Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Hejsan

Av Sandra Sterner - 20 april 2010 12:00

Jag vet att det var dåligt med uppdateringar från mig igår, men idag ska det hinnas med.

 

I går förmiddag efter det att jag hade gjort ordring här hemma, med tvätten, disken och bäddat sängar. Gav jag mig ut på en powerwalk, för mig är motion och äta rätt A-O och när jag ibland syndar i godis eller en pizza, mår jag faktiskt dåligt och vet att det sätter sig på dom mest olämligaste ställerna på kroppen, och där bl.a på magen. Snart är det sommar och jag som älskar att gå i klänning eller kjol vill absolut inte ha någon mage-som-sväller-över.

 

Minns förra sommaren på mitt jobb, och det var en sådan där var sommardag. Kom i klänning till jobbet, och min mage var en aning uppsvälld, och fick en nyfiken fråga av en manlig arbetskollega, som undrade om jag var gravid. ( Skrev även om det förra sommaren i min blogg) Jag upplyste honom att jag absolut inte var gravid och inte heller har några planer på att bli det.

 

När denna sommar  kommer tänker jag inte ta risken att få den frågan...igen. Jag tycker ändå jag har varit "rätt så duktig" på att befolka denna jord. För mig räcker det gott och väl med 6 ungar.

En annan sak som jag tycker är lite svår i just april månad, och det är med hur-man-ska-klä-sig! Många kanske höjer ögonbrynen över det som jag skrev, men det jag menar med att hur-man-ska-klä-sig-rätt.

 

Är och det som jag tror jag delar det med många andra, och det är att man tar på sig allför lite kläder eller framför allt för tunna kläder. Det är ett misstag som man lätt gör bara för att solen skiner och värmer så skönt. Men man ska ju samtidigt akta sig för att inte bli avskyld och kall och dra på sig någon otäck förskylning. Men det är ju samtidigt väldigt svårt att inte låta bli att ta av sig för tidigt när solen skiner...det är lite som att hitta en balansgång.

 

Som att t.ex att ta min gårdag på väg till jobbet så sken solen och det  var hyfsat skönt ute. Hade satt på mig jeans och min skinnjacka, men tänkte förstås inte på att ta med mig någon extra tjock tröja/kofta. På kvällen när jag skulle åka hem så hade tempratueren fallit många grader, och det var bara några plusgrader när jag skulle åka hem, och det blev till att stå och frysa vid busshållplasten.

 

Nej, nu ska jag sätta fart här hemma och göra lite nytta.

 

 

Skrivet av Sandra 20 april 2010 klockan 12:05

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Sterner - 24 juni 2016 12:06


      Jag önskar alla mina läsare en trevlig midsommar och som vanligt när det är midsommar ( precis som förra året, då det spöregnade) så är idag himlen här nere i Nynäshamn alldeles övermulen och grå och det ser ut som det vilken sekund som...

Av Sandra Sterner - 14 juni 2016 22:17

Jag är borta nästan hela dagarna, men kan inte önska mig bättre arbete och arbetsuppgifter än just dom jag har idag. Men vad är det man säger borta bra, men hemma allra bäst. Idag blev det till fast jag fick dåligt samvete över att gå lite tidigare, ...

Av Sandra Sterner - 11 juni 2016 16:47

  Jösses, alltså var är det för fel i huvudet på vissa folk. Som idag hade jag bokat tid i min tvättstuga klockan 15.00 och då tvättstugan ligger i ett annat hus så gick jag hemifrån några minuter innan. Man går först igenom en källardörr och igeno...

Av Sandra Sterner - 8 juni 2016 17:07

Igår var det sista dagen för Caroline i grundskolan och hon tilldelades väldigt bra betyg ifrån sin lärare och stolt visade hon upp för mig 2 stycken A i betyg och i dom andra ämnen hade hon fått B och ett endaste C fick hon. Jag kunde inte ha blivit...

Av Sandra Sterner - 5 juni 2016 16:11

Ja, som en del utav er kanske har märkt så har Metrobloggen legat nere under förra veckan. Jag gjorde några försök att logga in, men utan något som helst resultat. Det var antagligen så att själva blogg serven behövde uppdateras. Nu i alla fall så fu...

Select language

Presentation

 
  
 Välkomna alla gamla och nya läsare till min nya blogg! Nu verkar det som både mina gamla och förstås nya läsare hittat till denna sida.Jag skriver i både denna blogg och i denna  Metrobloggen  och det är bara för Er läsare att själva välja vilken blogg nu väljer följa. Jag skriver mycket om alla mina älskade barn: Nina, Jimmy, Henrik, Niclas, Tobias och Caroline. Detta är bara lite på toppen utav allt det jag skriver. Jag blandar även mina inlägg allt ifrån mitt privatliv, familj, jobb, shopping, musik, fester, humor och mycket mycket mer och mera får ni läsa om mig om ni väljer att följa med i min nya blogg. Nu börjar det bli hög tid att börja blogga. Vi syns väl inne på bloggen? Välkomna in i min bloggvärld.
 

Fråga mig

4 besvarade frågor

Vill ni kontakta mig ?

Om ni har frågor eller funderingar och desamma gäller om ni önskar annonsera i min blogg. Välkommen att sända ett mail:

sandraas1@live.se

                                              

             

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Klocka

  

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards