Alla inlägg den 25 december 2010

Av Sandra Sterner - 25 december 2010 19:45

Nu börjar även juldagen gå emot sitt slut och denna dag har varit helt fantastiskt.Jag har nu tillsammans med alla mina barn, barnbarnet, svärsonen Janne, ex-maken ( Jonny) och så förstås Micke firat jul.

 

Jag vakande av att jag fick ett sms från min dotter Nina, som meddelade att hon, Janne och Nova nu hade satt sig i bilen och var på väg till Stockholm. Jag hoppades innerligt att Janne, skulle köra försiktigt med tanke på det hala väglaget och all denna snö, så förmodade att det skulle ta lite extra lång tid att köra till Stockholm idag.

 

Eftet det att vi gjort morgon här hemma, kollade jag igenom kylen ifall det behövdes tilläggshandlas...igen. Och det visade sig att det behövdes handlas både must och potatis. Jag antog att det skulle dröja ett tag till innan Nina och hennes familj kom, så både jag och Micke, gick till ICA för att handla. När vi kom tillbaka hem så hade redan Nina, Janne och Nova kommit och det verkar inte som det tog så pass lång tid att köra ändå.

 

Jag var först lite orolig att det skulle skära sig mellan mig och Nina igen, men det gick över all förväntan och vi hade det jättetrevligt. Vi satt i vardagsrummet och pratade.

 

Tre generationer

  

Medans vi satt där och snackade med varandra, om sådant som bara rör mor och dotter, så knackar det hårt på ytterdörren. Jag hoppade upp ur soffan och utbrast: Nu kommer resten, utav mina barn. Jag skyndar mig ut i hallen för att öppna dörren, men det visade sig inte alls vara mina barn, som stod där utanför!! Jag var helt övertygad att det skulle vara mina barn , men det visade sig vara Jonny. Sponatan, som jag ibland är utbrast: Jaså, är det bara du!! Jag trodde det var mina barn...

 

Jonny hade kommit för att lämna en julklapp ( som han inte ens hade orkat slagit  in som paket) Caroline upptäckte, med en gång vad det var för något, och det var INTE det som hon hade önskat sig, utav sin pappa i julklapp. Caroline tidigare talat om för sin pappa, vad det var hon önskade sig i julklapp. Och helst skulle det vara en tecknad dvd-film. ( Jag vet, att Caroline inte uppskattar dvd-filmer, med skådespelare)

 

 

Det var den här, dvd-filmen, som  Caroline fick utav sin pappa, men den har redan åkt i soptunnan och den var inte speciellt uppskattad Caroline. Jag såg med en gång att Caroline, inte alls gillade filmen.(Jag förstår inte hur han tänker, och varför han köper en sån här skit film till henne! När det var tecknat hon hade önskat sig)

 

Strax efter det att Jonny hade kommit, så kom till slut resten utav mina barn: Jimmy, Henrik, Niclas och Tobias.

 

Julmaten var i det närmaste redan klar, och det enda som vi väntade på var att potatisen skulle koka klart. Sedan var det bara att sätta sig till bordet för att äta all den goda julmaten.

  

   

 Janne och Nina vid julbordet

 

För min egen del så blev det även idag endast sill, potatis, rödkål och så försås lite skinka. Men antar att vi säkert kommer att köpa en till skinka dom närmaste dagarna. Dom tidigare åren har det varit så att vi har ätit  julmat, enda fram till dagarna innan nyårsafton.

 

Jag hade sagt till mina barn, att det som jag mest utav allting skulle uppskatta och vilja ha i julklapp, och det var att ha alla mina barn samlade omkring mig på juldagen

 

Det tradionella familjebilden är bara ett måste, och den allra bästa julklapp jag kunde fått, var att alla mina barn kunde komma.

  

Caroline tillsammans med sina föräldrar.

 

Efter det att vi mumsat i oss, av all den goda julmaten, var det dags för samtliga utav oss, att inta en bekväm plats ute i vardagsrummet och påbörja julklappsutdelningen.

    

Nina i Mickes hatt


 I väntan på julklappsutdelningen

  Nina, "Novisen and me

  Micke, Nova och Nina

  

Micke satt och pratade med Tobias och efter en stund försvann, dom två tillsammans ut i hallen. En stund senare återvänder Tobias ut till vardagsrummet och nu utklädd i samma utstyrsel som Micke hade haft på sig dagen innan. Och jag kan tänka mig att det är inte alla som får besök utav tomten 2 dagar på raken. Dom övriga barnen och lilla Nova tyckte det var roligt, och många fick sig ett gott skratt.

 

   

 Tomten Tobias

 

   Caroline, Henrik, Niclas och Jimmy väntar i soffan på sina julklappar

 

Dessa julklappar fick Caroline av Nina, Janne, Henrik, Johan och Lizzy och dom var mycket uppskattade av Caroline.

 En rosa Ukuleke ifrån Janne och Nina

 Ett DS-spel från Henrik

 

          

Mina söner hade tagit med sig 2 stycken julklappar, som var ifrån Johan och Lizzy och det var bland annat dom här 2 dvd-filmerna, som kom ifrån Johan ( och dom var mycket uppskattade av Caroline) Tackar, så mycket.

  

 

och den här röd/vita munkjacka, som var ifrån Lizzy.

  

Jag vill säga ett jättestort  Tack ( men inte till Jonny, som kunde uppfylla sin dotters önskan på juldagen) men till alla er andra, som kom och gjorde juldagen så fin. Och framför allt det allra finaste var ändå, att alla mina barn kunde komma och att vi fick fira jul tillsammans.....love you so much    

  

Skrivet av Sandra 25 december 2010 klockan 19:51

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards