Alla inlägg den 30 december 2010

Av Sandra Sterner - 30 december 2010 23:00

Nu var det färdig jobbat för detta år och ikväll var det inte alls speciellt mycket att göra och vi kunde sluta redan vid 20-tiden.

Strax efter klockan: 19 ringer Micke mig och säger att han är på väg för att möta upp mig på jobbet.

 

Jag förklarar för honom, att det inte var så mycket att göra på jobbet ikväll och att det vi kommer att sluta tidigt. Men Micke envisades med att komma i vilket fall som helst, och satte sig på pendeln för att åka mot Farsta Strand. Väl framme där så ringer han mig...igen och frågar vilken buss, det är han ska ta för att komma till Skarpnäck.

 

Jag kollade som hastigast på klockan som satte på väggen och visste att nästa buss mot Skarpnäck, inte skulle gå förräns vid klockan 20. Och vid den tiden, skulle vi vara klara med jobbet och på väg mot bussen. Nu var det så att allt jobb blev färdigt, omkring klockan 20 och jag hann (utan att stressa, ta och lov) i tid till bussen.

 

När jag kom ut i den hemska kylan, såg jag att det hade kommit ännu mera snö,och skit halt var det. Medans jag gick, mot busshållplatsen, så tog jag fram min mobil, för att ringa Micke.

- Vart, är du någonstans....

- Väntar fortfarande på bussen i Farsta Strand och fryser jättemycket om mina fötter..

- Okej, men kan du inte vänta där på mig? Jag åker med bussen, som går klockan 20.07

 

Micke beklagade sig över att han frös, så mycket, om både sin händer och fötter, och istället för att stå ute, så satte han sig hellre i en varm buss.

- Men, snälla rara, vi kommer i sådana fall åka förbi varandra. Och efter ett tag, måste du kliva av för att sedan sätta dig på samma buss, som mig och åka tillbaka.

 

Mickes buss skulle gå från Farsta Strand, klockan 20 och min buss ifrån Skarpnäck, skulle komma omkring klockan 20.07

Nu var det så att Micke, frös så pass mycket, att han i alla fall satte sig på bussen, mot Skarpnäck. Och jag klev på min buss, som kom strax efter klockan 20 mot Farsta Strand. Jag tänkte: Bara vi nu inte bara åker förbi varandra...."pinsamt värre" men vi hade kontakt via mobilen. Micke klev av några hållplatser innan, och ställde sig på busshållplatsen på andra sidan.

 

Jag brukar alltid sätta mig så långt bak i bussen, som möjligt, ( och det blev så att jag gjorde det även ikväll) Nu var det bara så att Micke hade klivit av vid en hållplats som hette " Farsta Sjukhem" ( en hållplats, som han aldrig någonsin varit på och tror även det är lång tid kvar innan han hamnar där)  

 

När den bussen, som jag satte på, började närma sig den hållplatsen Micke skulle stå på. Reste jag mig lite grann ifrån sätet, för att kolla om han stod där. Vid första ögonblicket var det knappast att jag såg honom, och det berodde på flera faktorer. Vid just den hållplatsen, så är det väldigt dåligt upplyst och detta tillsammans, med att Micke alltid bär mörka kläder.

 

Nästan när bussen var framme vid hållplasten, började han bromsa in och Micke var den enda av passageraren som klev på. Jag som nästan satt längst bak i bussen, vinkade glatt till Micke. Han kom gående och efter det att han stått ute i kylan och väntat på bussen, var han frusen och kall. Micke slog sig ner vid sätet brevid mig och började "muttra" och gnälla: Fan, vilken mörk busshållplats, det går ju inte att se någonting där ute...och det verkade inte först som om bussen inte skulle stanna.

Nu är vi hemma i värmen igen och om bara drygt 1 timme är det nyårafton.

 

Skrivet av Sandra 30 december 2010 klockan 22:55

Av Sandra Sterner - 30 december 2010 11:30

Nu börjar detta år snart gå emot sitt slut. I morgon är det nyårsafton och vi kommer troligtvis vara barnlediga ifrån Caroline ( hon ville nämligen åka till sina bröder Niclas och Tobias I Tungelsta) och det ser ut som om hon kommer att fira sitt nyår tillsammans med bröderna och Johan och Lizzy.

 

För min och Mickes del är det fortfarande inte helt bestämt ännu vad vi ska göra. Vi velar fram-och-tillbaka, med dom ideerna vi tidigare har haft, men ännu inte kommit fram, till vad det är för något vi ska hitta på, men en sak är garanterat helt säker och det är att vi kommer att skåla i champange vid midnatt och smälla raketer.

 

Om några timmar är det dags att åka iväg och jobba, för allra sista gången för detta år. Nästa gång jag återvänder till jobbet är det nytt år.

 

Skrivet av Sandra 30 december 2010 klockan 11:29

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards