Alla inlägg den 28 december 2010

Av Sandra Sterner - 28 december 2010 00:15

I eftermiddags var det dags att börja jobba igen, och nu har jag kommit hem igen och tänkte det var läge att uppdatera lite nytt på bloggen.

 

Det har gått ett tag sedan jag jobbade och om ni minns så var jag hemma, veckan innan jul, då jag hade drabbats av en sån jobbig nackspärr, som satte i flera dagar.

 

Jag satt och funderade på vägen hem från jobbet ikväll: Tillhör, det verkligen det "normala" att det händer så mycket i ens liv ( som det känns, som det gör i mitt)

 

På sätt och vis så är jag tacksam, för att jag startade upp min blogg för över 3 år sedan, där jag skrivier upp ( en liten del) utav det som händer kring mitt privatliv ( men det är långt ifrån allt, jag skriver)

Jag blickar tillbaka på året 2010, som snart börjar gå emot sitt slut. Det har hänt så otroligt mycket och både positiva och negativa saker.

 

Jag är oftast en glad, och positiv och delar med mig, mycket utav min humor till andra, men visst kan även jag känna mig nere och hamna i konflikter ( senaste gången var med min f.d chef ) och än idag blir jag fortfarande väldigt irriterad och sne över hur han tidigare har betett sig emot mig.

 

Jag har alltid gillat att fira nyårsafton och ser ny fram emot att få fira in det nya året 2011. Både jag och Micke har bollat lite tankar och ideer med varandra, om hur vi tänkt fira in det nya året.

 

Nu lämnar vi detta ämne och går över till gårdagkvällen. Igår när vi skulle gå och lägga oss, så hade vi fortfarande inte fått tillbaka värmen  huset. Och det började bli riktigt kallt inne i vårat hus. På byltat, med både mysbyxor och långärmad, kröp jag ner i sängen, med både tjockt täcke, filt och överkast, men det var ändå kallt om huvudet. Det kändes som det liksom drog kallt om skallen och öronen. Men kröp allt längre inunder täcket och till slut så somnade jag.

 

I morse när alarmet gick på vid 7-tiden, hade fortfarande i värmen kommit tillbaka, och vid det här laget var det rent utsagt SVINKALLT här hemma. Som tur var så hade jag sett till att Caroline skulle vara på fritids under klämdagarna och efter det att hon hade fått  frukost, så skickades hon iväg med taxin till fritids.

 

Efter att Caroline kommit iväg ringde jag tillbaka till fastighetsjouren och undrade varför vi fortfarande inte hade fått tillbaka någon värme. det visade sig att teknikern, inte hade fått igång cirkulationspumpen och att dom skulle fortsätta, med det under dagen idag.

 

Jag började känna mitt tålamod tryta och utbrast: Men herregud, vi har nu varit utan värme, sedan 13-tiden, igår. Ni måste se till att vi boende får några värmefläktar eller bär-bara-element.

Tjejen på jouren, hänvisade mig då att ringa till fastighetsskötare, när dom öppnar vid 9.

 

Både jag och Micke ( som var på jobbet) satte igång att ringa både till fastighetsskötaren och försäkringsbolaget IF. Vi blev lovade av fastighetsskötaren, att dom skulle ordna värmefläktar till oss boende, men skymten av någon fastighetsskötare, med någon värmefläkt hade jag inte sett skymten utav innan det var dags för mig att åka och jobba kväll. Micke ringde mig på jobbet, vid 16-tiden och meddelade mig att fastighetskötaren, nu hade varit där med en ENDASTE liten värmefläkt, som han tydligen tyckte skulle  räcka för 5 rum och kök på dryga 118kvm....!

 

Och samtidigt fick Micke veta, att tyvärr, så kommer inte värmen tillbaka under det här dygnet heller....

-Nähä, (utbrast jag) och undrade om det var ett dåligt skämt ifrån fastighetskötaren.- Säg, att du skämtar! Ingen värme i huset i kväll heller...? Och så kommer fastighetskötarten, med en yngliaste liten värmefläkt och den tycker det ska räcka för att värma upp 5 rum och kök! Ska vi springa runt som "yra höns" med fläkten, från rum-till-rum och värma upp det funkar bara inte....det är fan mig inte klokt.

 

Micke berättade att han skulle ringa sig chef Jonny, och fråga om det gick att låna ett element ifrån hans jobb. Och det visade sig att han fick låna ett element därifrån.

 

Inne i Jimmy rum står detta lilla element, som vi fick låna från Micke jobb.

 

Jag vill säga Tusen Tack, till Mickes chef Jonny, som var så schysst och kunde avvara ett element. Även om en liten värmefläkt, ( som Micke ställde i Caroline rum) och elementet som han fick låna från jobbet (som ställdes i köket) men det räckte inte speciellt lång för att värma upp hela huset.


Det var den här lilla värmefläkten, som fastighetsskötaren kom med och den har större delen av kvällen stått inne i Caroline rum. Plockade bort den en snabbis för att visa vilken ynglig liten fläkt, som fastighetsskötaren kom med.

 

Mickes pappa (som har bil) erbjöd sig att åka och köpa 2 element på butiken Jula och frakta hem dom till oss. Och dom 2 extra elementan tillsammans med dom andra två gjorde att vi till slut lyckades få tillbaka värmen i huset. Tusen Tack, till min svärfar L-G och hans fästmö för all Er fina hjälp.


Dom här två elementen, kom min svärfar med och dom avger mycket värme. En ställde Micke i köket och.....


Den andra ställdes först i vardagsrummet, men nu på kvällen när jag kom hem, flyttade vi på den in till sovrummet, så att det skulle bli lite varmt och skönt därinne.

 
Skrivet av Sandra 28 december 2010 klockan 00:07

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards