Alla inlägg den 21 december 2010

Av Sandra Sterner - 21 december 2010 22:30

Läste i Stockhom City tidningen, att vi just nu går in i en utav årets mest uppskruvade veckor och definitivt årets dyraste månad. Jag satt och funderade över hur mycket pengar vi i genomsnitt ( var och en) lägger ut på julklappar,julmaten, vin/öl och efter julen kommer mellandags rean och efter det är det nyårsafton och då är det dags att förbereda sig för någon slags nyårsupe, champange och raketer.

 

Jag kan tänka mig att det är mycket för oss alla nu under december månad, och kan tänka mig att folk i allmänt är ute i sista stunden, då det just gäller inköpen av julklappar. För min egen del så blev jag helt klar idag med julklapparna och det känns förstås väldigt skönt. Efter det att vi ätit middagen, så bestämde Micke och jag att vi skulle dela upp lite utav sysslorna här hemma.

 

Micke gick för att hämta in plastgranen, som stod ute i förrådet och tillsammans med Caroline hjälptes dom åt att klä granen, men tyvärr så visade det sig att det vara glapp kontakt i julgransbelysningen och det gick inte att få julgransbelysningen att lysa,   och det går ju inte att ha en julgran utan belysning, så i morgon blir det till att fixa en ny.

 

Medans Micke och Caroline klädde granen, så grann och fin, så sysselsatte jag mig med annat, såsom julklappsinslagning. Jag stängde in mig i sovrummet, tillsammans med en antal kassar och påsar som stod huller-om-buller på golvet. Nu ska det minsann, slås in julklappar och med tanke på att jag har många barn, barnbarn och maken så tog det sin lilla tid, och det vara många paket som skulle slås in och det har blivit till att klippa några meter julklappspapper,tejpa, snöra (och krusa snören) och skrivet ett antal etiketter, men till slut så blev jag klar.

 

Däremot Micke, han är som han är och han har inte ens börjat handla några julklappar...ännu! Det är samma visa varenda år med honom, och under dom åren, som jag känt honom, så har han aldrig handlat en julklapp förrän det är 1-2 dagar kvar till jul.

Tänk att det bara återstår 4 dagar kvar till julafton och nu är det på tiden att plocka fram kalendern igen och se vad det är för bild som gömmer sig bakom lucka 21.

 


   
Skrivet av Sandra 21 december 2010 klockan 22:33

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards