Alla inlägg den 5 december 2010

Av Sandra Sterner - 5 december 2010 15:45

Vi bestämde oss för att ge oss ut i det kalla vintervädret och ta oss en promenad. Brrr, visst var det kallt och jag kände hur kylan bet sig fast i mina kinder och näsan.

 

    

   

På vägen tillbaka började vi känna oss en aning hungriga. Varken jag eller Micke kände oss för att gå in på ICA för att handla något och för att sen ställa sig i köket och tillaga det.


Nej, det fick gott och väl räcka, med det som hände dagen innan och då hade vi även gjort ordning lunch.


Istället gick vi förbi våran pizzeria och för mig blev det en calzone och Micke och Caroline beställde kebab med strips. Det är inte så ofta som vi käkar snabbmat och på sin höjd blir det bara 1-2 gånger i månaden. Däremot om man skulle göra det till en vana och äta sån här fet mat flera gånger i veckan, då skulle man efter ett tag märka att man gått upp ännu mera i vikt, men någon enstaka gång kan ju inte ( kanske) göra så mycket, och dessutom så blir jag alltid mätt efter att bara ha ätit halva pizzan.

  

Skrivet av Sandra 5 december 2010 klockan 15:51

Av Sandra Sterner - 5 december 2010 11:30

 


I morse var det då dags för oss att tända två ljus för att fira andra advent, och ljusen spred ett så fint sken. Medans vi åt frukost så gick mina tankar tillbaka på gårdagen.

Att jag reagerade så starkt och med en sån ilska mot föraren,det hade enbart att göra med att jag tyckte att han körde som ett stort svin!! Vi hade ju redan börjat gått över den vägen, och kommit halvvägs. Då den där gubben kommer kördande som en dåre in sin bil, och det hör väl ända till för vilken "funtad" bilförare som helst att man ska anpassa farten alldeles brevid ett centrum och dessutom var det ju halt underlag.

Idag är det inget speciellt som är planerat, utan vi tar dagen som den kommer. Caroline ville att jag skulle hjälpa henne, med att fixa ordning någon form utav adventskalender till hennes blogg, och det är för mig en självklarthet att jag hjälper henne med detta.

Men först innan jag sätter igång med att göra en adventskalender till Caroline. Så är det dags att kolla vad det är som gömmer sig bakom lucka nummer 5.

 

 

   

 
Skrivet av Sandra 5 december 2010 klockan 11:36

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards