Alla inlägg den 11 december 2010

Av Sandra Sterner - 11 december 2010 22:00

 

This evening, my mode is on top. Maybe because my cold is now giving up, and this has make me to feel a little better. I will (as it seems now)  go back to work on Monday.
Now I feel it’s time to give my readers a little humor...again, but this time it will go a little dirty. (Not to read for those are sensitive)

  

This is a story about the different road signs, and for big text, please click on the pictures

 

 

   

 Skrivet av Sandra 11 december 2010 klockan 22:00

Av Sandra Sterner - 11 december 2010 19:15

Det blev alldeles för länge framför datorn igår kväll och det var inte förrän närmare 01.30-tiden, som både jag och Micke kom i säng. Micke tyckte att vi skulle ställa alarmet, för att vi inte skulle ligga och sova bort hela förmiddagen.

 

- Okej, gör det, men är jag trött, när alarmet går igång så kommer jag fortsätta sova.

 

Micke ställde sitt alarm, men ingen utav oss hörde det, när det väl sattes igång på morgonen. Det var först flera timmar senare, som vi båda slog upp våra ögon och det kändes skönt att vara pigg och utvilad. Vi tog det lugnt på morgonen och gjorde frukost och sedan blev det till att göra sig i ordning.

 

Det var bestämt att jag idag, skulle börja lite smått med julklappsinköpen, men kände inte för att åka in till stan och trängas med alla andra julklappsinköpare. Så istället, blev det så att vi tog pendeln ner till Nynäshamn. och där blev vi kvar ett par timmar och gick omkring och shoppade.

 

   

Me

 

and Micke, who help me to carry the bags

 

Jag kom att tänka på att nu på tisdag ( dagen efter Lucia) så ska Caroline och hennes klasskamrater ha ett Luciaframträdande för föräldrar och syskon i klassen. Förra året, så var det Caroline som blev vald till klassen Lucia. Det går knappast att beskriva med ord hur man känner för sig när man ser sin dotter komma skridande som lucia och bakom henne kommer hennes följe med tärnor, stjärngossar och tomtar, men det bästa utav allt, det var när hon gick och ställde sig brevid läraren som spelade piano och drog av ett solo. Jag känner mig som en utav världens stoltaste mammor. 

 

Det blev visst, så att det blev Caroline som blev utsedd till klassen lucia även detta år och nu på tisdag, är det då dags för henne igen, att sätta på sig luciakronan och det vita långa lucialinnet,som jag misstänkte har blivit alldeles för kort, och därför köpte jag ett nytt till henne idag när vi var nere i Nynäs.

 

Det blev även lite annat inhandlat, men det kan jag ju inte skriva om, då mina barn läser min blogg och det är ju inte tänkt att dom ska få läsa vad som är köpt till dom i julklapp. Nej, det passar sig inte.Istället blir det nu dags att plocka fram kalendern igen och kolla in vad det är för bild idag som gömmer sig bakom lucka nummer 11

 

 

 

   

  

 

Skrivet av Sandra 11 december 2010 klockan 19:09

Av Sandra Sterner - 11 december 2010 00:45

Nu är denna säsong av programmet Idol över och som segrare för Idol-2010 blev till slut Jay Smith. ( Det är visst något specillet med långhåriga killar)  

 

Personligen hade jag hellre velat sett Minnah, som segrare och vilken fantastisk bra röst denna unga tjej har och det första låten som hon sjung "What are you waiting for"och hennes framträdande var mycket bra gjort. Fast Micke tyckte förstås tvärtom, och hade Jay som sin favorit och det är oftas så att vi tycker olika och saker och ting.

 

Jag måste bara skriva att detta års vinnarlåt " Dreaming people" var verkligen i en klass för sig,. En utav dom allra bästa låtar, som jag någonsin hört spelas, och den gick rakt in i mitt hjärta. vilken underbar vackert text och musik och ett mycket bra gjort arbete utav upphovsmännen och kvinnan bakom denna låt, som är Christian Walz, Svante Halldin, Jakob Hazell och Sharon Vaughn.

Jag kan tänka mig att denna singel kommer att sälja guld, väldigt fort, och melodin kommer även att spelas mycket flitigt på radion framöver.

Kom på att det var bra länge sedan jag lade in någon låt på min blogg. Nu finns det verkligen anledning till att göra det, och nu blir det av dom båda finalisterna, och det är väl lika bra att börja med segraren Jay.

 

    

 

             och söta Minnah, fick nöja sig med en andra plats

    

 
Skrivet av Sandra 11 december 2010 klockan 00:44

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards