Alla inlägg den 2 april 2010

Av Sandra Sterner - 2 april 2010 22:30

Jag hade satt mig ner med en kopp kaffe efter det att jag hade skrivit mitt förra inlägg. Caroline hade tidigare frågat mig om vi inte kunde spela ett sällskapspel tillsammans.

 

Medans jag gjorde ordning kaffet så plockade hon fram "Fia med knuff" och vi hade nästan hunnit spela klart då det ringde på dörren, och storasyster Nina, Janne och Nova stod utanför.

 

Janne, Nina och Nova som ser alldeles vettskrämd ut.

 

Nina, Nova, Caroline och Niclas

 

Moster Caroline kramar om sin systerdotter Nova

 

Caroline flög upp från stolen och skyndade sig ut i hallen för att krama om sin storasyster. Jag kom strax efter och kramade om dom alla tre. Micke som är en riktig hejare på matlagning, och idag tog han på sig att göra ordning middagen. Som bestod ungsstek kyckling med ris och currysås, och det var otroligt gott.

 

Micke marinerar kycklingen

 

Alla åt med god aptit och samtliga blev mätta och belåtna och min mage kändes som den stod i fyra hörn så mätt blev jag. Efteråt blev det kaffe men det var ingen som orkade något fikabröd eller kakor alla var så proppmätta.

 

Superglada över att se varandra Nina och Micke

 

 

Det är så härligt när Nova nu har lärt sig tala och man får höra henne småsnacka hela tiden.

 

Det är hur gulligt som helst med småbarn ( även om det för min del är färdigjobbat på den fronten, och det oavsett hur mycket du Micke tjatar) och alla som satt i köket brast ut i skratt när Nova försökte sig på att säga Micke och det istället blev: Micka bära Nova. Vilket han mer än gärna gjorde.

 

Nu börjar det bli sent och lugnet har börjat lägga sig över huset, och det blir nu en stund framför tv:n innan det är dags att gå och lägga sig. I morgon hade jag tänkt åka upp till Haninge Centrum för att inhandla mig på något gott att dricka...det är ju ändå påskafton.

 

 

 

Skrivet av Sandra 2 april 2010 klockan 22:29


















Av Sandra Sterner - 2 april 2010 14:00

Det har varit full fart här hemma på morgonen, och nu har vi kommit hem ifrån att ha storhandlat klart, och även köpt påskägg.

 

Ja, man får mycket för pengarna när man storhandlar

 

Denna påsk blev det dock inte dom tradionella påskäggen. Utan istället dom här som ser ut som kycklingar och är fullproppade med godis....men det blir först i morgon på påskafton.

 

Egentligen var det tänkt att vi skulle iväg och storhandla igår, men så ringde det i min mobil och det var Caroline gympalärare Bernt som berättade att Caroline hade gjort sig illa på gymnastiken, och att hon beklagade sig mycket över att ha ont i sitt ben.

 

Fick intrycket av Bernt som ringde mig, och dom visste inte om det var så pass illa så att benet var brutet ( då det även hade börjat svälla upp)eller om det bara var en stukning!! Fatta vilken panik jag fick där jag satt brevid Micke på bussen. Herregud, vi skynade oss på så mycket vi kunde och för att ta oss till Carolines skola.

 

 Framme vid Caroline skola så möttes vi av både lärare, skolsköterskan och så lilla omtöckna Caroline som kommer lirkade fram med små steg till mig. Lyfter upp min tunga unge och kramade om henne hårt, och ser att det inte är så stor fara med henne.

 

Skolsköterskan hade tittat på hennes ben och då Caroline kunde stödja sig på benet och även gå så var det bara en stukning...tack och lov för det. Jag var sedan tvungen att åka vidare till mitt jobb Micke och Caroline åkte hem med skolskjusen.

 

Nu idag har det inte märks så mycket av att Caroline skulle ha så ont och det var väl ändå så att det inte var så pass illa med henne. Hon är nästan precis som vanligt....mitt lilla yrväder.

 

Snart så kommer Nina, Janne och Nova hit. Först skulle dom stanna till hemma hos Ninas pappa Johan i Tungelsta. Men sedan kommer dom hit på påskmiddag. Kommer såklart att fota och bilder kommer att läggas upp senare på bloggen.


Skrivet av Sandra 2 april 2010 klockan 13:55

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards