Alla inlägg den 12 december 2010

Av Sandra Sterner - 12 december 2010 14:30

När jag kom ut ifrån badrummet, så möttes jag ute i köket av att det luktade varm glögg. Brevid spisen, stod en glad och uppåt Micke och värmde glögg.

Micke frågade: - Skulle, det passa bra med en kopp varm glögg, efter duschen.


- Mmm, ja, tack, det skulle verkligen smaka gott.


   

Vi tog med oss varsin kopp, med varm glögg, och gick tillbaka in till våra datorer.

Usch, och fy, vad hemskt det var att läsa, det som stod tryck med stort "Extra" över båda kvällstidningarna Aftonbladetoch Expressen. Att det igår kväll hade skett ett terrordåd, mitt inne i central Stockhom. Först hade en bilbomb, detonerat och sedan en hade "galen" självmordbombare, utlöst en bomb, som han hade satt fast på sig själv som sedan hade detonerad mitt inne i centrala Stockholm. 

Hjälp, vad är det som håller på att hända, och jag kan bara inte förstå att det finns dom som vill göra så här emot "lilla" Sverige. Tack, gode Gud, att ingen utav mina barn eller jag eller Micke befann oss inne i Stockholm city igår kväll.

 

Skrivet av Sandra 12 december 2010 klockan 14:31

Av Sandra Sterner - 12 december 2010 11:45

   

 

Nu på förmiddagen, tände vi, det tredje ljuset i vår adventsljusstake. Nu återstår det bara ett ljus till att tända, innan det är jul. I morgon firar vi Lucia och det hör till traditionen här hemma att vi brukar dricka lite glögg och äta pepparkakor och se om det är något lucia framträdande på tv:n.

 

Vi är ju barnlediga denna helg och det har inte varit något litet yrväder, som kommit in till sovrummet och väckt oss. Utan istället har vi sovit ut tills vi själv vaknade och för min del ( sömntutan i familjen) blir det alldeles för länge. Nu ska jag absolut inte klaga över att jag känner mig trött. Nej, inte det minsta!  Jag känner mig ordentligt utvilad och pigg och denna dag är än så länge oplanerad och skulle tro att både jag och Micke "kommer-att-ta-dagen-som-den-kommer"

 

Nej, nu är det hög tid att sätta fart och göra morgonen eller snarare förmiddag. Men innan det är dags för mig att göra mig i ordning, så är det som vanligt först dags att plocka fram....ja, vid det här laget så borde mina läsare redan veta vad jag menar....

 

 

 

 

 

Skrivet av Sandra 12 december 2010 klockan 11:51

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards