03

Av Sandra Sterner - 24 september 2010 12:45

Äntligen så börjar denna arbetsvecka gå emot sitt slut och helgen börjar närma sig....så härligt med lite ledighet.

 

Det är väl ingen som har undgått att sett OLW (chips reklamen) på tv:n, och ibland hör man även denna låt spelas i radion under reklamen.

 

Jag har hört den så pass många gånger nu att den liksom fastnat i skallen på mig och går här hemma och nynnar....Det är dags för fredagsmys..osv men tyvärr kommer det aldrig längre än till refrängen, och har aldrig (tror jag) hört hela låten spelas.

 

Det känns förstås lite jobbigt och så blir det även lite för tjatigt när man går och trallar på samma refräng hela tiden. Sagt och gjorde så beslutade jag mig för att kolla upp hur denna envisa låt som fastnat så i skallen på mig, och såhär går den...

 

Det finns en dag då man kan andas ut
Man slipper chefens tjat och kommer hem till slut
De e dags för fredagsmys om de e så e det sista jag gör
Snart e de fredagsmys
Hoppas inte det inte är någon som stör nu e de slut på veckan
De e dags för fredagsmys
En soffa o ett ljus ett bord
Man kopplar av ihop o mumsar i sig nåt gott
De e dags för fredagsmys
Från kontor till amor
Snart e de fredagsmys
Man drar till killen/tjejen den bor
Det finns en dag då man kan andas ut
Man slipper chefens tjat och kommer hem till slut
Snart e de fredagsmys

Från vecko stress till glatt humör nu e de slut på veckan

 

 

 

I vanliga fall så brukar det sällan vara just svenska texter som jag fastnar för, men denna låt är ju mera i reklam syfte och den personen som skrev den här texten gjorde ett väldigt bra jobb, och mycket utav det som står skriviet i texten stämmer så bra inför just fredag kvällarna.

 

 

 

Skrivet av Sandra 24 september 2010 klockan 12:42

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards