Alla inlägg den 10 december 2010

Av Sandra Sterner - 10 december 2010 19:45

 

Det kan kännas skönt emellanåt att vara barnledig, men samtidigt som man är utan sin "Lillskruttan" ( som hon kallas för här hemma) så längtar man förstås väldigt mycket efter henne.

 

För en stund sedan kom Micke hem efter att idag börjat jobba igen. En hel vecka stannade han hemma, och ännu är han inte helt fri från sin förskylning och den jobbiga hostan dras han fortfarande med.

 

Var tidigare idag inne och läste på dom större kvällstidningarna, för att  se om det hänt något nytt sedan sist.

 

Det första jag läste det var att det är Nobel-dagen, idag och att prins Daniel, nu gör sin första debut i detta sammanhang. Läste vidare prinsessan Madeleine, ( Jaha, har hon trotsat pappa kungen nu igen, då hon inte ville komma hem till Nobel-dagen, och istället valt att stanna kvar i USA.)

 

Det brukar höra till att jag bänkar mig framför tv:n och ser när det är dags för Nobel-middagen. Det är för att jag tycker det är så fint att se alla så vackert uppklädda: drottningar, prinsessor, med glittrande tiaror i håret, och inte tala om dom färggranna vackra klänningarna. Däremot männen, dom ska alla se likadana ut och med exakt samma stil på sina frackar och det får mig att tänka på att dom ser ut som ett stort gäng pingviner.

 

Nu är det så att Nobel banketten, krockar med Idol.Varken jag eller Micke har den senaste tiden inte direkt följt med i Idol, men läste nu på kvällstidningarna att det var Jay och Minnah, som hade kvalificerat sig till den direkt sända finalen i Globen. Läste vidare att det dom båda finalisterna Jay och Minnah, har gått omkring och smygit med sina känslor till varandra, och detta fram tills igår. Då som tydligen ska ha uttalat sig till media, och sagt att dom är "mera än bara vänner".

 

Jaha, tänkte jag och minns ett utav programmen som jag hade kollat på, och det var den gången det var "kärlekstema" och Jay hade valt att framföra låten "Here without you" till sin flickvän Sara, som efteråt hade varit så stolt över sin pojkvän. Om bara ett par timmar så äger den stora finalen rum i Globen och denna gång är det inte några direkta konkurenter, som tävlar emot varandra. Nej, det är istället det ny förälskade Idol kärleksparet Jay och Minnah. Läste vidare att även juryn och dom övriga deltagarna, är besvikna över att Jay, inte varit rak och ärlig gentemot sin flickvän Sara. ( som jag även läste kommer att sitta i publiken ikväll!! Oj, oj vilken salig röra, detta kommer att bli)  Kan tänka mig att både dagstidningarna och skvallertidningarna, kommer att gotta sig och skriva om detta triangel-kärleks-drama.

 

Det finns ju givetvis inga, som helst förbud att göra slut med sin partner, men ska man nu göra det, kan man väl ändå ha visa lite vett och etikett och göra det på ett schysst sätt. Okej, visst kan man bli förälskad, om man redan är ihop med någon annan, (det har jag själv blivit) men då har det antagligen berott på att i den tidigare relationen redan varit på väg att "dö ut" och den glöd som en gång fanns där har sedan länge svalnat.

 

Nu ser jag på klockan att det är hög tid att bänka sig i soffan för att kolla in finalen av Idol.

  

 

Skrivet av Sandra 10 december 2010 klockan 19:45

Av Sandra Sterner - 10 december 2010 13:45

Nu har det gått och blivit fredag, och tänk att det nu bara nu återstår 2 veckor kvar till jul.

Jag är varenda år nästan alltid ute i sista stundenm då det gäller att springa runt i alla möjliga sortes butiker för att leta reda på rätt sorts julklappar. Detta helg, är vi barnlediga från Caroline och tanken är att jag under helgen ska börja lite smått med julklappsinköpen.

I dags läget, så vet jag ännu inte hur det kommer att bli på juldagen, och exakt hur många det blir som kommer. Min och Ninas återförening slutade så olyckligt, sist vi sågs, så mina förväntningar över att träffa Nina och hennes familj igen, är inte speciellt höga. Så istället blir det mina övriga ungar och Jimmy och Caroline som båda bor hos mig. Sedan hoppas jag att mina andra söner Henrik, Niclas och Tobias, kommer över och äter av den goda julmaten och senare blir det utdelning av julklapparna. 

Nu får det lov att räcka med att skriva och kanske det blir ett till inlägg senare i kväll. Men nu är det hög tid att plocka fram kalendern, och nu tyckte jag det var dags att byta ut dom tidigare som har fått figurerat  bakom luckorna, till en annan.....

 

 
   
Skrivet av Sandra 10 december 2010 klockan 13:48

Av Sandra Sterner - 10 december 2010 00:45

Jag har under dagen bara tagit det lugnt och passat på att vila mycket. Nu när det börjar bli natten, då börjar jag därmot känna mig en aning piggare. Ja, det var väl nästan väntat att även jag skulle få en släng utav förskylningen, som Micke och Caroline fick efter det att dom varit ute och åkt pulka och Micke då som åkte på sina stora fötter.Det är ju i princip omöjligt att man inte råkar bli smittad, då vi alla här hemma lever så nära och tätt intill varandra. Min näsa rinner, den rinner som en kran och har förbrukat en antal papperservetter, under dagen, och allt detta snytade och torkade av näsan, har gjort blivit alldeles röd under näsan. Halsen känns fortfarande en aning tjock, men jag är inte längre lika hes, som jag var i morse.

 

Tidigare under kvällen, ville Caroline sätta sig vid sin dator, för att spela lite spel, men det gick tydligen inte att komma in på nätet. Micke  tog på sig att leta efter felet, och han började med att kolla modemet och det visade sig att det inte lös som det skulle. Efter en stund letade, så misstänkte vi att felet inte låg hos oss, utan att det var hos våran internet leverantör Telia Bredband. Det återstod bara att ringa och göra en felanmälan, men det gick inte att komma fram, istället möttes man utav en telefonsvarare som meddelande: Att just nu har vi stora driftstörningar och det är så många som ringer till oss nu att vi inte kan ta emot erat samtal.

 

Det går väldigt bra att ta mycket betalt ifrån era kunder varje månad, men ni kan tydligen inte se till att era servrar fungerar som dom ska. Flera timmar senare, då Telia äntligen har lyckats med att åtgärda, den stora driftstörningen. Då läser man detta på både  Aftonbladet och Expressen. (och det var inte så pass lite folk, som hade blivit drabbade)

 

För egen del så har jag helt och hållet fått nog utav Telias Bredband, och i morgon så kommer jag att ringa för att säga upp avtalet som är skrivet. Det blir nu till att leta reda på någon annan internet leverantör-Nu blir det lite varmt te för mig att dricka och sedan blir det en stund tv-tittade från sängen.

 

Skrivet av Sandra 10 december 2010 klockan 00:38

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards