Alla inlägg den 23 december 2010

Av Sandra Sterner - 23 december 2010 19:00

Hade nyss skrivit ett inlägg och ska till att publicera det, då det blir fel på bloggen...igen!! Något irrierade, och frustrerade att behöva sitta och skriva om hela inlägget. Det ska inte behöva vara så att man måste tänka på att kopiera, det man skriver eller ska man behöva det...? Och vissa dagar händer det att jag inte kommer in på min blogg.

 

Denna vecka har varit jobbig och inte nog med att jag gått och haft en jobbig nackspärr, men den släppte som tur var igår.

Micke gick upp tidigt i morse för att han överhuvudtaget skulle hinna med allting, som han planerat att göra, och han stack hemifrån, medans vi andra "sjusovare" fortfaranade låg kvar och sussade i våra sängar. Fick veta utav honom att han var i så god tid ute i morse att han fick stå inne i Haninge centrum och vänta på att butikerna skulle öppna.

 

Det är ju ingen jul, om man inte har något gott att dricka till maten och jag hade frågat om han inte kunde köpa mig en flaska vitt vin att ha till maten och till kvällen lite varm glögg att sitta och smutta på framför tv:n.

 

Micke hann inte mera än att komma hem, innan det var dags för oss båda att åka iväg igen och denna gång till Coop Forum, för att tilläggshandla. Det är ju ett gäng ungar och lite annat folk som kommer över till oss på juldagen och det måste finnas julmat så att det räcker till alla. Igår var jag på jakt efter en ny julgranbelysning, och det visade sig inte var det lättaste att få tag i en sådan.

 

Jag prövade både Claes Olsson och Ö.B (Överskottbolaget) men det fanns inte att finna någonstans, det var helt och hållet helt utplockat på julgransaker. Tänkte först tanken på om jag skulle gå ner till Coop Forum, men jag befarade att det skulle vara långa köer till kassorna och ställa sig i en lång kö enbart för en julgransbelysning! Nej, det gör jag bara inte, så det fick lov att vänta tills dagen efter.

 

När vi kom fram till Coop Forum, så blev det först en sväng inne i gallerian, som numera ryms inne på Coop Forums lokaler och inne på Jula så fann vi till slut julgransbelysningen. Väl hemma igen, var det dags att sätta fast julgransbelysningen i granen, som stått färdigklädd, sedan i förrgår.


    Micke sätter fast julgransbelysningen

 

Nu är äntligen allting klart och nu lyser i allafall våran gran och i morgon kommer Caroline få lägga dit julklapparna.

 

Det blev så tokigt när Micke inte hade tänkt på att kolla om den gamla julgransbelysningen fungerade, innan han satte fast den. Granen var klädd, med färgranna kulor, glitter, polkagrisstänger och julgransbelysning, som inte visade sig vilja lysa, och det var ju bara så förargligt.

Just, det, nu är det dags att plocka fram kalendern, och det blir för näst sista gången...och alldeles strax ska ni få se vad det är för bild som gömmer sig bakom lucka 23.

 

 

 
Skrivet av Sandra 23 december 2010 klockan 18:54

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards