Alla inlägg den 7 december 2010

Av Sandra Sterner - 7 december 2010 19:30

Oj, vad denna dag har känts lång, men nu börjar den snart gå emot sitt slut.

När jag kom hem så väntade en överraskning på mig, och det var verkligen mycket uppskattat och tusen tack för det vackra smycket, och den goda räksmörgåsen.  

Vaknade till första gången i morse och strax efter 6-tiden och det vill säga det är tidigt för mig. Ett ordspråk om tidiga mornar: Kruxet, med tidiga mornar, är att dom alltid infinner sig när man ligger som skönast i sängen och bara vill fortsätta sova.  Jag kom ju förstås inte upp med en gång, och var tvungen att trycka på snooze knappen några gånger, men jag höll inte på en hel timme, ( som jag annars brukar göra) Det är absolut inte en lätt sak för en sådan nattmänniska som jag är att stiga upp tidigt på morgonen, men i morse så kände jag mig en aning stolt över att komma upp så tidigt.

 

Dagen på jobbet har flytigt på som vanligt, och det känns mycket bättre att köra varannan vecka, och dessutom så har jag minimerat risken att möta, dom man inte kan jobba tillsammans med. Däremot var jag tvungen att gå några timmar tidigare från jobbet idag, då jag skulle iväg på ett möte.

När så till slut kom hem, så var jag både frusen, kall och lite småhungrig och när jag öppnade ytterdörren möttes jag av detta. Hmm, kände på mig att det var någonting som var på lurt, ( för det tillhör inte vanligheterna att det brinner tända sterinljus, när man kommer hem ifrån jobbet) Jag hade innan jag kommit hem ringt upp till Micke och kollat läget hemma, men Micke hade inget sagt någonting, om vad som väntade hemma. Denna karl, han kan vara full med överraskningar....


Inne i hallen

 

och inne i köket sken dom är ljusen

 

och i vardagsrums fönstret lyste dom här

 

och på vardagsrums bordet var det uppdukat, med räksmörgåsar


När jag njutigt utav den goda räksmörgåsen...mums. Så frågade Micke om jag inte skulle gå och sätta mig vid datorn.

Det hade jag inte direkt som första tanke, utan istället satte jag och myste i soffhörnet, efter den goda maten och kollade på tv:n.

Micke verkligen insisterade på att jag skulle gå in till datorn....

Jag fick mig en tanke att det var yttligare någoting som han hade på lurt, och mycket riktigt så stämde mina aningar. Inne vid mitt bord sken yttligare ljusstake och nedanför stod denna röda hjärta ask, och inuti asken låg det ett hjärta med små vita stenar.

 

   

Det kändes först som mitt hjärta gjorde en dubbelvolt, inne i bröstkorgen och samtidigt for tankarna for fram-och-tillbaka i skallen.


- Hjälp, har jag missat någon speciell dag, som vi firar idag...? 


Nej, det var inget speciellt med denna dag!! Utan det var bara Micke som ville vara romantisk och göra denna dag lite extra fin.

 

Skrivet av Sandra 7 december 2010 klockan 19:36

Av Sandra Sterner - 7 december 2010 07:45

Jag är så stressad nu på morgonen ( och hoppas verkligen att det inte blir för många stavfel )

Trots lite förskylning så skickade jag iväg Caroline till skolan idag, och det verkade inte vara någon större fara med henne.Tack och lov så fick jag betydligt flera timmars sömn denna natt, och känner mig nu ordentigt utvilad och pigg!

Nu är jag helt klar och redo för en för en ny spännade dag, och alldeles strax ska jag åka iväg till jobbet, men först är det dags att plocka fram adventskalendern...igen och kolla in lucka nummer 7.

 


   
Skrivet av Sandra 7 december 2010 klockan 07:44

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards