Alla inlägg den 19 december 2010

Av Sandra Sterner - 19 december 2010 12:45

 

   

Nu har det fjärde ljuset brunnit i vår ljusstake och nu är det inte många dagar kvar till jul. I veckan som kommer vi att ta in våran julgran i från förrådet, och den kommer vi pynta, så fin och grann, och snart är det dags för dom små barnen att börja räkna dan före dopparedan.

 

Jag läste tidigare idag att det förväntas komma ännu mera snö ( åh, nej, inte ännu mera snö) Utanför fönstret är snödrivorna jättehöga och gångvägarna är inte plogade sedan i fredags. Vi har alltid haft väldigt dålig plogning i vårat bostadsområde och den är faktiskt under all kritik.

  

Min nackspärr sitter forfarande kvar, men det gör inte lika ont som igår, och hoppas att det kommer att släppa under kvällen.

  

Snart är det dags för oss att ge oss ut i vinterlandskapet och det är för att vi idag hade tänkt åka iväg till Coop Forum och inhandla julmaten. För min egen del, så avstår jag både från köttbullarna och prinskorven, men en liten bit utav julkskinkan måste man ju äta, annars är det ju ingen jul. Det som är min favorit rätt på julbordet, det är sillen, jam jam mums, så gott det är, med sill i alla möjliga sortes smaker.

  

Micke sitter och väntar på att jag ska bli klar med mitt skrivade, så att vi  någon gång kan komma iväg. Men innan det är dags att ge sig av för att handla julmaten, så är det dags att plocka fram kalendern, och kolla in bilden som gömmer sig bakom lucka nummer 19.

 

 

 

   

 

Skrivet av Sandra 19 december 2010 klockan 12:38

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards